Netwerkprobleempje met internet

vbimport

Kan iemand me helpen met volgend probleem?

Ik heb thuis drie computers die allen een internetaansluiting hebben; de internetkabel komt binnen op een linksys-router en verdeelt het signaal via twee kabels en één draadloze verbinding.

Nu wil ik op één van de twee computers bestanden gaan delen met behulp van een programma hps (directorystructuur zichtbaar en bestanden zijn dan makkelijk te downloaden) maar aangezien deze 2de computer zijn signaal ontvangt van de router heeft die een 192.168.xxx.xxx adres en geen rechtstreeks ip-adres 84.xxx.xxx.xxx dus is dit toestel voor de buitenwereld niet rechtstreeks toegankelijk.

Kan ik dit probleem oplossen via een tweede netwerkkaart of andere software.

Wie heeft een idee?

Donald

Hey [B]donaldje [/B]and welcome to MyCE.
The official language in this forum is English and not many understand Dutch at all so you may wish to write your posts in English in the future. :flower:

I have not seen a program called HPS for file sharing, is it like FTP?

Anyway, all the PCs behind the router have an internal address 192.168.x.x, while the internet connection only has one IP, as you said 84.x.x.x. This is called Network Address Translation ([B]NAT[/B]). So if you want the resources of one of the PCs to be accessible from the Internet under the 84.x.x.x address, you need to do [B]port forwarding[/B] (see the manual of the Linksys router or www.portforward.com for help on how to do it). The port for FTP servers is 21.

Verplaatst van het Engelstalige gedeelte naar het Nederlandstalige.

Je dient de router tabel zodanig aan te passen dat een binnenkomende verbinding (van internet = buiten) naar je eigen pc (binnen) word getransporteerd. Dit gaat doorgaans via een NAT of firewall regel.

Kijk welke poorten hps nodig heeft en kijk in de handleiding van je linksys router welke verbinding je daarvoor dient open te zetten. Let op dat je niet teveel open zet.

Alhoewel ik niet dom wil klinken en een beetje offtopic. Wat is HPS?

grt Dúnedain

Je moet sowieso eerst zorgen dat je computers bestanden met elkaar uit kunnen wisselen. Of dat je bijvoorbeeld ka printen over je netwerk. Dat is het belangrijkst en je moet pas daarna er een programma overheen installeren.

Snelstar