Nieuwe pc

vbimport

Kunnen jullie mij een goede config. voorleggen. Heb ongeveer 6000 piek tot mijn beschikking.

Volgende eisen :

Een TFT monitor
Brander heb ik al 12/10/32A van plextor
lekker grote HD
Veel geheugen en
lekker snel.

Hoeft geen game station te zijn, maar lekker snel voor foto’s editen etc.

O ja, ook nog een goede printer en scanner.

6000 piek. Laat maar wat horen, en ook graag adres erbij waar je het dan vandaan haalt ( evt. met url )

Ik zie de replies wel.

Check de pricewatch van Tweakers.net es zou ik zeggen. Beetje teveel moeite om al die shit te gaan samenstellen…:wink:

Ik denk dat in dit forum al zo vaak adviezen gegeven worden over PC’s, dat je met behulp van de zoekfunctie toch al een behoorlijk eind moet komen.

Het zijn vaak dezelfde discussies die gevoerd worden, vaak ook nog door dezelfde mensen.

In deze vraag is alleen een TFT monitor nieuw, de rest is allemaal wel behandeld denk ik. TFT monitoren zijn erg duur en persoonlijk zou ik dat geld liever uitgeven aan een CRT 19" monitor (Mijn favoriet de LG Flatron 915E), daar heb je veel meer aan dan een 15" TFT monitor (tenzij je echt klein behuisd bent.

Het is niet voor mijzelf. Ik heb ook een 19". ( bijna op, beeld doet af en toe vaag)

Het is voor mijn tante en die smijt toh met geld. Die heeft geen ruimte voor een 19"denk ik. Zijn wilde zelf een TFT monitor.

Iemand een idee voor een TFT scherm.

De config. had ik zelf zoiets :

AMD 1200
768 MB pc-133
60 GB IBM dekstar
V7100 32 mb
MSI K7 turbo mobo
sb live 1024 + fps 1500

of scsi, maar dat is volgens mij een stuk duurder ??

Check mijn Thread eens, daar staat ook iets over een compu config… Ik geef ook ± Æ’ 6000 uit :slight_smile:

http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=30413

PCtje wel OK maar misschien beter om 266 Mhz alles te kopen: AMD 1.3 Ghz 266 Mhz bus
DDR Ram erbij en dan is 512 echt wel genoeg.

De rest is wel ok :slight_smile:

www.europc.nl ==> GOEDKOOP ZAAKIE - wel vooraf dokken
www.multipc.nl ==> GOEDKOOP ZAAKIE
www.atlantisnetworks.nl ==> Voor je 300 W Nokia 8850 design kast 300 WATT voor maar 85 piek

Grtz JP.
www.jpschadde.com
www.jpdesign.f2s.com/pctje.txt (voor mijn configuratie… …minus 256 MB RAM, Plextor 16x en HP Deskjet 959C - die heb k vorige week pas gekocht - )

Originally posted by eMiNeM
Hoeft geen game station te zijn, maar lekker snel voor foto’s editen etc.

Photoshoppen gaat sneller op een dual systeem(als ik me niet vergis),en dan zul je nu nog een pentium processor moeten nemen .AMD dual plankjes liggen nog niet in de winkel maar moeten binnenkort wel komen!! Misschien handig om daar ff op te wachten.

Greetz Copycat

Originally posted by Copycat
[B]

AMD dual plankjes liggen nog niet in de winkel maar moeten binnenkort wel komen!! Misschien handig om daar ff op te wachten.

Greetz Copycat [/B]

ik dacht dat er al een dual plankje van msi was, weet ik niet zekers maar meen dat ik daar eens een review van heb gelezen op tweakers.net.

Een dual processor werkt echt supersnel. Een kennis van mij heeft dat ook en gebruikt die om te monteren met Adobe Premiere 6.0 en alle effecten worden meteen gerenderd zonder elke keer een kwartier te hoeven wachten.

het kost dus wel wat maar dan heb je ook echt wat