Nog iemand last

vbimport

van RSI ??

Ik niet, maar ik ken wel iemand. En een student van mijn vader heft het heel erg zegt mijn vader.
Dus ik ken 2 mensen met RSi. en jij nu dus ook. dus eigenlijk 3 mensen.

had weleens last van mijn hand en direct maar ff z’on gel ding ofzow gehaalt, en direct was het weg :slight_smile:
geweldige uitvinding :smiley:

Soms last van me arm nek en me schouders maar ja niet gek als je bijna 10 uur per dag achter je pc zit.

Originally posted by cartman_cdz
had weleens last van mijn hand en direct maar ff z’on gel ding ofzow gehaalt, en direct was het weg :slight_smile:
geweldige uitvinding :smiley:

dat had ik al, maarreuh nu ist vele erger :((

Nieuwe hand halen?

Je hebt ook van die apparaatjes of zo, geloof ik!

kut voor je:/

ik heb er geen last van gelukkig…

wat misschien helpt is je muismat ca 15 cm vanaf de rand leggen zodat je onderarm op de tafel kan rusten. Je arm+hand is dan veel meer ontspannen. Doe ik ook en heb tot nog toe nergens last van…of het helpt als je er al last van hebt dat weet ik niet…

Ik heb het ook gehad in mijn elleboog en nek vooral maar heb er gelukkig nu geen last meer van. Ik heb het ‘opgelost’ door van zithouding te veranderen (recht voor je monitor), een elleboogsteun en gewoon door af en toe een pauze te nemen! Het beste is om ieder uur even er vaaf te gaan. Lekker koppie koffie of thee gaan drinken of ff naar buiten…

Deze dingen hoor/lees je altijd wel maar ze werken echt…

Succes d’r mee!

in dit stadium heb je enkele opties:

1. je raakt nooit nog een computer aan
  2. je geeft wat meer geld uit aan een goede muis die
    ergonomisch is gevormd; zorg dat je een stoel hebt die voor
    een goede zithouding zorgt (leuningen aan de zijkant)

Maar zoals eerder gemeld korte (5 minuten max) pauzes inlassen helpt wel echt. Heb last gehad van een muishand (dus ik ken je pijn:( )

Originally posted by RaSta
[B]in dit stadium heb je enkele opties:

1. je raakt nooit nog een computer aan
  2. je geeft wat meer geld uit aan een goede muis die
    ergonomisch is gevormd; zorg dat je een stoel hebt die voor
    een goede zithouding zorgt (leuningen aan de zijkant)

Maar zoals eerder gemeld korte (5 minuten max) pauzes inlassen helpt wel echt. Heb last gehad van een muishand (dus ik ken je pijn:( ) [/B]

nooit een compu aanraken dan wordt ik gek man

goede muis ?
razor boomslang 2000 dpi niet goed ? heeft me al om en bij de 5000 bef gekost

Ik heb er zelf de laatste tijd weinig last van, maar ik heb er ook al flink last van gehad. En ja dat kan behoorlijk pijn doen. Ik had het vooral in de pols. Destijds meteen maar een gel-ding voor me ttb gehaald en dat lostte veel op. Nu is dat ding echter verrot (na 5 maanden -intensief- gebruik) en ik ga niet weer 40 piek uitgeven zodat ik dat ding zo weer kan wegwerpen…
Anyway, zou ik er weer last van krijgen dan koop ik wel een nieuwe. Ik heb al een bureaustoel met armleuningen (van me girl gehad :)) en leg me pols bij het muizen altijd op het buro!

ps ik muis niet zo veel… ben meer een ttb freak :wink:

Ik heb zo’n knijpdingetje waarmee ik de vingers train.
Als ik nu nog last moet gaan krijgen van RSI dan heb ik toch niet goed genoeg gecomputerd :slight_smile:
In de ZX Spectrum en Coin Op periode ging het spelen van spellen een stuk ruiger (kostte me nogal eens een keyboard)

Originally posted by Mattel007
[B]

nooit een compu aanraken dan wordt ik gek man

goede muis ?
razor boomslang 2000 dpi niet goed ? heeft me al om en bij de 5000 bef gekost [/B]

hehe optie één was eigenlijk geen optie :stuck_out_tongue:
Heb net de muis ff bekeken boomslang razormouse. Ziet er mooi uit maar neem je muis eens vast zoals je dat normaal doet. Als je pols geen bocht maakt is het een uitstekende mius (op gebied van ergonomie). Maar zover ik op de foto’s kan zien (website boomslang) zal je bij dit type nog steeds je pols draaien waar dit niet/minder het geval is bij een logitec mouse.
ps. best wel een dure muis lotto gewonnen zeker :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Let wel: beweer zeker niet dat dit geen uitstekende muis.
Wat is er met je tag gebeurt “respect you have to earn”
was meer op mijn niveau dit is me wat te moeilijk :stuck_out_tongue:

Pauze op z’n tijd (zoals iedereen hier al zegt) is erg belangrijk!

Ik jongleer altijd een paar minuutjes, werkt perfect, en is nog leuk ook! :slight_smile:

even tussendoor, die gelmatjes kun je kopen bij Kruidvat voor een tientje en werken uitstekend ook in mijn geval.

idd, af en toe een loopje, een wat betere zithouding (ga niet ingezakt voor de monitor zitten - knieën hoger dan je zitvlak) dat soort dingen helpen

oefeningen en tijdig pauze nemen werkt bij mij het beste (nadat ik fysiotherapie heb gehad, zo’n apparaatje met stroomprikkels …)
als ik dat niet doe heb ik het zo terug :mad:
en zoals er al meer zeiden op je houding letten.

soezepoes :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
Ik heb zo’n knijpdingetje waarmee ik de vingers train.
Als ik nu nog last moet gaan krijgen van RSI dan heb ik toch niet goed genoeg gecomputerd :slight_smile:

Dat d8 ik van mezelf ook… :wink:

[B]

In de ZX Spectrum en Coin Op periode ging het spelen van spellen een stuk ruiger (kostte me nogal eens een keyboard) [/B]

Hehehe sweeeeeeeeeeeeet old times… ik denk terug aan me Atari ST2600 en me C64 :slight_smile:

Ennuh over die gelmatjes van het Kruidvat: die dingen zijn zo hard als beton…!

Originally posted by Dee-ehn

Ennuh over die gelmatjes van het Kruidvat: die dingen zijn zo hard als beton…!

heb ik geen last van, zijn uitstekend (kep er zelfs 2!)

Originally posted by SoulShower
[B]

heb ik geen last van, zijn uitstekend (kep er zelfs 2!) [/B]

ja als je ze op elkaar legt is het al wat zachter :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Je houding betekend alles! En ook is het belangrijk dat je jezelf niet forceert, zoals met klachten toch weer aan de slag gaan (b.v.) Naast het ondersteunen van je onderarm d.m.v. je bureau of armsteunen is ’t vooral noodzakelijk dat je geen statische werkhouding aanneemt. Zo heb ik er bijvoorbeeld voor gezorgd dat ik bepaalde werkzaam heden staand kan doen, ik realiseer me dat dit niet mogelijk is voor alle toepassingen maar ’t aansturen van printers en drukpersen gaat prima staand. Per dag breng ik meer als 10 uur door achter een PC, ofwel heb een PC nodig voor m’n werk. Gelukkig heb ik de laatste 8 jaar geen last meer van RSI terwijl ik voorheen nog wel eens klachten had van schouders, nek en pols. 8 jaar geleden werden deze klachten gekoppeld aan mijn groei, bullshit natuurlijk maar ja dat weet ik nu! Toen zat ik uren achter m’n computer op een waardeloos ikea stoeltje en aan een veel te klein bureautje. Pas nadat ik ergotherapie kreeg en de nodige aanpassingen gemaakt had aan de opstelling van mijn computer gingen de klachten weg. (en zijn gelukkig weg gebleven)

Maar wie ben ik om hierover te zeiken, immers hoeveel beroepen zijn er niet dat je rug totaal verziekt raakt, zoals stratenmakers of nog erger mijnwerkers (<- zijn waarschijnlijk uitgeroeid door de arbo dienst! :stuck_out_tongue: )