Nieuwe onderdelen voor mijn computer

ik wilde nieuwe onderdelen kopen voor mijn computer met dat 400 mhz geheugen dit werd mij af geraden wacht maar tot volgend jaar zij de verkooper dan heb je 800 mhz geheugen klopt dat

Ja, vast wel…als je dan nog een jaar wacht is het geheugen vast nog sneller…

800Mhz? FLAUWEKUL… als je RIMM wilt gebruiken (p4 only) dan heb je nu 400Mhz, volgend jaar 533… en that’s it…

Hoe zit dat eigenlijk met dat pc-2100 geheugen?

Toen ik offerte ging aanvragen voor nieuwe computer (die binnenkort besteld gaat worden) zette de verkoper 2x 256 DDR PC-2100 geheugen erop, is dat speciaal voor AMD Athlon XP of is dat gewoon heel goed geheugen?

Originally posted by Murphy23x
Toen ik offerte ging aanvragen voor nieuwe computer (die binnenkort besteld gaat worden) zette de verkoper 2x 256 DDR PC-2100 geheugen erop, is dat speciaal voor AMD Athlon XP of is dat gewoon heel goed geheugen?

DDR Ram heeft verder niks met je cpu te maken. Je mobo ondersteund het of niet. DDR staat voor DoubleDataRate waar SDR voor SingleDataRate staat. Maar in de praktijk is het niet 2x zo snel hoor, wel sneller (en duurder).
Dus als je kan kiezen tussen beide en bent bereid om wat meer uit te geven, zou ik voor DDR mem gaan. Als je tests leest van moederborden zijn de snelst geteste vaak bemand met DDR. Doe je er SDR in (op sommige borden kan je beide in zetten) dat is het mobo zeker niet meer de snelste.