Netwerkkaart vraagje

vbimport

ik ben een tikkie een leek op het hele netwerkgebied (but I’m learning fast :slight_smile: )

sinds ik mijn laptop elke dag gebruik lijkt het me wel fijn om bestanden tussen mijn laptop en desktop uit te kunnen wisselen (en vice versa)

in mijn laptop zit al een netwerkkaart (Xircom 10/100)

maar in mijn desktop dus nog niks…

wat moet ik kopen?
waar moet ik het kopen?
werkt het gemakkelijk?
zit er een verbindingskabeltje bij?

dat soort vragen…

thnx people!

Standaard netwerkkaartje (100 mbit) is genoeg.
Als je jouw PC en laptop rechtstreeks op elkaar wilt linken dan neem je een crosslink kabel. Doe je het via HUB (werkt beter over het algemeen en ook handig als je meerdere PC’s op netwerk wilt hebben), dan kun je volstaan met een standaard kabel.

Dus:
1 netwerkkaart
1 kabel (crosslink indien geen HUB, gewone kabel indien met HUB)
(eventueel HUB, let wel op dat het ook een 10/100 mbit HUB is)

Toevoeging op Tax:

Je kan beter een Hub kopen ja; ook handig als vrienden langs komen met hun pc! Nog mooier met Switch! :wink:

(en dan zien we je wel weer terug als je het zaakie a/d gang wilt krijgen!)

Originally posted by Wookie

(en dan zien we je wel weer terug als je het zaakie a/d gang wilt krijgen!) [/B]

jullie hebben wel errug weinig vertrouwen in mijn capaciteiten jongens…:wink:

oh well, we zien wel of ik het aan de gang krijg

thanks for your replies so far!

Ik heb er juist alle vertrouwen in! Ik verwacht alleen dat je ff post dat het in 1 keer gelukt is! :wink:

Maar mocht dat nie het geval zijn dan horen we dat net zo graag! Grager eigenlijk want dan hebben we weer iemand te helpen! Anders komen onze vingers aan als we nie genoeg typen weet je! :smiley:

L8rz…!
(btw. als je onder ME draait dan kan het eigenlijk nie fout gaan!)

en als je dan eentje op me hebt lopen en eentje op 98se ?

dat zou ik inderdaad ook wel willen weten…

mijn desktop draait onder 98SE en mijn laptop onder WIN_ME…gaat dit problems opleveren!?