Nog meer Idols roddels

vbimport

Terwijl half Nederland naar deze hype kijkt, zit de media niet stil.

Lees, lach of huiver :slight_smile:

Waar er in Nederland niets over wordt gezegd neemt in de rest van de wereld de kritiek toe op de contracten die deelnemers van programma’s als Idols moeten tekenen. Critici laten de termen ‘wurgcontracten’ en ‘slavernij’ veelvuldig vallen.
Kenneth Freundlich, Amerikaans entertainmentadvocaat die ondermeer voor Michael Jackson en Paul Simon juridisch bij stond, beweert dat de Amerikaanse deelnemers aan het programma American Idols vrijwel geen enkele controle hebben over hun eigen carrière. Freundlich bekeek het contract van de American Idols kandidaten en adviseerde ouders van kandidaten die aan American Idols 2 deelnemen daarover.
De contracten zijn ‘zeer slecht’ en aan de grens van slavernij aldus de advocaat, iedereen die het contract ondertekent geeft bijvoorbeeld de producenten van de show zelfs onvoorwaardelijke toestemming informatie over henzelf naar buiten te brengen die ‘smakelijk’, ‘gênant’, ‘kleinerend’ of ‘nadelig’ is. Ook al is die informatie verzonnen. Als een deelnemer zijn of haar zwijgplicht verbreekt dan moet er een bedrag van meer dan vijf miljoen dollar worden betaald volgens Freundlich.
In een ander stuk van het contract dat Freundlich citeerde staat “Hierbij geef ik de Producent het onvoorwaardelijke recht in het hele heelal om tot in de eeuwigheid (…) mijn stem, mijn zangstem, (…) mijn persoonlijke ervaringen, mijn levensverhaal, mijn biografische gegevens, voorvallen, situaties en gebeurtenissen die hiervoor plaatsvonden of hierna plaats zullen vinden te gebruiken, na te bootsen of te portretteren (en om anderen te autoriseren hetzelfde te doen) of in relatie tot de Serie (…) of op welke andere wijze die de producer naar goeddunken kan kiezen.”
De Nederlandse deelnemers zwijgen over hun contract. Over het platencontract dat de winnaar aangeboden krijgt is wel iets meer bekend, zo zou de winnaar royalty’s krijgen die drie a vier keer hoger liggen dan normaal. De eerste tien finalisten protesteerden met succes tegen een eerdere versie van het contract aldus Roger Peterson en Joël.

Tja… commercie…

Ik las net op fok een stuk waarvan ik idd moest lachen… als je zo’n contract tekent ben je gewoon redelijk gek, of zeeeer publiciteitsgeil. Er staat dat de makers van het programma je stem beheren tot in het heelal en in eeuwigheid, oid :). Dan maar geen IDOL :).
Ik vraag me trouwens af of jullie allemaal Jim of Jamai op jullie ramen hebben hangen :P. Ik niet, de rest van de buurt wel :S.

Wurgconracten opstellen lijkt me leuk, ze tekenen iets minder :wink:

Originally posted by jpschadde
[B]
Ik vraag me trouwens af of jullie allemaal Jim of Jamai op jullie ramen hebben hangen :P. Ik niet, de rest van de buurt wel :S.

[/B]

ik heb ze geen van beide op mijn raam, hoewel ik jamai tovh leuker vind.
ik zou zelf nooit zo’n contract tekenen ik hoef zoiezoniet zonodig met mijn kop op tv

(zucht)

Het wordt me helaas opgedrongen door de media , zowel op tv als internet en op papier (krant bij m’n ouders). Afgezien van die “info” over deze hype , ben ik blij te vertellen dat ik nog NOOIT een uitzending van Idols heb gezien.

Wat leven we toch in een lekker mediageil tijdperk. Miljoenen afrikanen worden met hongersnood bedreigd , Irak wordt hoogstwaarschijnlijk platgebombardeerd , maar het hoofdnieuws is toch wel wie de nieuwe Idol wordt. Laten we dingen als bouwfraude , Volkertje en zo maar even vergeten.

Ach ja , het verkoopt onder de domme massa , en die regeert.

Originally posted by Mr. Belvedere
BAch ja , het verkoopt onder de domme massa , en die regeert. [/B]

Jep, de domme massa wil niets anders dan simpelheid en oppervlakkigheid… dat vergt geen denkwerk om te doorgronden en is makkelijk te consumeren…

commercie :Z

heh bah, wat is dit nou weer…
Ik ben van mening dat er meer aandacht moet worden geschonken aan Afrika, Iraq en zoveel meer doelen. Dit is dan ook niet echt het hoofdnieuws lijkt me, maar meer Telegraafnieuws, of om een krant mee te vullen gewoon…

Waarom kijk je niet naar IDOLS? Ik vind het best een grappig programma, en het is een van de weinige dingen die ik volg, naast het nieuws nova zembla 2vandaag en eventuele andere actualiteitenprogramma’s…

Ik zal geen cd van ze kopen ofzo, maar ik vind het wel gewoon een leuk programma.

Jep, de domme massa wil niets anders dan simpelheid en oppervlakkigheid
Zo dom ben ik nou ook weer niet, en ik kijk vanaf het begin :D. ik sms niet, dus, who cares :slight_smile: ? Bij de reclames ga ik zappen, dus, blah!

Wat een tering programma die Idols.
Ik zie wel eens wat helaas tijdens het zappen (dr is echt geen zak meer op tv, dan maar weer friends dvds kijken).

Wat interesseert het mij of dat iemand een pokke nummer goed kan coveren. Wees orgineel en creer zelf een nieuw nummer.

Wat een tyfus muziek…ik houd nou eenmaal van snoeiharde speedmetal (oa).

Hey eikels cover eens Slayer !!!

Alles en iedereen loopt binnen over de ruggen van die uitgebuite tienerknaapjes. Ja de programmamakers hebben weer een goudmijntje.

Vraag me wel eens af wat al dat bellen en sms’en hun opleverd afgezien van de reclame’s en contracten die uit deze bagger voortvloeien.

Originally posted by Leetje

Wat interesseert het mij of dat iemand een pokke nummer goed kan coveren. Wees orgineel en creer zelf een nieuw nummer.

Tja degene die dat wilde doen is eruit gestapt/getrapt…

Originally posted by Leetje
[B]
Wat een tyfus muziek…ik houd nou eenmaal van snoeiharde speedmetal (oa).

Hey eikels cover eens Slayer !!!
[/B]

Leuk idee… Jamai die Chemical warfare doet :slight_smile:

Zijn “carriere” is al voorbij , want zijn cd is gestolen ! :slight_smile:

Uit de televaag roddelcrapzooi :

De run op het grote geld rond Jamaï lijkt te zijn begonnen. Op de afterparty zaterdagavond is het cd-singeltje gestolen dat juryvoorzitter en producent Henkjan Smits voor korte tijd had afgegeven aan de deejay aldaar. De politie is inmiddels op zoek naar de dader die wel bekend is maar zich niet laat zien en horen.

De gevolgen van de diefstal zijn volgens Smits waarschijnlijk niet groot, “maar de kans is aanwezig dat de single nu illegaal wordt gekopieerd en verkocht, zeker gezien de hausse rond Jamaï.” Om die reden heeft Smits maandagochtend aangifte gedaan bij de politie.

Smits zegt te weten wie het cd-tje heeft gestolen. Het zou gaan om een jonge vrouw van een productiemaatschappij uit Vinkeveen die het cd-tje zaterdagavond per ongeluk van de dj in haar handen kreeg. “Toen we haar op het feestje daarop aanspraken, bleef ze ontkennen dat ze het cd-tje had, maar ik mocht niet in haar tas kijken om dat te controleren.”

Toen Smits de beveiliging erbij haalde vluchtte ze via de garderobe naar buiten. De brandwachten hebben haar gezien en beschreven. Omdat bekend is wie het cd-tje zou hebben, is zij al verschillende keren gebeld maar Smits kreeg iedere keer haar voicemail. De zaak ligt wat Smits betreft nu bij de politie.

Nou en… :slight_smile:

Ik hoorde net dat het nummer om 23:30 al op Kazaa te vinden was… :slight_smile:

BTW, een collega van me had ergens op het web een eigenaardigheid gelezen. Het schijnt dat ongeveer 2 weken geleden (voordat die Hind eruit vloog) er al domeinen op de naam van Jamai en Jim geregistreerd waren door HMG, maar niet voor Hind.

Geweldig he, die roddels :wink:

Osdorp Posse heeft niet voor niets een liedje dat Fok Roddels ! heet :slight_smile: :slight_smile:

de hit single is ook al te downloaden bij winmix