Nieuw moederbord! Ervaringen?

Ik wil/moet een nieuwe moederbord kopen omdat mijn huidige moederbord (ASUS K7V) kuren begint te vertonen en deze ook gewoon te langzaam wordt. Allereerst moet ik een keuze maken tussen AMD Athlon XP en Intel P4. Ik denk dat ik weer voor een Athlon ga ook al wou ik eerst een P4 vanwege zijn betere beveiliging tegen oververhitting maar goed de XP is gewoon goedkoper en ik ben nog maar student :wink: Wordt dus een XP2000+ of misschien een XP2200+. Deze moederborden had ik in gedachte:

-MSI KT3 ULTRA-2, KT333 chipset, 266FSB, €105, website
-ASUS A7V 333, KT333 chipset, 266FSB, €139, website.

Lijken erg op elkaar volgens mij. Iemand ervaringen met de betreffende moederborden? Die MSI is rood en dat zou wel aardig staan in m’n case (die heeft een window) maar ASUS ken ik en is gewoon goed naar mijn mening. Wat me erg aantrekt in de ASUS is:

ASUS C.O.P (CPU Overheating Protection) is a hardware protection circuit that automatically shuts down the system power before temperatures go high enough to permanently damage your CPU.

Werkt dat ook echt? Heb er verder weinig verstand van. Raid hoeft van mij niet (heb ik niet echt nodig denk ik, weet niet precies hoe het werkt), 6-channel audio lijkt me wel cool, USB2.0 is nodig maar beide moederborden hebben dat.

Graag jullie mening! :wink:

Ik heb de ASUS A7V 333 met een AMD XP 2000+, ik heb wel veel problemen gehad qua stabiliteit, maar gezien alle forums die ik heb gelezen kwam dat door m’n Nvidia TNT2 en Soundblaster Live combinatie. Met nieuwe drivers is m’n PC nu weer heel stabiel. Als ik jou was zou ik voor de ASUS gaan, lees er alleen positieve dingen over, veel bios updates en een goed merk !

Maarja heb er ook weinig verstand van eerlijk gezegd :wink:

hey

ik heb 3 msi borden gehad en alle 3 hebben mij veel problemen gegeven voornaamste probleem stabilitijd.

altijd geheugen fouten daardoor heb ik dus zo een afknapper gehad van msi en hoef ik helemaal niets meer van dat merk.