Nokia 8310

Heyho iedereen

In de sfeer van eindejaarsaankopen wil ik voor mezelf ook eens iets mooi kopen en ik heb een nieuwe 8310 op de kop kunnen tikken voor €200. De prijs is zo laag dat ik me al af begin te vragen of het geen gestolen gsm is of dat het geen tweedehands is met een nieuw covertje op.

Hoe kan ik zien dat het

[ul]
[li]geen gestolen gsm is
[/li][li]geen 2de hands gsm met nieuw covertje is
[/li][/ul]

Thnx en grtz m-pox

2e hands kun je wellicht zien door enkele gebruikssporen aan de binnenkant.

Gestolen GSMs zijn wat moeilijker te traceren…denk dat je daarvoor bij politie moet zijn.

Los kost het toestel ongeveer 425 euro nieuw, zonder prepaid of abonnement. Met bijvoorbeeld een Hi abonnement van KPN van ongeveer 20 euro per maand is het toestel al minder dan 200 euro…

(check ook eens www.gomobile.nl )

vraag het aan de verkoper…

Of laat het zwart op wit zetten dat hij hem verkocht heeft.
Een dief zou dit nooit doen…toch ???

Klinkt goorder dan het is , maar op een gebruikte telefoon bevinden zich altijd wat menselijke delen… en die hopen zich op in de microfoon en luidspreker.

je kunt anders ook kijken van welke datum de software is. Op mijn telefoon, T68i, kun je zien hoelang dat ding al aanstaat en nog meer van die dingen :wink:

misschien moet je es zoeken op google naar secret codes 8310 en dat je dan de codes krijgt om in het service menu te komen…

succes ermee !

bedankt voor jullie advies.

Ik heb de 8310 gecontroleerd en hij lijkt me compleet legaal en nieuw. Ik ben dus de nieuwe eigenaar van een 8310. wiiiiiii :stuck_out_tongue:

Geloof het op niet! Ik heb dus vorige week voor 200EUR een Nokia 8310 gekocht en vandaag op school begint iemand te vragen wat ik er van vind, hoe lang ik hem heb,… en uiteindelijk vraagt die gast of ik die verkoop want hij had er zelf één nodig. Ik ruik al geld en ik vraag hoeveel hij wilt geven en die vent wilt maar liefst 300EUR betalen. :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Ik heb al een nieuw covertje gekocht (er zat in m’n eerste al een kras op :frowning: ). Er is maar 1 probleem, hoe reset je z’n mobieltje?

Iemand enig idee? Ik wil dus eigenlijk gewoon terug fabriekinstellingen (heb je een beveiligingscode voor nodig, ik weet bij God niet de welke) en hoe reset je Topscores?

Thnx
m-pox

Als die van jouw idd hageltje nieuw is geweest dan zou dit je beveiligingscode moeten zijn:

12345 of 54321 dan dus met fabrieksinstelling dan ben je ook meteen je highscores kwijt :smiley:

Mischien heb je hier iets aan http://home.planet.nl/~rickvdw/Nokia_codes.html

thnx

Ik heb uiteindelijk toch niet besloten hem te verkopen. Ik vind die 8310 gewoonweg zalig. :smiley:

Ik heb men zelf ook. Is inderdaad een geweldige telefoon.
Als ik al een minpuntje op moet noemen is het het geringe belvollume. Verder niks mis mee.