Nieuw forum request

waar is dvdfikken forum?
vragen over dvdfikken en dvdmedia !
lijkt me nuttig :slight_smile:

wat vind jij?

en een MOD forum , en een Blu-Ray forum , etcetera etcetera…

Neuh , past best in de huidige forums.

Wat dacht je hier van dan?

Ik kreeg zelfs geen eigen forum dus vergeet het maar :wink: Zoals Upp3rd0G al aangaf, kun je voort dit soort vragen terecht in het Engelstalige DVD-forum.

Wie weet wat de toekomst ons brengt :wink:

1. Voor dit soort suggesties is er het forum ‘Forum Talk

2. voor jouw suggestie is er al een forum: General DVD/DivX and Video Editing Forum

3. Als je dan geen Engels kunt lezen/schrijven, dan is er het Dutch: Algemeen, Hardware en Software forum

Als je per se een Nederlands DVD forum wil, dan moet je je eens een beetje in de geschiedenis van dit forum duiken, dan had je gezien dat er in het verleden meer Nederlandse fora waren, maar, omdat er omdat er weinig gebeurde, deze zijn samengevoegd tot deze twee resterende fora.

Dus persoonlijk vind ik het een beetje een domme suggestie.

Originally posted by Smart@$$
Dus persoonlijk vind ik het een beetje een domme suggestie.

Nou, nou, nou… rustig maar, hij/zij is nieuw op het forum en niet iedereen is een Smart@$$…

:wink:

Originally posted by Upp3rd0G
[B]

Nou, nou, nou… rustig maar, hij/zij is nieuw op het forum en niet iedereen is een Smart@$$…

:wink: [/B]

Alsof newbies niet verder dan hun neus lang is kunnen kijken?

De ‘status’ newbie is geen vrijbrief voor het niet verder kijken dan je neus lang is, of zou dat in ieder geval niet mogen zijn in mijn ogen. Iemand die ten minste de intelligentie heeft om op internet te komen, dit forum te vinden, te registreren en een bericht te typen, kan in ieder geval ook verder kijken dan zijn (of haar) neus lang is.

Een newbie die een antwoord op een technische vraag niet weet, prima, dat heb ik ook nog steeds erg vaak (zeker als ik hier de Engelstalige fora lees). Een 12-jarige die op dit forum post en minder eloquent is dan anderen dat (pretenderen te) zijn, is prima, niet iedereen beheerst de Nederlandse taal even goed.

Als de lamp het niet meer doet dan controleert iedereen altijd eerst de schakelaar en dan de stekker en vervolgens de lamp, voordat men gaat rondbellen wat er aan de hand kan zijn. Waarom is het bij computers en internet dan andersom (of lijkt het althans zo te zijn)? Waarom gaan mensen dan niet even op zoek, kijken wat er voorhanden is, voordat ze anderen gaan ‘lastigvallen’ met hun probleem?

Begrijp me goed, als ik kan helpen dan zal ik dat ook zeker doen, maar daar verwacht ik wel iets voor terug. Dat wat ik terug verwacht is geen geldelijke beloning of überhaupt een beloning achteraf (mensen zeggen ook zelden ‘dank je’ op internet, maar dat is weer een andere discussie), maar ik verwacht dat mensen er vooraf zelf ook wat voor gedaan hebben.

Als ik jou op straat tegenkom bij een plattegrond en vraag jou, als wildvreemde op dat moment, om mij naar huis te brengen…dan denk jij toch ook “man, daar staat de plattegrond, kijk zelf even en je bent zo thuis”. De situatie wordt pas dan anders als ik zeg tegen je dat ik op de kaart gekeken heb, maar hier helemaal niets van snap omdat ik niet kan kaartlezen, of je me dan even zou willen uitleggen hoe ik thuis kom, dan loop ik zelf wel.

Ik denk wel dat je snapt wat ik bedoel, in de tweede situatie geef ik aan dat ik zelf al moeite genomen heb en het niet begrijp. Ik kan dan de weg niet vinden niet omdat ik niet gezocht heb, maar omdat ik de informatie zoals die aangeboden is niet op de juiste manier kan verwerken.

Conclusie: Laat zien dat je zelf al wat moeite gedaan hebt om een oplossing te vinden, mensen zijn dan veel sneller geneigd om je te helpen, althans, ik wel.

Daarbij, ik zei toch ook een beetje dom, niet heel erg dom of gewoon ronduit debiel… :wink:

eloquent is dan anderen dat (pretenderen te) zijn, is prima, niet iedereen beheerst de Nederlandse taal even goed.

eloquent… even www.vandale.nl op

ah …

eloquent = welsprekend

even weer vandale op

welsprekend = goed kunnende spreken , goedgebekt of overtuigend

goedgebekt = welbespraakt

welbespraakt = goed, vlot, makkelijk kunnende spreken

spreken = taalklanken voortbrengen

Mja … dat lukt me wel denk ik :slight_smile:

Als de lamp het niet meer doet dan controleert iedereen altijd eerst de schakelaar en dan de stekker en vervolgens de lamp, voordat men gaat rondbellen wat er aan de hand kan zijn. Waarom is het bij computers en internet dan andersom (of lijkt het althans zo te zijn)? Waarom gaan mensen dan niet even op zoek, kijken wat er voorhanden is, voordat ze anderen gaan ‘lastigvallen’ met hun probleem?

Als de printer het niet doet . wat doet de gebruiker dan meestal…

juist … NOG EEN KEER PRINTEN… en NOG EEN KEER … en NOG EEN KEER…

tot de gebruiker van zijn stoel af komt , de toner vervangt of de papierjam oplost… en dan weer de helpdesk belt , want zijn print komt er 17 keer uit …

Als ik jou op straat tegenkom bij een plattegrond en vraag jou, als wildvreemde op dat moment, om mij naar huis te brengen…dan denk jij toch ook “man, daar staat de plattegrond, kijk zelf even en je bent zo thuis”. De situatie wordt pas dan anders als ik zeg tegen je dat ik op de kaart gekeken heb, maar hier helemaal niets van snap omdat ik niet kan kaartlezen, of je me dan even zou willen uitleggen hoe ik thuis kom, dan loop ik zelf wel.

Als je nu een heeel lekker wijf was , maak ik wel even een uitzondering hoor :slight_smile:

Conclusie: Laat zien dat je zelf al wat moeite gedaan hebt om een oplossing te vinden, mensen zijn dan veel sneller geneigd om je te helpen, althans, ik wel.

Ik typ , dus ik besta :slight_smile:

Smart@$$, ik begrijp je reactie heel goed en sluit me zelfs aan bij je opstel :wink:

Enkel twee dingen: de vraag naar een Nederlandstalig DVD-fikken forum is nog zo slecht niet. DoMiN8ToR heeft zelfs eens aangegeven dat het niet bestaan van een Nederlandstalig burning-forum wel eens de basis zou kunnen zijn van de terugval van deze fora. Misschien dat DVDs een nieuwe start kunnen zijn? We zullen zien, voor mij hoeft het niet, maar ja.

If you notice a user breaking the rules, please do not bash the user. Please contact the responsible moderator(s) of that forum or an online administrator through Private Messaging and have him close or delete the thread, this will prevent an unnecessarily negative atmosphere

't Is maar een tip van je goede vriend Tax. :slight_smile: DoMiN8ToR vertelde straks nog dat dit forum bekend staat als een vriendelijk forum, houden zo. :wink:

@ Smart@$$

In principe ben ik het helemaal eens met je betoog! Jammer dat de werkelijkheid anders is.

Iemand die ten minste de intelligentie heeft om op internet te komen, dit forum te vinden, te registreren en een bericht te typen, kan in ieder geval ook verder kijken dan zijn (of haar) neus lang is.

In theorie klopt bovenstaande helemaal… in de praktijk is het vaak genoeg toch anders, genoeg redenen hiervoor te bedenken. Het kan natuurlijk geen kwaad om mensen die niet verder kijken dan hun neus langs is hierop te wijzen, maar een forum met alleen maar ‘ideale’ gebruikers is toch niet te realiseren… helaas. Kan mezelf ook niet altijd als perfecte/ideale forum user betitelen.

Voor de rest denk ik de we met zijn allen zoveel mogelijk moeten proberen CDFreaks een vriendelijk forum te laten zijn.

:slight_smile:

Nog ff een korte toevoeging: de vergelijking met de lamp is leuk gevonden, maar bijlange niet altijd van toepassing. Het aantal variabelen bij een niet werkende lamp is relatief klein, vergeleken met het aantal variabelen bij een probleem in de PC… hoe stom die problemen vaak ook lijken, ze kunnen behoorlijk complex zijn…

wie zou dan moderator moeten worden van dvds fikken want de huidige moderators/ administrators hebben het volgens mij al druk genoeg en er is volgens mij niet echt iemand (nederlandstalig) die gespecificeerd is in dvd’s fikken

[B]
Alsof newbies niet verder dan hun neus lang is kunnen kijken?

De ‘status’ newbie is geen vrijbrief voor het niet verder kijken dan je neus lang is, of zou dat in ieder geval niet mogen zijn in mijn ogen. Iemand die ten minste de intelligentie heeft om op internet te komen, dit forum te vinden, te registreren en een bericht te typen, kan in ieder geval ook verder kijken dan zijn (of haar) neus lang is.

Een newbie die een antwoord op een technische vraag niet weet, prima, dat heb ik ook nog steeds erg vaak (zeker als ik hier de Engelstalige fora lees). Een 12-jarige die op dit forum post en minder eloquent is dan anderen dat (pretenderen te) zijn, is prima, niet iedereen beheerst de Nederlandse taal even goed.

Begrijp me goed, als ik kan helpen dan zal ik dat ook zeker doen, maar daar verwacht ik wel iets voor terug. Dat wat ik terug verwacht is geen geldelijke beloning of überhaupt een beloning achteraf (mensen zeggen ook zelden ‘dank je’ op internet, maar dat is weer een andere discussie), maar ik verwacht dat mensen er vooraf zelf ook wat voor gedaan hebben.

Ik denk wel dat je snapt wat ik bedoel, in de tweede situatie geef ik aan dat ik zelf al moeite genomen heb en het niet begrijp. Ik kan dan de weg niet vinden niet omdat ik niet gezocht heb, maar omdat ik de informatie zoals die aangeboden is niet op de juiste manier kan verwerken.

Daarbij, ik zei toch ook een beetje dom, niet heel erg dom of gewoon ronduit debiel… :wink: [/B]

jij met je 760 posts ben echt intelligent man,
,ik ken zat engelstalige dvd forums , ik vond het alleen hier thuis horen, is dat zo dom?, nu kun je met allemaal schattige voorbeelden komen, maar heeft weinig nut, ik vraag niet om hulp en vooral niet aan jou , ik had alleen ideetje. :wink:

maar echt hoor 768 posts op cdfreaks nog wel , dan moet je wel erg intelligent zijn :bow:

komt er ook nog een sex/date forum?

Originally posted by cONEction
[B]

jij met je 760 posts ben echt intelligent man,
,ik ken zat engelstalige dvd forums , ik vond het alleen hier thuis horen, is dat zo dom?, nu kun je met allemaal schattige voorbeelden komen, maar heeft weinig nut, ik vraag niet om hulp en vooral niet aan jou , ik had alleen ideetje. :wink:

maar echt hoor 768 posts op cdfreaks nog wel , dan moet je wel erg intelligent zijn :bow: [/B]

ik ken mensen met zo’n 5090 posts die nog heel stom uit de hoek kunnen komen , dus dat zegt niets.

Originally posted by Mr. Belvedere
ik ken mensen met zo’n 5090 posts die nog heel stom uit de hoek kunnen komen , dus dat zegt niets.

Hehe, LOL

[B]

ik ken mensen met zo’n 5090 posts die nog heel stom uit de hoek kunnen komen , dus dat zegt niets. [/B]

Ik blij dat je niet 6500 posts of zo zei :wink:

[B]

ik ken mensen met zo’n 5090 posts die nog heel stom uit de hoek kunnen komen , dus dat zegt niets. [/B]

LOL, weleens van sarcasme gehoord? :stuck_out_tongue:

Originally posted by NightForce
komt er ook nog een sex/date forum?

jongen ik weet dat je graag zulke forums wil, maar ga eens naar buiten en zoek vrienden op, ipv vrienden zoeken op internet

:bigsmile: