Nieuwe modems van Essent...?

vbimport

Vanavond kregen we telefoon van Essent: of ze binnenkort een nieuw kabelmodem mochten komen installeren. Aangezien ik 1 van de eersten van mijn gemeente met kabelinternet was (en dat ben ik zeker, kan niet missen).

In ieder geval zou dit nieuwe modem een aantal voordelen bieden:
1. hogere snelheden
2. bij storingen kan Essent dit remote oplossen
3. minder fouten

Wat moet ik hiervan denken? Vooruitgang? Kan me moeilijk voorstellen dat ik dan hogere snelheden haal, aangezien de max van mijn COM21 modem nooit bereikt wordt.

Ennuh indien ze dat binnenkort komen installeren, is het dan raadzaam ff mijn hele LAN (1 server, 5 clients, 1 switch) af te koppelen en het modem direct op 1 PC te hangen?

Ligt de modem naast deze pc’s dan? Als er alleen 1 draadje uit de modem komt naar je Router toe (nog steeds die linuxbak toch?) en die router is niet zichtbaar voor hem dan zal ie heus nie gaan kijken wat je er allemaal aan hebt hangen. (Wanadoo hier zeurt nie over LAN gelukkig)

Ik heb hier btw ook zo’n COM21 modem liggen maar helaas heb Wanadoo hier de verbinding afgekapt op 512kbit! :frowning: Dus weet nie eens hoe snel ie zou kunnen.

Waar je wel aan moet denken is dat als jij echt 1 v/d eersten bent dat jij dan dus ook degene bent die de kinderziektes zal meemaken. Maar ja, je zal vroeg of laat toch over moeten lijkt mij! :wink:

Originally posted by Dee-ehn
1. hogere snelheden
2. bij storingen kan Essent dit remote oplossen
3. minder fouten

1 , gaaf , en dat zonder nieuwe kabel. Dus het KON altijd al sneller ?

2 , Essent wil graag legaal inbreken op uw computer. Mag dat ? Klik JA of JA om verder te gaan.

Jij : “Ik kan niet internetten”
Zij : “Moment , we breken … ik bedoel … loggen even in”
<pauze>
Zij : “Wat is smoothwall ?”

3, Essent maakt nooit fouten ! En UPC ook niet.

Ik zou ze niet eens die andere computers laten zien. Gewoon op een brakke 95 bak zonder updates lekker laten installeren. (Of nog beter ,Windows Millennium zonder updates…) Zet wel een grote pot koffie voor de techneut klaar :slight_smile:

Hmmz ze zien 1-2-3 niet dat ik een LAN heb, tenzij ze de kabel gaan volgen… maarja dat wordt ook al weer moeilijk, want op het punt waar de CAT5 kabel uit de muur komt komen er nog 2 CAT5 kabeltjes uit de muur (1x isdn en 2x analoog) :slight_smile:

Dat de snelheid hoger kan verbaasd me aangezien ik altij heb gedacht dat de snelheid gecapped was bij Essent of in de wijkkastjes…

Zeiden ze bei Chello ook toen die Terrayon modems kwamen, maar dat was gewoon omdat die andere modems makkelijk te hacken waren…

Why fix when it isn’t broken?

Als je tevreden bent zou ik het zo laten…

Nja of ik nu of later het systeem laat vervangen… dat nieuwe modem komt toch… is het niet nu, dan is het wel over 2 maanden…

Ennuh krijg een maandje gratis abo… :slight_smile:

ps naar mijn mening zijn die COM21 modems heel erg moeilijk te hacken… ik ken niemand die het al is gelukt!