Nieuwe Platinum CDR's slechter?

Ik heb afgelopen week 100 Platinum 80 min cdrs op spindel gekocht. Het viel me op dat ze vernieuwd zijn. De beschrijfbare laag heeft een andere kleur gekregen (beetje zilver, grijs, bruin) en de bovenkant is veel gladder en ook zilverachtiger van kleur geworden. Ziet er meteen een stuk beter uit.

Nu heb ik ondertussentijd een stuk of 30 cdrs gebruikt en merk ik dat de ene cdr prima te lezen is, de andere veeeeeeeel moeilijker. Aangezien het niet aan mijn CD Rom ligt (verschillende CDROMS geprobeerd, alleen mijn writer heeft er geen problemen mee) verwacht ik bijna dat het probleem bij de CDR’s liggen.

Ik heb een PlexWriter 12/10/32 SCSI en als lezer een hele rammel CDROM’s/DVD-ROM’s geprobeerd.
Ze zijn alleen gebakken mbv Nero 5.5xxxx

Iemand hier soortgelijke ervaringen mee? Vind het nogal vreemd… ik heb al honderden PLatinums gebruikt en nooit echt problemen ermee gehad…

eerlijk gezegd nog nooit geen problemen gehad met platinums
die zijn gewoon goed :smiley: :cool:

misschien heb je pech en zitten er cd’tjes van minder kwaliteit
ertussen…omruilen is toch geen probleem denk ik…
teminste als ze nog niet beschreven zijn

Ik heb hier ook Platinum cdtjes liggen (dan wel in een doosje)
en ik vindt ze ook niet erg prettig! ik heb eigenlijk precies het zelfde als wat jij zegt de ene doet het perfect, en de ander is bagger! Ik heb WinXP op zo’n cdtje staan, en probeerde het te kopieren naar de HD, maar hij kapte er geregeld mee!

:Z :Z :Z :Z :Z

Ik heb die Platinums zowel in doosje als op spindel en heb er nooit problemen mee , bovendien worden ze steeds goedkoper ook!

Wel off-topic , maar wanneer wordt de wintertijd ingevoerd op dit forum?

kut net 250 van die dingen besteld
maar merk ut vanzelf wel :slight_smile:

Hmm… aangezien ik op de HCC (of anders zeer binnenkort) een hele rits in 1x wil inslaan zal ik dus even goed op moeten letten dat ik wel goede CD’s in handen krijg! Anders zit ik zo met 500 kut cd’s; dat schiet ook nie op! :smiley:

Ik heb zo ook ik had van de 100 stuks 7 foute tussen zitten,heb ik anders ook nooit met platinum.
Dus het kan best.

heeeeeee ik dacht dat ik een probleem had maar het ligt dus aan de cds. De initialisatie duurt veel langer en soms pakt ie glad niet. Ook al een miljoen cds gebrand maar nooit echt problemen gehad wel es een coaster maar nu ineens regelmatig. Ik heb die platinum 24x niet meer kopen dus.:rolleyes:

Ik gebruik nooit platinum omdat ik ze vindt zuigen, gebruik de laatste tijd alleen nog maar Acer gold!

koop een teac 24x die branden alles !

op alles

Als een media niet goed is brand GEEN brander em zelfs teac niet of juist teac niet:D

als er een foutje in de fabriek gemaakt is… nee dan niet nee maar ik denk dat je toch wel ff meer kans hebt met een Teac brander k heb veel braders gehad viindt Teac toch wel t beste met media

Na dat geklooi met die platinum cdtjes heb ik cd-rretjes van het merk Creation gekocht (80min t/m 16x) en die zijn perfect!

Redelijke prijs, missluken nooit, en ook nog een net beschrijfbaar papiertje in het hoesje (niet van dat gepriegel omdat de ruimte te klein is)