Nieuwe Computer

Morgen is het zover, ik ga een nieuwe computer bestellen.
Dit is wat er in komt:

Kast - A-open HX08 behuizing
Moederbord - MSI K7T266-pro 2 socket A
Processor - AMD Athlon XP PR1800+
HardeSchijf - Maxtor Diamondmax Plus 60 Gig. 7200 rpm
Extern Geheugen - DDR DIMM 2 x 252Mb PC-2100 M/3
Grafische kaart - Ati Radeon 8500
Dvd speler - Sony DVD 16x40
Brander - Plextor 24x brander
Geluidskaart - soundblaster live 5.1
Monitor - Iiyama 17" LA702UT .25
Floppydrive - FDD Mitsumi
Toetsenbord - Safeway Standard 104 power key
Boxen - Creative FPS 1600
Besturingssysteem - Micorsoft Windows XP Home edition

Zijn er nog mensen die zelf met bepaalde componenten grote problemen hebben gehad?
Of Zitten er dingen in die absoluut niet kunnen?

Laat het me weten!

Ik weet niks over de sony dvdspeler, maar misschien is de LiteOn een betere optie aangezien die zeer snel dae doet (20sp audiocopy on the fly moet mogelijk zijn!), alle subchannels leest en makkelijk regiovrij te maken is!

:smiley:

(PS Ik werk niet voor LiteOn, hoewel ik er nu wel veel reclame voor heb gemaakt! (zie rest forum) :cool: )

Ik hecht niet zoveel waarde aan regiovrij omdat ik toch geen dvd-films op de computer bekijk
deze verkopen ze het goedkoopste daar, dus hou ik het hier maar op.
De computer is al duur genoeg…:frowning:

Originally posted by Murphy23x
blablabla
De computer is al duur genoeg…:frowning:

Hoe duur is dat dan :slight_smile:

totaal incl. BTW —> fl 5.507,43

Ik weet dat het niet goedkoop is, maar het is de goedkoopste in onze stad, en ik heb toch graag een winkel waar ik naartoe kan gaan als ie het niet doet ofzo, want op internet bestellen is natuurlijk veel goedkoper.

Muv de DVD speler vind ik dit een lekker systeem. Mijn complimenten!

Thanks, maar wat is er dan mis met die dvd speler?

Ik ga waarschijnlijk ook voor een andere dvd-speler, eentje die niet met zo’n lade werkt maar met een gleuf (net als ik autoradio) vindt ik er wel chique uit zien! :slight_smile:

Leuk systeempje, maar nog niet supah!

[B]Grafische kaart - Ati Radeon 8500

Zijn er nog mensen die zelf met bepaalde componenten grote problemen hebben gehad?
Of Zitten er dingen in die absoluut niet kunnen?

Laat het me weten! [/B]

Die kaart zuigt! :Z :Z :Z

NVidia 0wnz…

Ik kan hem toch nooit super maken —> het moet nog wel betaalbaar blijven.

En over die kaart, ik heb wat revieuws gelezen, en hij kwam er bijna net zo snel uit als een GF3 Ti500 kaart die bijna 2x zo duur is. Dan weet ik het wel!

Ati Radeon 8500 is prima kaart hoor! Alleen het prijsverschil wat jij noemt is gelukkig niet zo groot hoor!

Ati Radeon 8500 kost rond de 800 piek, GF3ti500 vanaf 900 piek! Dus dat scheelt maar 100 gld! Maar… als je toch voor een GF3 zou gaan, dan is de GF3ti200 de beste keus! Kost rond de 600 piek, kan zeer goed overgeklokt worden waardoor hij GF3ti500 capaciteit krijgt!

Succes met je koop!

Oh ja, wat je monitor betreft: Iiyama is goed, maar LG Flattron is ook goed, maar goedkoper! Dus als die zaak van jou hem heeft… check it out!

Hij is besteld!

een paar wijzigingen:

Grafische kaart is een Asus V7700 GF2 64mb deluxe geworden —> i.v.m. de prijs.

En ik heb een iets andere DVD-speler, een Pioneer met geleuf i.p.v. een lade. zoals ik eerder al had vermeld!

Hij zou over ong. een weekje klaar zijn!

:smiley: :cool: :smiley: :cool: :smiley: :cool: :smiley:

Originally posted by Upp3rd0G
Oh ja, wat je monitor betreft: Iiyama is goed, maar LG Flattron is ook goed, maar goedkoper! Dus als die zaak van jou hem heeft… check it out!:smiley:

NVidia 0wnz… niets aan weizigen wel 22" he?

[B]een paar wijzigingen:

Grafische kaart is een Asus V7700 GF2 64mb deluxe geworden —> i.v.m. de prijs.[/B]

Welke Geforce 2 uitvoering is dit?

Heb zelf bij aanschaf van mijn nieuwe videokaart een inventarisatie gemaakt van bijna alle Nvidia gpu’s, op volgorde van snelheid:

tnt2ultra
GF2mx200
GF1sdr
GF2mx
GF2mx400/GF1ddr
GF2gts
GF2pro
GF2ti
GF2ultra
GF3ti200
GF3/Ati radeon 8500
GF3ti500

Die Asus V7700 die je beschrijft, dat kan een GF2gts, GF2pro of GF2ti zijn… Welke is het? Er zit bijvoorbeeld een flink verschil in snelheid tussen de GF2gts en de Gf2ti! In ieder geval doe je flink wat stapjes achteruit vergeleken met je eerste keuze: Ati radeon 8500… BTW, Asus videokaarten zijn aan de prijzige kant, als je een goedkoper merk met dezelfde GeForce processor kunt vinden… neem die dan! Die kaarten zijn toch allemaal hetzelfde!

GF2 Ti is het

Het is wel een stapje achteruit, maar hij kon de goede Ati Radeon 8500 nog niet leveren (de gene die hij wel kan leveren is de eerste versie en die blijkt niet zo goed uit de bus te komen)

Dit was een goed alternatief dat ook de prijs een beetje liet zakken.

5166.- is het geworden, inc. BTW

Ohhh ik zie dat je de videokaart al hebt omgeruild:P

GF2Ti is best een goede keuze. Ok de 2D beeldkwaliteit kan niet aan de ATI tippen, maar het scheelt behoorlijk. En slecht is die kwaliteit echt niet (kijk nu ook naar een GF2;))…

Dat Asus VGA kaarten onnodig duur zijn is een feit. Er is menige andere kaart die niet zo duur is en dezelfde prestaties neerzet.

Dan over de Pioneer DVD: goede keuze. Regiovrij te maken, goeden DAE capaciteiten etc etc

(en nu ga ik eten ;))

Fijn om te horen dat ik niet een miskoop heb gedaan!