Nieuwsgroepen en Planet.nl

vbimport

ok ik heb een beetje een nieuwsgroep probleem bij Planet…

als ik (bijv met Newsbin Pro) de nieuwsgroepen wil bekijken staan er altijd alleen artikelen in met de datum van vandaag en niets ouders…hoe kan dit?

(ik heb overigens geen enkele instelling gewijzigd van Newsbin)

Planet heeft 2 newsservers:
news.planet.nl
en
binaries.news.planet.nl

Voor de eerst is Forte Agent een prima newsreader (tekst).
Voor de tweede is Grabit een uitstekende downloader (binaries).

yep I know that…mijn probleem is dat ik als resultaat alléén headers van ‘vandaag’ krijg…which is really weird

ONE

in newsbin :

preferences / options

vul je in bij : max record age : 10 (staat er al default)
first time records : 20000000

Originally posted by SoulShower
[B]in newsbin :

preferences / options

vul je in bij : max record age : 10 (staat er al default)
first time records : 20000000 [/B]

helpt niet :frowning:

ik heb met newsbin pro onlangs ook iets raars gehad namelijk dat alles incompleet was. Als ik dan met grabit het probeerde dan kwam het gewoon wel binnen.
Probeer zoiets es.

trouwens is de nova server nog actief?
Heb een tijdje daar veel plezier van gehad (nova.planet.nl)

Originally posted by Crowley
(nova.planet.nl)

das een idee ja, probeer gewoon een ander adres, of ander nieuwslezen.

Grabit (voor mij het simpelst)
Newsbin
Newsshark
Newsreactor

en zo heb je er nog wel een paar. vaak is het handig om meerdere programma te installeren…

Crowley, voor jou nog een tip, als je veel incompletes tegen komt, probeer dan ook de par2 te downloaden, vaak staat die er op en daarmee kun je incompletes (die je dan gewoon wel downloaden) compleet maken, heb je dus een hele hap incompletes maar wel een aantal par2, dan kan het goed zijn dat je alles compleet kunt maken.

het is zo raar…neem bijvoorbeeld newsshark…ik voeg een zeer bekende binary group toe en kies ‘scan’ hij download duizenden headers maar ik zie er geen 1 als hij klaar is…als ik vervolgens een andere groep toevoeg is het scannen ineens in 1 sec klaar (en zie ik nog geen enkel artikel overigens)

:confused: :confused: :confused:

je moet de pictogrammen eens in/uitdrukken, kijken wat er gebeurd, zie je wel (geschreven txt) files?

het klopt dat als je een 2de x ‘update’ het scannen dan snel klaar is. bestanden staan namelijk nog in de cache en dus worden alleen “nieuwe” bestanden toegevoegd (gaat soms om seconden werk)

mocht je het nou continue hebben met elk programma, bel dan je provider, want dan zit je op een verkeerd adres.

een trucje (word niet door alle providers ondersteund)

dosbox openen en invoeren:

ipv6 install
nt6tunnel -vd 1119 newszilla6.xs4all.nl 119

als je connect, laadt newsprogramma in en bij server invullen : 127.0.0.1, volgens mij moet je ook de port veranderen naar 1119 ipv 119, daar moet je even mee klooien, maar zie maar eerst connectie te maken via dosbox.

het kan ook best zo zijn dat je provider gewoon niet zoveel nieuwsgroepen doorlaat. OF dat ze midden in een upgrade zit (of storing) zelf vaak meegemaakt met Chello nieuwsgroepen.