Nog eens; iemand opsporen via msn

vbimport

Hey mijn broer is gehackt en wil de dader hiervoor opsporen om te weten wie hier achter zit. Alleen weet ik niet hoe, hab al vanalles gelezen zoals netstatten enzo maar kan er niet aan uit en heb hier totaal geen ervaring mee met dit soort dingen… Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik dit doe?

Moet niet via ip via msn emailadres zou mss makkelijker zijn…

Thx

Ik denk dat heden ten dagen dat nogal moeilijk gaat lukken.

Maar wat is er precies gehacked? En hoe weet je dat? Zijn pc Zijn (hot)mailadres of adres bij zijn provider? Indien dat laatste het geval is kan je als ik het goed heb bij je provider terecht die kunnen het ipadres achterhalen of in je router kijken.

Zijn maar een paar vraagjes hoor o ja en nog welkom hier lol

mzzl Dúnedain

Doe een netstat -a in een dos box en kijk naar de foreign adressen.

Ja zijn hotmailadres dus en zou hem echt wel moeten hebben…
Valt te zien omdat iemand anders op zijn msn zit en wachtwoord en geheime vraag zijn gewijzigd

Kheb in dos al eens tijdens dak op msn een bestand verzond netstat getypt maar krijg tcp blablabla en heb er echt geen verstand van… Heb echt een achterhaalhandleiding voor senioren of dummies ofzo nodig… :slight_smile:

Thx al vo de reacties hoop op meer…

• De hacker zit op jouw msn email adress, dus aan het email adres heb je niks, want dat is van je zelf.

• De hacker zit op jouw msn chat, dus aan het ip nummer heb je veel meer. Via het ip adres is redelijk te achterhalen van welke provider de hacker af komt (of van welke proxy)

• Zoals ik al zei, kijk naar de foreign adressen. Doe een netstat -a -n en kijk naar de foreign adressen. Hiermee zie je welke verbinding jij maakt met welke site

• Het is het niet waard, het is een gratis dingetje.

• Vernietig het msn account, ga naar msn en zeg mail ze dat je het account wil vernietigen omdat het gehacked is.

Als je er toch kostbare tijd aan wilt besteden, probeer dan een beetje “social engineering”, dat betekent een praatje houden met de hacker. Vlei hem net zo lang tot hij je meer details geeft over wie hij is.