Nieuwe hardeschijf, hoe aansluiten?

vbimport

in m'n pc zit nu een maxtor 7200rpm 20gb, en die is zo aangesloten als de boveste afbeelding

Maar die nieuwe hardeschijf die ik gekocht heb is ook zo, maar die heeft maar 1 verlengstukje, zoals je ziet op de afbeelding 2.

Nu is m'n vraag hoe moet ik de hardeschijf 2 (60gb 7200......) dan het verlengstukje staan, als ik deze gewoon bij de pc in steek ?

Alvast bedankt !

Kun je hier opsnuffelen.

Ik ken er totaal niets van hoe het moet !, Kan jij me dit niet even zeggen hoe het moet zitten ofzo :confused: ?, alvast bedankt :cool:

Nee , want dat heb ik de serienaam (NIET het serienummer) en type nodig van het beestje.

Bijvoorbeeld :

Maxtor DiamondMax60 Plus 7200 RPM 5T020H2

Trouwens moet je via de link gewoon op de blauwe " select model" button klikken en dan wijst alles zich vanzelf. Zo heel erg moeilijk is die website van maxtor ook weer niet.

Waar je dan aan moet denken is dat je 2 IDE kanalen hebt. Op elk IDE kanaal kan je 2 apparaten aansluiten, waarvan 1 de Master is en 1 de Slave.
Waarschijnlijk staat die ene HD als Master en wil je dus die 2e HD aan hetzelfde kanaal hangen dan moet die Slave worden! Zoek hiervoor de setting op op maxtor.com! Je kan ook de optie CS (Cable Select) instellen. Dit houdt in dat het apparaat waar je dit op instelt dat die dan Master of Slave wordt; maar net wat er nog vrij is op dat IDE kanaal. Ik zou gewoon als Slave instellen en de andere als Master.

allemaal bedankt !

Donfrabizo heeft het opgelost.