Nog iemand last van zo'n kleine irritaties?

Vanmiddag kwam’k terug uit vakantie (Spanje). 't Was met Ryanair, aangezien SN Brussels niet landt op Girona. Ryanair gebruikt een systeem zonder genummerde zitjes, wat er op neer komt dat je in groepen ingedeeld wordt volgens nummers die je krijgt bij het inchecken van je bagage. (Wie eerst incheckt, heeft een laag nummer, mag bij de eerste groep aan boord en kan dus sneller zijn zitje kiezen). Op zich allemaal prima.
Ze roepen het aan de gate ook tot vervelens toe af, dat eerst de mensen met kinderen, vervolgens nummers 1 - 65 en dan 66 en verder aan boord mogen. En TOCH vinden mensen het nodig om te duwen en zich naar voren te wurmen, liefst nog voor de kinderen en babies, hoewel ze een kaartje hebben met pakweg nummer 124. Ze worden dan ook terecht teruggestuurd door de meisjes aan de gate, maar dit uiteraard ten koste van de vlotte doorstroming. Zijn die mensen achterlijk? of gewoon asociaal? of herken je jezelf hierin en ben ik een zeur? :wink:

Nu ja, ik ben sowieso een zeur, want je over zoiets druk maken heeft geen zin. Maar ik vermoed dat jullie vast ook soortgelijke irritaties kennen, die al dan niet herkenbaar zijn voor iedereen. Laat maar komen!

Ken het fenomeen. Ging in het recente verleden regelmatig naar het buitenland voor mun werk en zat meest buissnesclass. Die mogen altijd als eerste instappen maar bij de ingang staat er meestal een dikke rij gepeupel :wink: . Deze luisteren ook niet goed naar de omroepen etc en denken dat eenmaal vooraan ze toch wel doormogen… dus niet.

Tja het gedrag met het dringen etc. Krijg je als je mensen op zo’n klein hoopje propt, ook tijdelijk. Zie ook een ander geliefd onderwerp -het verkeer -.

BTW wie zijn die tjiks in je avatar Wannez. Zomaar of bekenden ?

Ik heb ook wel zo’n soort irritatie.

Dat is het handdoekje leggen op camping/hotel elke ochtend bij het zwembad.
Om half 9 's ochtends staat er dan al een rij mensen voor het hek van het zwembad te wachten tot het open gaat en dan rennen mensen dat terrein op, ligstoelen pakken, ruzie maken, handdoeken erop leggen en weer weg gaan om rond het middaguur weer daar te komen en je eigen ligbed daar voor je klaar ligt.

AFSCHUWELIJK!

ps. ik heb er toen een keer foto’s van gemaakt (onze tent stond er vlakbij) en toen kreeg ik ruzie met een groep mensen omdat ze zo niet op de foto wilde :expressionless:

Dit ken ik.

Wat ik dan altijd doe is 10 minuutjes wachten (als ik wil liggen en er is geen ligbed vrij) handdoek 2 weggooien en als ze dan komen terwijl ik daar lig zeg ik gewoon: ik lig hier al ruim een uur, die handdoek zal wel door de wind zijn weggeblazen. Vinden ze niet leuk!

Leetje: (ex)-liefjes

Dat fenomeen met die handdoeken ken’k ook murf :slight_smile: Zelfs wanneer in de liften van’t hotel in alle talen (zelfs russisch) staat dat het verboden is om een stoel op dergelijke manier te “reserveren”, blijven ze volharden. Ik stoor me er verder ook niet aan; als iemand komt zeuren dat’k op z’n plaats lig, zeg’k dat ie maar bij de hoteldirectie moet gaan klagen :wink:

Ik zit tegenwoordig wat meer op de weg dan normaal (kantoor in Antwerpen is iets verder weg dan ons kantoor in Eindhoven) en dan merk ik toch wat irritaties…maar eigenlijk heeft het geen zin om je er druk over te maken, kost alleen maar energie en het helpt toch niet…dus ik probeer me dan ook niet druk te maken en mij te schikken…

Maar ook in de winkel is het irritant, of in het restaurant…mensen die het per se willen hebben zoals zij het voor ogen hebben en niets anders accepteren… Dit kan variëren van een aanbieding waarbij staat “Maximaal 3 stuks per persoon” om dan met een hele winkelwagen vol (het liefst meer) bij de kassa aan te komen en dan moeilijk gaan doen zodat de rest onnodig moet wachten, tot het bestellen van onmogelijke combinaties (de soep van het ene menu, bij het hoofdgerecht van een ander menu en dan weer het nagerecht van menu 3…en dan het liefst ook binnen de gangen nog samengestelde gerechten (saus van hoofdgerecht 1, groenten van hoofdgerecht 2 en het vlees van hoofdgerecht 3…maar dan zonder de broccoli, want dat lusten ze niet)…

Individualisme is mooi…maar ook rekening houden met anderen is mooier…

ps Wannez…wanneer gaan we stappen in Anvers…met al die exen…dan beloof ik dat ik je huidige vriendin met rust zal laten…(als zij mij ook met rust laat :wink: )

Mag ik mee?

Ik beloof alleen niet dat ik van je vriendin afblijf. :wink: :stuck_out_tongue:

Nou ja, misschien wel als je ex-en me genoeg bezig houden. :slight_smile:

Off topic.

Daar zitten zeer leuke dames bij zeg, phew… :bow: :bow:

'k moet jullie teleurstellen, traditiegetrouw verbrand ik alle bruggen met ex-liefjes (zo maak ik geen 2x dezelfde fout :)).

Collegiaal hoor…je gunt het niet eens dat anderen dezelfde fout maken (en in ieder geval toch even plezier van hebben) :wink:

Mjah…dan zal ik maar met je huidige vriendin moeten doorgaan…bevalt ons beiden ook wel :cool:

Kleine irritaties? Ja die heb ik wel genoeg hoor…

Hetgeen van alle stomme dingen waar ik me het meest kwaad om kan maken, is wanneer ik me simpelweg het hoofd stoot aan een object dat er zonet door een ander persoon geplaatst is (bijv een ladder oid).

Maargoed, ik ben net terug uit Frankrijk en daar doe je natuurlijk ook wel een stevige portie irritaties op.

1. Waarom denkt iedereen dat ik een Duitser ben? Zie ik er zo Duits uit? Nu zou het me persoonlijk geen kont kunnen schelen als ik daadwerkelijk een Duitser zou zijn, maar ik ben het niet en de Fransen lijken toch nog steeds iets tegen Duitsers te hebben.
  2. Kunnen die Fransen dan echt niet auto rijden? Aanvankelijk overtreden ze meer dan 10 verkeersregels tegelijk en daarna worden ze kwaad op mij, omdat ik me nog enigzins netjes probeer te gedragen!
  3. Je staat (wederom in Frankrijk) in zo’n gigantische supermarkt (da’s een hypermarche). Omdat je maar enkele artikelen hebt ga je naar de snelkassa. Na een tijdje valt het op dat wel heel wat mensen meer dan toegestane 10 artikelen voor de snelkassa in de kar hebben! En alsof dat nog niet genoeg is, gaan ze ook nog eens op z’n ooiedooie een cheque uitschrijven. Wat een gedoe zeg!

En zo kan ik nog wel ff doorgaan :stuck_out_tongue: