Nieuwe PC

vbimport

Hallo Vrienden.Ik wil een nieuwe computer in elkaar steken voor mij zelf,kan iemand mij zeggen welk moederbord en prossesor ik moet kopen?Prijs is niet zo belangrijk.Ik wil wel een goede waar ik weer een jaartje mee voort kan.Dank voor Uw hulp.

Moederbord

Processor

of

Moederbord

Processor

en dan is er nog de search button

Misschien is het handig indien je ons een indicatie geeft waarvoor de PC gebruikt zal worden, hoe lang het apparaat mee moet gaan (echt maar 1 jaartje?) en een kleine richting in welke prijs we mogen denken (zeg maar max 2000 of max 5000 etc)…

Verder zou het ook handig zijn te weten randapparatuur je eventueel wilt hebben (17" CRT? 19" TFT?:cool: )…

tsja misschien dat ie denkt dat wij hem al na 18 posts door en door kennen. Helaas is dat niet zo. Ook weten we niet waar hij vandaan komt, dus daar hebben we ook niets aan.

Misschien, rogma, toch handig als je zegt wat je ongeveer wilt.

games of alleen office, of allebei.
(voor “office” raadt ik je een stabiel monitor aan. die op veel Hz kan en die je niet ziet knippere.
Terwijl voor gamez maakt het niet zo heel erg veel uit. Als ie maar de refresh-rate haalt die het spel graag wil zien…

Edit:

als je hem na dat jaar denkt te kunnen doorverkopen, kun je natuurlijk een paar €urotjes eXtra betalen…

Waarom moeten julli weten wie ik ben?zijn julli bang mischien van mij .Ik zal julli niets doen hoor,ik wil alleen een nieuwe computer kopen en daarom de vraag.Graag zou ik weten wat er nu het beste MB is en welke prosesor ik zou nemen (een intel of een AMD)dat is eigelijk alles wat ik wil weten.Dank bij voobaat.
Ik ben 62jaar en amuseer mij met mijn computer.

Originally posted by rogma
Waarom moeten julli weten wie ik ben?zijn julli bang mischien van mij .Ik zal julli niets doen hoor,ik wil alleen een nieuwe computer kopen en daarom de vraag.Graag zou ik weten wat er nu het beste MB is en welke prosesor ik zou nemen (een intel of een AMD)dat is eigelijk alles wat ik wil weten.Dank bij voobaat.
Ik ben 62jaar en amuseer mij met mijn computer.

We hoeven niet te weten wie je bent joh, maar enige uitleg over de functionaliteiten van de toekomstige computer geeft ons een beter inzicht wat je allemaal te adviseren.

Bang ? :slight_smile:

Daar komen we weer met de eeuwige kweste… Intel vs. AMD…

Wie is beter? Geen van beiden! Wie is sneller? Tja, dat is niet zo 1-2-3 te zeggen: AMD is per Euro sneller, Intel heeft een hogere maximale snelheid.

Overall gezien biedt het AMD platform meer waar voor het geld. Voordeel van Intel is weer dat de CPU wat minder warmte produceerd en meer geschikt is voor videobewerking. AMD is op bijna alle punten superieur. Hier ga ik uit van CPU´s die qua IPC ongeveer gelijk liggen.

Als je puur nar de topmodellen kijkt wint Intel het aardig van AMD, maar zodra je dit op de prijs van het systeem projecteerd moet je toegeven dat het bij AMD toch stukken beter uitziet.

Moederbord is een beetje persoonlijke keuze en veelal afhankelijk van je wensen… wil je onboard video, audio, raid, netwerk? Welk type geheugen?

Originally posted by Dee-ehn
Als je puur nar de topmodellen kijkt wint Intel het aardig van AMD, maar zodra je dit op de prijs van het systeem projecteerd moet je toegeven dat het bij AMD toch stukken beter uitziet.

Moet je is een koe draaien (link) op een zeg 2,4Ghz P4 & ter vergelijking een Athlon XP op 1,6Ghz en BE AMAZED!!! (wees verbaast)
Hoe bedoel je produktief! :wink:

Originally posted by Wookie

Moet je is een koe draaien (link) op een zeg 2,4Ghz P4 & ter vergelijking een Athlon XP op 1,6Ghz en BE AMAZED!!! (wees verbaast)
Hoe bedoel je produktief! :wink:

Aangezien ik geen P4 op 2,4 tot mijn beschikking heb mag je me het resultaat verraden :slight_smile:

Ik heb hier trouwens UD lopen (voor de United burners -dat zijn wij-) tegen kanker en daarmee even 2 systeempjes gebencht:

1. Desktop 1 CPU -> 1,2 Ghz Athlon Thunderbird -> score 115 in UD (t.o.v. een P4-1,5)
  2. Laptop CPU -> 2,0 Ghz P4-Northwood -> score 100 in UD (t.o.v. een P4-1,5)

Tja… ik vertrouw die bench niet echt, maar dit is toch een indicatie dat AMD een beetje beter presteert per Mhz?