Nieuwe CD writer ...?

vbimport

Hi Folks,

Ik wil 1 anders cd writer kopen maar ik weet het niet welke merk is goed , snel en natuurlijk ook sofware ondersteun zoals CloneCD ezv …??? En moet ik dan 1 scusi od ide e nemen ??? Graag advies . aub …!!! BvD.

Ik denk dat je het best een Plextor 16/10/40 kunt nemen. Die is snel heeft burnproof en heeft een hele goede prijskwaliteit verhouding dus eigenlijk alles wat een Pyromaan zoals jij zoekt toch?

maar ik heb gehoord dat deze plextor ondersteun CloneCD niet …!!! Is dat zo ???

Neej is ni waar dacht ik; elke Plex vanaf de 4/2/20 wordt ondersteund door cloneCD, dus maak je daarover geen zorgen! Plextor is volgens mij ook de beste keuze! Hoewel ik het wel bij scsi houd.

Originally posted by SAIGON66
maar ik heb gehoord dat deze plextor ondersteun CloneCD niet …!!! Is dat zo ???

Hij is wel ondersteund door CCD alleen kan je bij de nieuwere games de copy alleen in een plex/ricoh dan weer afspelen!
Komt door de SafeDisk2 beveiliging!! Alle andere beveiligingen geen probleem met de CCD-Plex combo!!
Er is wel ergens een lijst op het net waar pcies staat welke drives wel SD2 kunnen fikken… moet je anders ff aan GameFreak vragen… van het CloneCD forum!! :wink:

Originally posted by Wookie

Hij is wel ondersteund door CCD alleen kan je bij de nieuwere games de copy alleen in een plex/ricoh dan weer afspelen!
Komt door de SafeDisk2 beveiliging!! Alle andere beveiligingen geen probleem met de CCD-Plex combo!!
Er is wel ergens een lijst op het net waar pcies staat welke drives wel SD2 kunnen fikken… moet je anders ff aan GameFreak vragen… van het CloneCD forum!! :wink:

Waar kan ik bij de CloneCD forum komen ???

Wat mag het kosten ?

Heb vanmiddag net een test zitten lezen over die apparaten.

Oh ja, hier heb je een heel goed forum over clone cd :http://pub18.ezboard.com/bghostriderscdrforum

Ik hoop dat je er wat aan hebt :slight_smile:

ja gamefreak weet dat soiort dingen wel
stuur ander eens Pm ( persoonlijke message) naar gamefreak

[B]

Waar kan ik bij de CloneCD forum komen ??? [/B]

Ahum… CDfreaks heeft z’n eigen CCD forum hoor! :wink:

Hierzo!!

Is wel engels daaro maar das toch nie zo’n probleem?! Anders moet je GameFreak persoonlijk benaderen! :cool:

Hey word ik geroepen? :wink:

De Plex 1610 is zeker een goede writer, maar hij kan een aantal dingen niet.

Hij kan zoals al gemeld alleen back-ups van SafeDisc 2 beveiligde spellen maken die in de brander werken. Dat is één. Daarnaast kan deze Plextor brander geen SubChannel Data lezen wat nodig is voor CD-Text, SecuROM en LaserLock beveiligde spellen. En PlayStation spellen (LibCrypt beveiliging) kun je ook wel vergeten met deze brander.

Ik zou zelf liever gaan voor de ACER 16x. Deze kan wel SafeDisc 2 kopiëren. Voor de rest is die gelijk aan de Plextor (kan ook geen SubChannel Data lezen).

Let er wel op dat:
Zowel de Plextor als de ACER wel de SubChannel Data kunnen schrijven! Alleen lezen is dus een probleem, maar als je hier een andere drive voor hebt die dat wel kan, kun je hier met CloneCD de image mee maken en met de Plextor of ACER branden :slight_smile:

Moet ik nou gewoon 1 ide of scsi nemen ??? Ik wil namelijk tegelijk branden en internet , game enz . blijven doen .

Moet ik nou gewoon 1 ide of scsi nemen ??? Ik wil namelijk tegelijk branden en internet , game enz . blijven doen .
IDE is stukken goedkoper (zeker als je geen SCSI adapter hebt al).
Zorg anders dat je een Burn Proof brander hebt, dan kan het ook

LITE-ON 16X/10X/40XMAX CD-RW DRIVE
en hoe met deze brander ??? Ik heb heel veel goed ding over deze writer gehoord . Hoe zijn jullie mening hier over ??? BvD

Weet alleen dat het bij de Lite-On12x zo was dat eigenlijk alleen de buitenkant anders was in tegenstelling tot de Plex 1210, weet nie hoe dat zit bij hun 16x!

Ik heb btw een Plex 1210 (met burnproof ja) en kan gewoon Inetten, progjes draaien en bakken tegelijk! Geen probleem! :wink:
Gebruik de drive op een 1200 sysje met 256 RAM, eerst op een 400 met 64 en toen kon het nie allemaal tegelijk; sterker nog kon toen alleen bakken want de rest vertraagde dan zo enorm, dat het hopeloos was! :wink: