Netwerkverbinding Server<->Client prob

vbimport

Krijg tussen een Win2Kserver machine en een losse pc geen netwerk verbinding. Dit is de 1e pc die ik aan ga sluiten op het netwerk en dit gaat via een switch. De verbinding tot a/d switch is vanaf beide computers in orde.
Gisteravond deed ie het even maar na het progje Sygate erop gezet te hebben om ICS te gebruiken zijn er waarschijnlijk settings ofzo veranderd want het wil niet werken! (laat staan ICS!)
Heb inmiddels alles weer in oude staat hersteld, dus Sygate eraf en settings zoals ze stonden.

Nu is het probleem dat de client niet op het Domein kan inloggen want deze wordt niet gevonden! Pingen werkt ook niet dus verbinding is echt dood! :frowning:
Heb op de server DNS en DHCP geconfigged op resp. 192.168.10.1 en range 192.168.10.20 - 192.168.10.20 en op de client de DNS & Gateway ingesteld (moet zelfde ip zijn toch?). Op deze pc staat geen ip ingevuld want die krijgt ie toch dmv het DHCP gebeuren vanaf de server?!
Ik heb ook een user aangemaakt waarmee op de clientpc kan worden ingelogd.

Hoe krijg ik dit goed?
Als iemand nog meer settings wil horen dan post ik die wel ff!

Thx alvast! :slight_smile:

Heb je Netbeui er bij geinstalleerd ?
En als je Sygate installeerd op een Windows 2000 Server moet je ook de DHCP uit zetten op de server anders weet die niet wat die moet doen omdat je anders 2 DHCP servers hebt draaien .
DHCP verstuurd namelijk IP-adressen naar de computers .
PS
Kom vanavond op Irc help ik je wel verder
Groetjes

Originally posted by Night Hawk
Heb je Netbeui er bij geinstalleerd ?
En als je Sygate installeerd op een Windows 2000 Server moet je ook de DHCP uit zetten op de server anders weet die niet wat die moet doen omdat je anders 2 DHCP servers hebt draaien .
DHCP verstuurd namelijk IP-adressen naar de computers .
PS
Kom vanavond op Irc help ik je wel verder
Groetjes

Dat eerste gaat ie nu wel ff proberen! Nee, ik had geen Netbeui erbij gezet, alleen TCP/IP.

Vanavond is het girl-night, dus vanavond nie online. :slight_smile: Vandaag tot 15.30 en dan pleitos! :wink:

Goeie tip: zet dat ^&*DHCP uit, dat maakt meer kapot dan je lief is.

Server: 192.168.0.1
Client_1: 192.168.0.2
Client_2: 192.168.0.3

Da’s al simpel.

Gateway en DNS zijn het IP van je server (vergeet bij de DNS niet de naam op te geven, anders werkt het niet -althans bij mijn linuxserver/router-).

Waarschijnlijk is door die Sygate je netwerk driver verrot. Dit is namelijk een internet share applacatie volgens mij. Je hebt dat niet nodig. Installeer je netwerk kaart ff opnieuw.
Je kan nog steeds DHCP gebruiken. Zet alleen bij het uitdelen van je IP adressen ff een vast gateway adres in je scope. De Gateway adres moet zijn 192.168.10.1 (Deze is namelijk van je server).
Nu krijgt je client een IPadres in de range van 192.168.10.10 - 20 en een standaard gateway van 192.168.10.1
Vanaf nu weet de client dat alles buiten dit adres naar de server moet en deze regelt het weer op zijn beurt dat het naar buiten moet. :slight_smile:

Niks wilde meer werken dus ben “ff” met een schoon lei begonnen. Dit maal zonder Active Directory.

Ik kan op server en client mezelf pingen, dus op de server kan ik 192.168.10.1 pingen en op client 192.168.10.13 (3e pc).
Gateway staat op 192.168.10.1 ingesteld net zoals het DNS. DHCP geeft range 192.168.10.10 - 20 vrij.
Op de server kan ik bij de netwerkomgeving alleen de server zien, op de client kan ik daar niks zien; ook zichzelf dus niet!
Ik denk dus dat deze pc het probleem is. :confused:

De gebruikte netwerkkaarten hebben allebei een eigen IRQ (gaf eerst ook probs), dus dat kan het niet zijn.

Heb vanmiddag een vriend van mij even losgelaten op m’n instellingen via pcAnywhere.

Hij heeft het 1 en ander veranderd waaronder DNS verwijderd en nu kan ik beide pc’s elkaar laten pingen. De server kan al in de client kijken alleen de client kan nie de server in netwerkomg. zien. Hieraan wordt gewerkt! :wink:

En daarna nog ICS…

Netwerkverbindingen zijn nu okiedokie in orde!

Heb nog een paar uur verspilt aan worstelen met een virus dat ik ergens opgelopen was! Het heette nimda, en heb het verwijderd door een simpele handleiding vanaf Symantec. Die vriend van mij had em herkent; er stond in elke partitie een file admin.dll (achterstevoren schrijf je nimda) Moest alleen een file uit me win2kserver verwijderen die ik nog nie terug heb, dus als iemand dit draait zou ik em graag ontvangen!! Hij heet riched20.dll en komt voor in 4 mappen! Dus als iemand ook dit OS draait, dan is dit mijn meeladres!

Maar om niet te ver af te dwalen…
Ben nu busy met dat inet sharen voor de clients… (zo blijf je v/d straat hè! ;))

… en dan komen we dus bij het volgende probleem… (hehe, ja, ik lach er nu nog om!)

Als je dit stappen plan volgt moet het goed komen
http://members.brabant.chello.nl/~s.vanlieshout/win2k/
http://www.win2kwereld.nl/main/doc’s/Windows%202000%20Installatie/default.asp

PS kom vanavond als je tijd hebt even naar IRC hep ik je even met dat filetje
Groetjes

Tis al gelukt!
Die zelfde vriend raadde mij Winroute voor ICS aan.
Dit gedaan en binnen een paar minuutjes verbinding vanaf de client!! Beterssss!! :wink:

Moet nu nog alleen de isdn kabels naar boven (mijn kamer) omfixen (das een nw woord) en dan zou het gelijk moeten draaien!
Aangezien ik die tang die ik daarvoor nodig heb uitgeleend heb en die persoon er weer nie is… zal ik nog heel eventjes moeten wachten! :cool:

NH: ik heb die file van je ontvangen, thx. Moet alleen ff weten in welke folders ie thuishoort!

Originally posted by Wookie
[B]

NH: ik heb die file van je ontvangen, thx. Moet alleen ff weten in welke folders ie thuishoort! [/B]

C:\WINNT\SevicepackFiles\i386
C:\WINNT\system32
C:\WINNT\system32\dllcache
C:\WINNT$NtServicePackUninstall$
Groetjes

Thx! :wink:

Volgende probleem, de verbinding vanaf de server naar me ma d’r pc is dus ok. Maar nu nog mijn pc!
Op deze pc wordt WinXP (fin) gedraaid en heb er soms welis verbinding is maar meestal niet!
Dit probleem komt denk ik voort uit het feit dat mijn netwerkkaart enkel IRQ9 wil gebruiken (op m’n Asus A7V133). Ook als ik kaart in een ander slot steek pakt XP em toch op IRQ9! Aangezien me SBlive!, GF2MX en Promise ATA100 controller dit IRQ# ook gebruiken is dat vragen om probs, zoals wel weer blijkt! (heb al vaak gezien dat SBlive! en netwerkkaarten liever alleen willen staan.)
Ik heb ook een andere netwerkkaart geprobeerd maar toch weer IRQ9! Pfff…!

Ook bij de resources van de netwerkkaart kan ik niet instellen dat ik een ander IRQ ervoor wil gebruiken. Deze optie is nm ‘grijs’, dus niet beschikbaar. Als je dan gaat zoeken in de HELP dan vertelt die je dat het beter is dat je niet je IRQ’s zelf veranderd en dat het daarom niet gedaan kan worden! (kut MS!) :wink:
Ook in me bios opgeven dat de kaart een ander IRQ moest gebruiken maar mocht niet baten! XP zet em nm gewoon weer op #9!

Kan iemand mij vertellen hoe ik tòch me IRQ’s kan beheren? Of een andere oplossing?
Bvd natuurlijk! :cool:

Heb dit artikel gevonden in de MS knowledge base waarin staat dat je onder Win2K en WinXP de IRQ’s NIET kan veranderen! Deze functie hebben ze uitgeschakeld omdat de pc er niet mee overweg zou kunnen! :confused:

Maar als dit echt niet kan, hoe ga ik het probleem dan oplossen?! Mijn netwerkkaart wil echt niet werken zo! :frowning:

Originally posted by Wookster
Heb dit artikel gevonden in de MS knowledge base waarin staat dat je onder Win2K en WinXP de IRQ’s NIET kan veranderen! Deze functie hebben ze uitgeschakeld omdat de pc er niet mee overweg zou kunnen! :confused:

Nou wookster dan mot ik je toch ff correcten. Want in W2k kan je toch echt wel je IRQ’s veranderen hoor! :stuck_out_tongue:

Originally posted by King Dingeling

Nou wookster dan mot ik je toch ff correcten. Want in W2k kan je toch echt wel je IRQ’s veranderen hoor! :stuck_out_tongue:

Ben blij dat je reageert. Voila nu dit voor iedereen duidelijk is.

Ah ja misschien nog een klein vraagje
HOE DOE JE DIT DAN???
(gebeurt dit in de bios of niet? Waar moet je op letten als je ze verander? Zijn er toepassingen die een bepaalde irq verlangen van een bepaald stuk hardware? …

In device manager van W2k ga dan naar de desbetreffende kaart en selecteer het tabblad resources. daar kan je een aantal adressen veranderen. Pas wel op wat je doet. :slight_smile: Niet alle kaarten zijn te veranderen.:mad:

Hier een stukje uit het artikel: (engels!)

Note that Windows 2000 or Windows XP does not have the ability to rebalance resources as does Microsoft Windows 98. After PCI resources are set, they generally cannot be changed. If you change to an invalid IRQ setting or I/O range for the bus that a device is on, Windows 2000 or Windows XP cannot rebalance the resource it assigned to that bus to compensate. Windows 2000 or Windows XP does not have this ability because of the more complex hardware schemas it is designed to support. Windows 98 does not have to support IOAPICs, multiple root PCI buses, multiple-processor systems, and so on. Rebalancing becomes risky when you are dealing with these hardware schemas, and will not be implemented in Windows 2000 or Windows XP except for very specific scenarios. However, PCI devices are required to be able to share IRQs. The ability to share IRQs should not prevent any hardware from working in general.

Volgens hun dus niet! Heb je het geprobeerd onder Win2k? (Anders overstappen, doe ik nie moeilijk over! :p)

Maar eh, is er dan niemand die hier iets over weet?! Ik ga nu even een mailtje senden naar Asus en misschien ook wel naar MS, als ik daaruit een nuttig antwoord kan ontvangen dan! :wink: (afschuivers! LOL!)

Originally poste by Wookster
Volgens hun dus niet! Heb je het geprobeerd onder Win2k? (Anders overstappen, doe ik nie moeilijk over! :p)

Ja heb het zelf gisteren ff geprobeerd. Dus dat lukt wel onder W2k server NL.
Krijg morgen ff die 3com90x kaartje. Deze is wel XP certifieed.

Ja heb het zelf gisteren ff geprobeerd. Dus dat lukt wel onder W2k server NL.
Krijg morgen ff die 3com90x kaartje. Deze is wel XP certifieed.

Nou, weet je wat ik doe, ik zet er ff zo 2000 op. Zodat ik 2night nog kan inetten. Dan uiteraard wel eerst een image maken zodat ik daarna XP makkelijk terug kan zetten. (Wat een werk, maar nu geen inet en geen zin om zinloos te wachten op die netwerkkaart of het mailtje terug van Asus. ;))

Maar breng die kaart ff langs als je wilt. Ben er morgen nie, maar dan kan ik woensdag als ik weer is thuiskom gelijk die kaart erin proppen om te tryen! :cool:

… hieruit neem ik maar aan dat niemand hier mij een oplossing kan bieden? Thx anyway! :slight_smile:

Zal nie het hele verhaal posten want daar heb ik nie zoveel trek in @ da moment. Maar alleen de uiteindelijke oplossing:

3com kaartje uit server gehaald en die kon wèl IRQ’s sharen!
Realtek kaartje in server gedaan waar hij geen IRQ’s hoefde te sharen!