Nieuwe limietregel bij Telenet

Voor de Belgen onder ons die op Telenet zitten en het misschien nog niet weten door de gebrekkige communicatie tussen telenet en haar klanten:

quote uit de nieuwsbrief

De nieuwe Telemeter vanaf 27 december 2001
Reeds sinds september vorig jaar (2000) kan je bij Telenet het verbruik van je internetaansluiting volgen met de Telemeter. Die laat je toe te controleren hoeveel procent van je toegestane maandvolume je reeds gebruikt hebt. De huidige Telemeter werkt per kalendermaand. Dat wil zeggen: je verbruikte volume stijgt gedurende het verloop van de maand en op de eerste dag van de nieuwe maand wordt je verbruikte volume weer op nul gezet. Wanneer je het toegestane volume overschreden had tijdens de maand, werd de snelheid van je modem beperkt tot het eind van de maand, wanneer de meter weer op nul werd gezet. Deze manier van meten veroorzaakte echter zeer drukke piektrafiek rond de maandwissel. Vanaf 27 december krijg je daarom een nieuwe Telemeter. Het enige dat verandert is dat de nieuwe Telemeter met een vlottende maand zal werken. Wat wil dat zeggen? In plaats van het verkeer in de huidige kalendermaand te meten, wordt er nu het verkeer van de laatste dertig dagen geteld. De Telemeter werkt dus met een schuivend venster van dertig dagen. Overschrijd je je toegestane volume, dan wordt, net zoals vroeger, de snelheid van je modem beperkt. Wat nieuw is, is echter dat de snelheid van je modem automatisch hersteld wordt wanneer je verkeer van de laatste dertig dagen terug 2% onder het toegestane volume valt. Wanneer dit gebeurt, kun je natuurlijk ook raadplegen op je Telemeter. http://telemeter.telenet.be

Dit is dus enorm vaag, wazig, onduidelijk en ingewikkeld enzo

Bijhouden wat je mag downen wordt bijna onmogelijk :mad:
Als je nu iets downt, moet je rekening houden met wat je de vorige 30 dagen hebt verbruikt en dan nog es met de volgende 30 dagen :frowning:

Vanaf de 27ste vlieg ik dus op smallband, aangezien ik op het eind van november men volume waar ik recht op had hebt opgebruikt.
Nu zit ik aan 60%, maar ik ga zowieso al op smallband, en nu de rest opgebruiken moet ik ook niet doen want dan zit ik er nog 30 dagen mee :confused:

Voor telenetters die meer willen weten, check dan zeker de pandora.pub nieuwsgroep uit…

Prettige kerstdagen,

een gefrustreerde en pissed off telenet-gebruiker, AmazDuke

Met zijn allen een pissed off mailtje sturen zou ik zeggen.

En van die piekperiode waar ze over spreken, wel daar heb ik zelf nog geen last van gehad.

En zoals TAD het aanhaalde : enorm vaag, en wat zijn vlottende maanden in hun ogen???

Betekent dat je de maandlimiet naar een daglimiet moet omzetten en zorgen dat je de daglimiet net niet haalt…
Als je een keer een dag niet download, kun je de volgende dag iets meer downloaden…

Dat ze het zo overzetten zonder overgangsperiode is niet netjes, zeker met terugwerkende kracht.

Ze moeten de nieuwe regeling dan in laten gaan vanaf de datum van aankondiging en de 30-dagen periode pas vanaf dan laten tellen.

Als iemand nog meer info wilt: http://www.tele-x-mas.be.tf

zalig kerstfeest trouwens… :Z

Telkens Telenet een verandering doorvoert is het negatief voor de gebruiker, “The Amazing Duke” je hebt groot gelijk.
Ze hebben gewoon een monopolie positie wat kabelsurfen betreft en daarom passen ze hun prijzen gewoon aan aan die van ADSL (wat duurder is), ronduit schandalig.

ZE buiten de klanten uit, reclame maken van wij zijn de snelste enz enz maar ondertussen wel maatregelen ondernemen die eigenlijk niet door de beugel kunnen

fin dit vind ik nog altijd niet zo erg als de 16kb/s upstream want dat vind ik gewoon belachelijk, met een 56k modem doe je er 3keer zolang over (wat dus voor mij wilt zeggen dat ze niet moeten zeggen dat je 50keer sneller bent dan modem etc …)

bij belgacom adsl is er ook iets aan de hand, je moet maar eens mijn post lezen

Fuck, dat is verschrikkelijk, ik zit (waarschijnlijk) weer in het randgebied, en ik durf nu al geen grote bestanden meer binnen te halen…

Ze zouden beter heel dat maand systeem afschaffen en in de plaats daarvan u 1500bef laten betalen voor 10GB te downloaden en als die op zijn betaal je gewoon terug 1500bef voor de volgende 10GB