Netwerkkabels

vbimport

Ik zoek een winkel waar ik goedkoop lange netwerk (UTP, cat5) kabels kan kopen!

Iemand een suggestie?

Check ff kabels :slight_smile:

Je kunt ze zelfs halen in de KPN winkel…

of bij de Regenboog (www.regenboog.net)…

wil je een rol kopen ofzow? zoek dan eens in de gouden naar een installatiebedrijf ofzow… weliswaar verkloppen die je wel een rolletje (300ft ofzow)…

Een gewoon electronica zaakje heeft die kabels ook wel. Volgens mij voor ongeveer 1 gulden voor een meter…

Moet je natuurlijk er zelf een stekkertje op zetten.

Originally posted by Joker007
[B]Een gewoon electronica zaakje heeft die kabels ook wel. Volgens mij voor ongeveer 1 gulden voor een meter…

Moet je natuurlijk er zelf een stekkertje op zetten. [/B]

Tja… kweet dat CAT5 kabel op veel plaatsen (Electrozaken) een 1,75 p/m kost! Enneuh electrozaken zijn niet altijd even dik gezaaid…

Originally posted by Sorcerer
[B]Ik zoek een winkel waar ik goedkoop lange netwerk (UTP, cat5) kabels kan kopen!

Iemand een suggestie? [/B]

Als je nog op school zit moet je gewoon even vragen of je ze niet via daar kunt kopen. Die kopen meestal in met hele grote aantallen , en misschien kun je er 1tje overnemen.

Ik weet niet om wat voor aantallen het gaat , maar je hoeft er niet eens de deur voor uit als je de Conrad catalogus ervoor pakt.
Ze zijn niet de goedkoopste overigens.

Je hebt al een 300m UTP CAT5 voor fl 150,-. Dan nog ff zo’n tangetje (33,-) en dan nog wat van die stekkertjes(1,-).
Of kant en klare UTP kabels van 3, 5, 10, 15 en 25 meter.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Als je nog op school zit moet je gewoon even vragen of je ze niet via daar kunt kopen. Die kopen meestal in met hele grote aantallen , en misschien kun je er 1tje overnemen.

Ik weet niet om wat voor aantallen het gaat , maar je hoeft er niet eens de deur voor uit als je de Conrad catalogus ervoor pakt.
Ze zijn niet de goedkoopste overigens. [/B]

Hehe… Zit al jaren niet meer op school!

Maar ik heb 1200 Meter nodig ik maak er dan zelf wel de goede lengtes van. Ik heb op het moment als goedkoopste gevonden Fl 0,50 p/m!
Dit was Fl 150,- voor 300m!

Iedereen die nu wel zal gaan vragen wat ik met 1,2 km kabel moet zal ik het meteen maar vertellen. Het is voor een LAN party, alleen omdat we geen switches hebben met 200 poorten moeten we de switches onderling schakelen dus hebben we heel wat kabel nodig.

Originally posted by Sorcerer

Maar ik heb 1200 Meter nodig ik maak er dan zelf wel de goede lengtes van. Ik heb op het moment als goedkoopste gevonden Fl 0,50 p/m!
Dit was Fl 150,- voor 300m!

Mag ik vragen waar je die kabel voor dat bedrag krijgt…?

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Mag ik vragen waar je die kabel voor dat bedrag krijgt…? [/B]

Dat zou ik ook graag willen weten.
Ik heb voor mijn werkzaamheden ook heel veel Cat5 kabel nodig .
Dus als je een goedkoper adress weet hou ik me aan bevolen.

Groetjes

Originally posted by Night Hawk
[B]

Dat zou ik ook graag willen weten.
Ik heb voor mijn werkzaamheden ook heel veel Cat5 kabel nodig .
Dus als je een goedkoper adress weet hou ik me aan bevolen.

Groetjes [/B]

Tuurlijk, bij crazypc http://www.crazypc.nl als je hier een rol van 300m koopt kost ie Fl 150,- dit komt neer op Fl 0,50 per meter!

FF vraagje, ik heb van beneden naar boven (zolder) een ISDN kabel lopen en daarop staat ook CAT5. Ik kan deze kabel zeker nie gebruiken als netwerkkabel?!

Originally posted by Wookie
FF vraagje, ik heb van beneden naar boven (zolder) een ISDN kabel lopen en daarop staat ook CAT5. Ik kan deze kabel zeker nie gebruiken als netwerkkabel?!

Jawel hoor, dat werkt als een tiet! Ik gebrui hier ook netwerkbekabeling als ISDN en andersom… CAT5=CAT5, hoe dan ook!

Het enige wat je wel moet doen is andere stekkertjes eraan zetten aangezien voor een LAN pin 1,2,3,6 gebruikt worden (ja, maar 4 aders ja!) en voor ISDN pin 3,4,5,6…

Je kunt een netwerkkabel ook met 8 pinnetjes aansluiten en dus alle aders gebruiken, let erop dat je op de correcte manier de twisted pairs gebruikt, anders werkt het niet…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Jawel hoor, dat werkt als een tiet! Ik gebrui hier ook netwerkbekabeling als ISDN en andersom… CAT5=CAT5, hoe dan ook!

Het enige wat je wel moet doen is andere stekkertjes eraan zetten aangezien voor een LAN pin 1,2,3,6 gebruikt worden (ja, maar 4 aders ja!) en voor ISDN pin 3,4,5,6…

Je kunt een netwerkkabel ook met 8 pinnetjes aansluiten en dus alle aders gebruiken, let erop dat je op de correcte manier de twisted pairs gebruikt, anders werkt het niet… [/B]

Dus ik kan ook netwerk maken met maar 4 draden? Terwijl normaal 8 zou zijn? (begrijp ik hieruit)
Gaat dat dan nie ten koste van speed?

Zou relaxed zijn als het zou werken omdat ik dan nie opnieuw een kabel hoef te trekken! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie
[B]
Dus ik kan ook netwerk maken met maar 4 draden? Terwijl normaal 8 zou zijn? (begrijp ik hieruit)
Gaat dat dan nie ten koste van speed?

Zou relaxed zijn als het zou werken omdat ik dan nie opnieuw een kabel hoef te trekken! :stuck_out_tongue: [/B]

Neej hoor gaat niet ten koste van je speed… in een standaard netwerkkabel worden ook maar 4 pinnetjes gebruikt (terwijl er 8 aangesloten zijn)…

Kijk maar eens op je netwerkkaart, dan zie je dat van de RJ45 bus maar 4 pinnetjes op de print verbonden zijn met een baan op de print, de andere 4 zitten alleen maar op de kaart gesoldeerd en that’s it…

Wat Dee-ehn zegt klopt helemaal!
Maar wil je dus je isdn weg doen en dan die kabel gebruiken voor een netwerk?
If so, dan hoef je idd alleen maar je plugies te veranderen!

Hmm wat ook een leuke optie is, is natuurlijk zowel ISDN als LAN door 1 kabel te pompen. Dat kan prima hoor… 2 TP’s voor ISDN en 2 TP’s voor LAN… gaat nergens ten koste van!

Als je maar zorgt dat het inderdaad CAT-5 (100MB)is, en geen ISDN (128k). Dan maakt het niet uit of het een telefoonsignaal doorgeeft of een NIC signaal.

Originally posted by CybErvee
Als je maar zorgt dat het inderdaad CAT-5 (100MB)is, en geen ISDN (128k). Dan maakt het niet uit of het een telefoonsignaal doorgeeft of een NIC signaal.

Op de kabel staat dit:
“PEWC AWG24x2PR CAT.5 PATCH ISDN CABLE 100MHZ TYPE CM2000 035M”

Cat 5 = Cat 5 toch?! Dan moet ut goed zijn! Ik zie ut vanzelf wel als het nie werkt! :wink:

Heb idd gezien dat op de paar netwerkkaarten die ik hier heb slingeren allemaal maar 4 draden echt verbonden zijn op zo’n naadje! :slight_smile:

Ooit… ooit zijn hier @ CDFreaks welis de kleurencombo’s van zo’n netwerkkabel besproken. Maar ik kan er niks meer over terug vinden! :frowning:
Iemand die mij ff kan vertellen wat de goede combinatie is en hoe ik ze in de stekkers moet bevestigen?!

Thx! (Mijn dank is groot!) :slight_smile: