Nieuw Mobo & processor

vbimport

Een tijdje terug had ik hier al het verhaal gepost dat mn voeding overleden was.... heb nu eindelijk een werkende nieuwe (had eerst een DOA...) thuis gekregen.....
Maar er is meer aan de hand want de PC wil helemaal niet meer opstarten, als ik de voeding doorlus dmv zwart met groen te verbinden doet alles het okay (de CD-Rom speler etc.) maar eenmaal op het moederbord aangesloten reageert er niks meer... zelfs geen ledje gaat aan en ook de processor blijft stil... :frowning:

Nu denk ik dat dus samen met het overlijden van mn voeding tevens ook het moederbord en/of processor naar zn grootje zijn gegaan.
Dus mn vraag aan jullie is: "is dit een juiste conclusie of zal er meer aan de hand zijn (of minder :confused: )"

En wat voor soort moederbord moet ik aanschaffen als ik bv een AMD Athlon 1400 wil gaan kopen/draaien...??

mazzl

Hoi,

Hoeze zwart en groen doorlussen? Normaal zit er aan je voeding een grote stekker die je op je mobo moet pluggen!
En probeer anders eens een voeding uit een pc die wel werkt te gebruiken.

Als je mobo echt naar de klote is dan zou ik voor een MSI K7turbo 266 gaan of een Asus A7M266 dit zijn 2 zeer goede bords.

Groen en zwart doorlussen is enkel en alleen om te checken of de voeding zelf wel werkt… dus de stekker zit dan NIET in het mobo!!

Ik ga vannavond ff langs de PC shop om inkopen te doen… fo men moet nog andere suggesties hebben…

laterz

Als ik je verhaal zo hoor en je mobo doet niks, dan lijkt mij jou conclusie correct! Helaas voor jou, maar ja.

Als je echt een nw mobo nodig hebt dan zou ik ook voor een MSI of Asus gaan!

Ben ff wezen rondkijken/surfen naar winkels bij mij in de buurt… daar bieden ze het volgende aan:

• JETWAY AS663AS ULtra moederbord (klik hier voor de specs)
  • Athlon Thunderbird 1000MHz processor + MasterCooler :confused:

Dit samen voor de prijs van 599,- , is wel een beetje aan de dure kant :(… maar het grote vordeel is… vanmiddag brengen en vannavond alles weer ingebouwd en geconfigureerd ophalen :slight_smile:

Is het wat of niet???

mazll

Een 1Ghz Athlon kan je al voor f 236,- bestellen en met die koeler bedoelen ze vast een Coolermaster, die kosten ook geen ruk! Dat betekent dat je voor zeg maar f 275,- die combo hebt en dus (600-275) 325 voor die mobo dokt!! Dat vind ik belachelijk!!!
Raad het je dus echt af! Beter bestellen dan heb je het dinsdag waarschijnlijk ook binnen!!

Als je rond dat bedrag wil blijven zou ik voor 295,- een Athlon 1200 kopen (zie de Pricewatch) en dan een MSI K7T Turbo voor 298,- (met Raid kost 29 piek meer)! Als koeler een Globalwin of ThermalTake Dragon Orb 3 voor resp. 70 en 60 piek!
Dan kom je uit op zo’n 660,- maar dan heb je wel wat!!!

het is inderdaad wel een beetje aan de dure kant… maar ik hoef nu niks zelf in te bouwen en kan dus ook niks slopen…
Verder geen gedoe met alle nieuwe drivers/bios etc. wordt allemaal gedaan… en dat binnen 3 uur. Ik breng mn PC om 17.00 uur en uiterlijk om 20.00 uur kan ik em weer ophalen…

T is dat ik mn PC gewoon van het weekend weer heel hard nodig heb… anders had ik ook wel bij alternate of een andere goedkopere zaak één en ander besteld en vervolgens zelf ingebouwd.

mazll

Ik kan je dit ook niet echt aanraden het mobo is onbekend en waarschijnlijk ook niet echt super!

Zelfs al heb je je pc hard nodig kun je zo beter zelf naar pc winkel gaan en de componenten los kopen! En dan alsnog vanavond zelf inbouwen!

Originally posted by Sorcerer
[B] Ik kan je dit ook niet echt aanraden het mobo is onbekend en waarschijnlijk ook niet echt super!

Zelfs al heb je je pc hard nodig kun je zo beter zelf naar pc winkel gaan en de componenten los kopen! En dan alsnog vanavond zelf inbouwen! [/B]

Wij zeggen dit niet voor niets hoor! Als je het koopt betaal je echt VET teveel hoor!
Beter voor mijn oplossing gaan en dan ff een weekendje wachten!
En ik vind het juist irritant als iemand anders me pc bouwt, wil nm pcies weten hoe alles van binnen in mekaar zit enzo! snappie?!

Maar ja, je moet het zelf weten natuurlijk! Bovendien zullen er nie veel mensen hier zijn die die mobo zelf hebben dus weinig kennis te verlenen. :stuck_out_tongue:

Het is inderdaad mischien wel verstandigger om een bekend merk te kopen ja… ben nu in twijfel wat ik zou doen…

Die MSI K7T Turbo… (en asus A7M266 mobo’s) hebben geen videokaart geintegreert in het bord zelf… dat had mn vorige moederbord wel… dus ben nu ook opzoek naar een goeie/betaalbare grafische kaart…

any idea’s ???!!

mazzl

Originally posted by MagikChris
[B]Het is inderdaad mischien wel verstandigger om een bekend merk te kopen ja… ben nu in twijfel wat ik zou doen…

Die MSI K7T Turbo… (en asus A7M266 mobo’s) hebben geen videokaart geintegreert in het bord zelf… dat had mn vorige moederbord wel… dus ben nu ook opzoek naar een goeie/betaalbare grafische kaart…

any idea’s ???!!

mazzl [/B]

Geïntregeerd VGA is toch altijd te weinig en ga je je waarschijnlijk snel aan ergeren! Geloof me!
Als je nie zoveel gamed of helemaal nie zoals ik heb je aan een GF2mx genoeg! (= betaalbaar!)

Heb ff een beetje rond gevraagt en waarachtig… een collega van me heeft er nog wel eentje over… het is een Riva TnT 32 MB AGP en er zit ook een TV-out op… kan em over nemen voor 100 piek… da’s toch aardig…

Of zuigt deze kaart aan alle kanten???

laterz

Voor 170,- heb je al een Geforce 2 mx, die veel sneller zal zijn als de door jou genoemde kaart. Die kaart was ooit natuurlijk ook 1 v/d beste maar ik zou nie zoveel voor die kaart dokken. Als je em nieuw moet kopen (nu) dan is ie maar iets over de 100 piek geloof ik!

Maar je gaat dus voor het MSI bord? In elk geval nie dat ding waar je het eerst over had?
Goede keus, je zal ons daar nog eens dankbaar voor zijn! :stuck_out_tongue:

Ik heb zaterdag een en ander bestelt… nu maar wachten of het vandaag bezorgt wordt.

bestelling:

• MSI K7T mobo
  • Athlon 1400

Toch maar jullie raad opgevolgt… maar wel dat videokaartje overgenomen+ gratis 128 MB 133 geheugen!!!

Ben nu nog opzoek naar iemand die mij aan Windows XP professional kan helpen… maar dan moet die gene maar ff PM’n

mazzl

Toch maar jullie raad opgevolgt…

Das een slimme zet! :stuck_out_tongue:

Okay ff om het verhaal helemaal af maken…

Inmiddels al de bestelde spullen binnen en na een paar uurtjes prutsen alles aangesloten en geinstalleerd. En het werkt allemaal.
Het enige jammere was dat mn HD niet meer te benaderen was… maar gelukkig had ik in mn andere PC er twee zitten en heb ik er 1 daarvan erin geplaatst.

Voorlopig kan ik weer fijn ‘computeren’ :slight_smile: nu maar weer gaan sparen voor een soundblaster kaart of nieuwe CD brander…

mazzl

[B]
Voorlopig kan ik weer fijn ‘computeren’ :slight_smile: nu maar weer gaan sparen voor een nieuwe CD brander…

[/B]

Zou ik ook doen! :slight_smile: