Nieuwe cd-schrijver kopen maar welke?

vbimport

dag lezers

ik ben van plan een nieuwe cdschrijver gaan te kopen
ik heb de keus tss deze writers
( ik wil clone cd gebruiken , cdrwin, nero , easycdcreator, blindread enz..)

dus eigenlijk kopies maken van beveiligde muziek + date cd's

hp 8250i 4*/4*/32*
hp 9110i 8*/4*32*
hp 9310i 10*/4*/32*
sony 140crx 8*/4*/32*

die 10* speed writer zijn daar eigenlijk cd'tjes voor die die snelheid aankunnen ?

als ge een cd-writer koopt koop dan een
plextor en laat die rommel van hp en sonny en co.

als ge wilt branden dat branden is
1 merk PLEXTOR

Plextor 8432A
8x write
4x rewrite
32x read
IDE aansluiting!
En CloneCD compatible!!! www.plextor.be

ik ben juist bij cloneclinic gaan kijken
heb de lijst afgedrukt en bekeken

de sonycrx-120e ( externe zeker )
maar gelden deze regels idem voor de interne writers
sony crx-140e idem

maar about die plextor 8*/4*/32*

wat moet die kosten

en clone cd compatibel
staat bij mij niet in cloneclinic lijst
maar kan aan mij ligge

Ok ok, Plextor is de best, maar wit zit je nou over Hp en Sony te zeuren, Nick_be? OK, vroeger was dat bagger, maar nu, vette dingen joh. Heb zelf een Hp 9110 en heb alle beveiligingen nog kunnen kopieren!! Die Hp 9110 is trouwens precies dezelfde als de Sony CRX 140, beide gemaakt door Sony.

En die 10x daar zijn schijffies voor, maar de meeste zijn maar geoptimaliseerd tot 8x, en ik heb al veel mensen gesproken die probz hadden met deze cdrz.

Kobuz

PLEXTOR RULEZZZZZZZZZZZ!!!
En dan heb ik het over dezelfde als Da_Taxman

Jaja Plextor, joepie! (ik houd ut trouwens maar ff op mijn Philips 3610 ) Maarre ik heb die vraag ook: Doen alle cdr(w)'s het ook op 10x?
Greetz…

ja plextor en dan alsjeblieft geen ide, tenzij je graag kapotte cd`s spaart…

Ik heb nu een paar maanden een Sony CRX120. Ik brandt er prima mee! Ik heb deze gekocht voor 400 piek en dus helemaal niet door. Met CloneCD werkt die prima en 4X is snel zat.

De nieuwste versie van CloneCD heeft nu zelfs nog meer ondersteuning voor CloneCD. Subchannel data lezen is nu ondersteund

GR33TS

inderdaad Plextor Rulez, maar ik wil toch even kwijt dat Yamaha ook erg goed is.

Ik heb heb een Yamaha 4416 IDE maar heb er echt nooit problemen mee.

Plextor-Sony-Hewlet Packard alle drie Prefect Maar om je van een probleem af te halen SCSI is achterhaald HP en/of SONY werken alletwee op UDMA 2 En mocht je dan nog “coasters” maken dan ligt het toch echt aan de rest van je hardware eromheen !!! Alles branden op MAX speed 8x inlezen op max speed (of sony of Hp )en voor de prijs joef je het niet te laten PLEX dan betaal je PLEX sony en hp dan ga voor de hp deze is iets goedkoper en het software pakket is groter!en wat betreft de 10x speed cd’tjes ja PRINCO wordt ondersteunt tot 12x speed

effe ove hp, wie wil er nou 699 van de 702 MB branden op zijn 80 min cd

Ik wil toch niet echt vervelend overkomen, maar lezen jullie je vakliteratuur wel (en dan vooral de buitenlandse)? Plextor, zowel SCSI als IDE, steken ruim met kop en schouder boven HP en Sony. De rede hiervoor is de laser. Ik meen mij te herinneren dat deze van Sharp was en kan ook worden terug gevonden in de Ricohs en Teacs. Gek genoeg scoren de HP’s erg laag. En neem van mij aan (praktijk ervaring), dat HP niet echt best zijn als je in grote hoeveelheden wilt gaan kopiëren. Installeer zeker de bijbehorende software niet! Deze ontregeld menig systeem (zelfs HP PC’s). Maar ja, ieder z’n meug…

Ben jarenlang superfan geweest van TEAC vanaf de 50S via 55S 56S t/m 58S. Was erg tevreden over allemaal.
Sinds paar maanden heb ik een Plextor 124TS (12/4/32) Nog nooit zo’n goeie gehad.
Met de nieuwste firmware (1.04) perfect voor CloneCD en alle andere prog’s.
Werkelijk perfect en…znel !!!

Koop dus maar gewoon een plextor.
TIP:> Ik zou dan wel de 8/4/32kopen, want veel lege cd’s kunnen maar gebrand worden tot 8 x. Bij de duurdere en betere cd’s maakt het niet uit. Die kunnen wel op hogere snelheden gebrand worden.

TeK

Als we toch bezig zijn met het prijzen van Plextor… ik brand al bijna twee jaar met een PlexWriter 412 (4xbranden 12xlezen) scsi natuurlijk… nooit problemen mee gehad. En inderdaad perfekt compatible met CloneCD. Sinds een jaartje combineer ik deze brander met een Plextor 40 speed reader. Deze Scsi combinatie is door geen enkel ander merk te kloppen!!!

Yo Yo…plextor burns like HELL!!!

Nog eventjes wachten (1 maand) en Plextor
brengt een nieuwe 12X ide writer uit met
de nieuwe Burn-Proof technologie

Plextor Rulez !!!

Hey man, wat voor nieuwe burn proof technologie zit d’r op dan?

één woord: Plextor!

Ik heb het 12x4x32 juweeltje, draait als een trein! Nieuwe firmware heeft CloneCD support, één CD mislukt in de vele maanden die ik dat ding heb (drukte perongeluk met de muis op het Half-Life icoontje, en toen loss of streaming ).

Heeft ook heel veel goeie specs, en veel meer CDs dan dat je denkt draaien op 12x. Princo, Philips (natuurlijk), MMore, Maxell, Verbatim, That’s Write, werkt allemaal! Ook al staat het er niet op!!!