Netwerkprinter installeren

Hoe kan men een netwerkprinter installeren in Win 2000 (geen server edition)

Dit is de toestand printer zit gekoppeld aan een router deze geeft een IP adres vrij aan de printer volgens het config sheet.
Dus vervolgens is dat IP adres te pingen maar als ik een printer configureer volgens dat IP adres blijft alles zitten in de wachtrij wat is er mis ??

Zit de printer vast aan de router (los apparaatje óf zelfbouw-unixbak) of aan een windows 2000 machine die via een router met de rest van het netwerk communiceert?!

Indien 1a:

Je moet waarschijnlijk een virtuele poort installeren op je win2k machine, nm de poort die op de router zit. Zie de handleiding van je router voor info.

Indien 1b:

Geen idee. Het zou hier dan een Smoothwall (oid; als die dat ondersteund hoor :confused:) bak betreffen en ik raad je aan op de site van de distro te kijken voor info.

Indien 2:

Installeer de printer normaal op de win2k machine en share (deel) deze. (zie eigenschappen geïnstalleerde printer) Op de andere pc’s van je LAN kan je deze printer nu ook installeren alleen moet je dan netwerkprinter kiezen als je moet selecteren.

Ik hoop je hiermee op weg geholpen te hebben. :smiley:

Ik zou jullie hulp willen vragen voor het volgende probleem aangezien ik niets terugvind op het internet.
Ik bezit een XEROX 4510 met een netwerkaart,nu deze printer is aangesloten op een router (geen printserver)die aan mijn printer een IP adres geeft.
Dan heb ik deze printer aangemaakt in windows 2000 (geen server edition) en een poort tcp/ip toegevoegd ,met als poort het IP-adres gevolgd door :PASSTHRU ,zelfs gewoon het IP adres invullen helpt niet alles blijft gewoon zitten in de wachtrij.
De printer is wel te pingen en aktief en hij komt van een bestaand netwerk waar ie in dienst was (werkend) dus werken doet ie zeker.
Ik hoop dat dit kan opgelost worden.
Met dank.:confused:

Hoe weet je nou of die printer gedeeld staat? En kan je win2k niet laten zoeken in de netwerkomgeving?

ps. voortaan aub geen nwe thread openen, het betreft hier hetzelfde probleem als je enkele dagen geleden poste! Dank u.

Misschien tot nut van allen.
1/ heb ik ingelogd via een telnet sessie op de netwerkkaart van de printer en het IP adres statisch gebracht via unix commandos,alsook het subnet aangepast.
2/ router DHCP uitgeschakeld en ook de PC of meerdere eigen IP + subnet statisch gegeven.
3/ bij het aanmaken van de printer als lokale geinstalleerd en nadien de poort gewijzigd naar TCP/IP
met als poortnummer 2501
protocol RAW
Poortnaam + printernaam of IP : bij beide het IP adres van de netwerkkaart ingegeven.
EN FLOEP HIJ PRIIIIIIIIIIIINT !!!
En zo na lang zoeken is het dan toch gelukt,misschien kan dit een hulp zijn voor jullie allen bij het installeren van een netwerkprinter (xerox 4510).
Greetz

kun jij deze knop niet vinden ->

:confused:

Ja hoor maar ik zie het een beetje als een bijdrage en hulp,dus wat wordt er meer gelezen denk je ? juist een nieuwe zending, en dit als hulp aan dit forum en niet als anarchie.

nieuw nu ,maar al van in het onstaan van het board actief
Greetz.

Originally posted by ZYKLON
[B]Ja hoor maar ik zie het een beetje als een bijdrage en hulp,dus wat wordt er meer gelezen denk je ? juist een nieuwe zending, en dit als hulp aan dit forum en niet als anarchie.

nieuw nu ,maar al van in het onstaan van het board actief
Greetz.
[/B]

Mooi verhaal Zyklon, maar ik merge em toch met je oude thread!

Waarom? Omdat gebruikers die later wellicht gaan zoeken naar de oplossing van dit probleem niet al te makkelijk bij het antwoord komen.

Daarnaast is het (natuurlijk) onzin voor de oplossing een aparte thread aan te maken…!!! Wookie heeft je daarvoor ook al eens op je digitale vingertjes getikt…