Nieuwe audio cd beveiliging perongeluk gekraakt?

Ik heb 2 weken geleden de nieuwste cd van Racoon gekocht waarop staat “will not play on PC/MAC” Toch maar gekocht aangezien ik Racoon erg goed vind en omdat ik dacht dat er vast wel een of andere manier was om het te omzeilen.
Dat viel ff tegen. M’n creative dvd-speler sloeg al direct op hol als ik die cd erin stopte m’n sony crx-160 brander leek de cd wel te pakken maar kon hem op geen enkele manier lezen :frowning:
Boos mailtje naar sony gestuurd maar geen reactie :confused: (gek he)

Nou dacht ik vanmiddag ik probeer het anders eens in m’n oude 486DX 80Mhz met Aopen 36X/AKU cd-rom speler met win95. En voila no problem what so ever :smiley:
Hij speelt die cd zonder problemen en ook rippen werkt gewoon met audiocatalyst :eek:

HOE KAN DIT???

Ik moet overigens wel ff melden dat die cd-rom speler altijd een beetje raar heeft gedaan en dat ik mede daarom een dvd-rom speler heb gekocht. Maar voor audio cd’s is hij blijkbaar perfect:p

Waarschijnlijk omdat die speler geen Multi Session ondersteunt…
Es kijken of we meer informatie kunnen vinden over deze drive ! Intresting :wink:

Kun je het exacte typenr eens posten is het b.v de: CD-936E ?

Yep de CD-936E/AKW om precies te zijn.
Gemaakt in 1998. toen maakte ze nog kwaliteit :slight_smile:

Mijn neef(je) heeft exact dezelfde maar die van hem heeft nooit kuren gehad. Zal vanavond eens kijken of het bij hem ook gewoon werkt.

Zo te zien ondersteunt deze CD geen multisessie, en de ondersteuning hiervan zou juist het probleem van de beveiliging Key2Audio kunnen zijn, die heeft namelijk meerdere sesies. Ik neem aan dat normale cd spelers ook geen multi sessie ondersteunen…

Hoor graag of het bij die andere ook is gelukt !

ik had ooit een progje waarmee je kon instellen dat je CD-ROM drive (of DVD, of CD-R, of …) wel of niet multi-session zou lezen, dat heb ik gewist omdat ik dacht dat het toch niet nuttig zou zijn :frowning:
nu heb ik het dus niet meer, maar misschien weet iemand het te vinden?:confused:

Originally posted by DoMiN8ToR
[B]Zo te zien ondersteunt deze CD geen multisessie, en de ondersteuning hiervan zou juist het probleem van de beveiliging Key2Audio kunnen zijn, die heeft namelijk meerdere sesies. Ik neem aan dat normale cd spelers ook geen multi sessie ondersteunen…

Hoor graag of het bij die andere ook is gelukt ! [/B]

Ik heb deze drive ook (Aopen 36x MTRP) en mijne ondersteunt wel multisessie. Net zoals de 32x versie (die heb ik ook hier liggen :))

(voor de mensen die zich afvragen wat ik met zo’n oude drive moet: dit is prima om van te booten, win2k setup boot niet graag van scsi cdrom…)

Met andere woorden , als je multisessie (softwarematig) kan uitschakelen voor even… is er geen probleem meer…

tijd voor een nieuwe .vxd file dacht ik zo :slight_smile:

Heb ook al andere postings gevonden waarin beweerd word dat het gebruiken van een oude drive werkt. IK neem aan dat dat komt omdat ze geen multisessie ondersteunen (word ook nergens vermeld) maar als die van Dee-ehn psies hetzelfde zijn en die dat wel ondersteuenen weet ik ook niet waar het aan ligt…

Heb even contact gezocht met Olli, hij zegt dat het mogelijk is ook multisessie support software matig uit te schakelen. En dat hij er al aan heeft gedacht dit in CloneCD op te nemen, waarschijnlijk bestaat er dus al wel zo’n programma, maar heb het helaas niet kunnen vinden

Originally posted by Mr. Belvedere
tijd voor een nieuwe .vxd file dacht ik zo :slight_smile:

Hoezo een nieuwe? Meestal helpt het aanpassen van de oude al! :wink:

Het heeft ff geduurd maar die cd werkt dus ook gewoon bij m’n neef.
Op http://www.geocities.com/djoox2000/valkenburg staan de specificaties volgens het boekje mocht het je interesseren.