Netwerk

vbimport

ik probeer een netwerk aan te leggen, maar het wil maar niet lukken.
ik heb het geprobeerdt met tcp/ip.
hij ziet de andere computer niet dus die kan ik ook niet in het netwerk plaatsen.
ik draai win2000

graag hoor ik hoe ik dit moet oplossen

ps ik heb de search gebruikt leverde niks op

Zorg eerst dat de UTP (Unshielded Twisted Pair) kabel van de ene naar de andere computer ligt.Ethernet kaart plaatsen:Eerst haal je de stekkers uit de computer, dan kun je de kast open maken. Plaats vervolgens de ethernet kaart heel voorzichtig in het daarvoor bestemde slot, let hierbij op dat je geen andere componenten raakt, doe dit bij beide computers.Sluit nu alles weer aan en start de computer weer op, tijdens het opstarten zal de computer zelf zien dat je er een kaart in geplaatst hebt, installeer deze volgens de instructie van de fabrikant. Het netwerk configureren:Klik met rechts op de koppeling netwerk op het bureaublad en kies voor eigenschappen, nu krijg je een venster waarin een LAN-verbinding staat kies de LAN-verbinding van de netwerkkaart die je voor je netwerk gebruikt, klik met de rechter-muistoets en kies voor eigenschappen, nu krijg je het volgende venster :
Â

Zorg dat de volgende onderdelen geïnstalleerd zijn:Cliënt voor Microsoft netwerken,bestands en printer delen,TCP/IP,NetBEUI
Is een van bovenstaande onderdelen niet geïnstalleerd klik dan op installeren, kies of het om een cliënt, adapter of om een protocol (TCP/IP of NetBEUI) en gaat, selecteer vervolgens van het betreffende onderdeel en kies vervolgens welke je nodig hebt. Selecteer vervolgens het internet-protocol TCP/IP en kies voor eigenschappen,
192.168.100.1 Subnetmask 255.255.255.0 voor de Host computer , en bij de Guest IP-adres:192.168.100.2 Subnetmask 255.255.255.0,   Klik op OK. Mappen delen:
Nu moeten we alleen nog aangeven welke mappen we kunnen bekijken via de andere computer, dit noemen we "delen"  Ga naar Windows verkenner (start - programma’s - Windows verkenner) Klik nu met de rechtermuistoets op de map die je wilt delen en kies voor “delen”. Ook is het mogelijk om een printer te delen in het netwerk, ga hiervoor naar het configuratiescherm en klik met de rechtermuistoets op het icoontje van de geïnstalleerde printer, kies hier ook voor delen, de rest is bekend. Om de gedeelde printer te laten werken op de andere pc, moet je hem daar eerst installeren, dat gaat als volgt. ga naar het menu printers in het configuratiescherm, dubbelklikken op “printer toevoegen” Selecteert “netwerkprinter” en volg de instructie op het scherm.   Nu kun je gaan controleren of er een verbinding is, klik hiervoor dubbel op “netwerk” op het bureaublad, nu moeten er twee namen zichtbaar worden, klik nu dubbel op de naam van de andere pc, en je ziet hier de mappen die gedeeld zijn.Â
PS
Heb dat alles uit gelegd maar is via de search knop niet meer te vinden

bedoel je deze :cool:

Ja:)

Is het trouwens gelukt???

Tip
Je kunt ook op IRC komen uiteraard #Cd Freaks
Kan ik je misschien wat sneller helpen.

ik draai win2000

He Night Hawk je bent wat vergeten!

Zoals hij als zij draait ie win2000 en hierbij moeten dus ook users op beide pc’s aangemaakt worden. Geen users kunnen ze elkaar niet zien… Ook moet je in win2000 na het delen van je mappen bij computermanagemant zeggen welke users op de shares mogen en welke niet…

(deze users/gebruikers kan je aanmaken in het configuratiescherm en moeten op beide pc’s hetzelfde zijn. Dus loginnaam en paswoord moet op de ander pc ook hetzelfde worden ingesteld.)

Je verhaal gaat echter wel op in windows98

Originally posted by drcrash
[B]

He Night Hawk je bent wat vergeten!

Zoals hij als zij draait ie win2000 en hierbij moeten dus ook users op beide pc’s aangemaakt worden. Geen users kunnen ze elkaar niet zien… Ook moet je in win2000 na het delen van je mappen bij computermanagemant zeggen welke users op de shares mogen en welke niet…

(deze users/gebruikers kan je aanmaken in het configuratiescherm en moeten op beide pc’s hetzelfde zijn. Dus loginnaam en paswoord moet op de ander pc ook hetzelfde worden ingesteld.)

Je verhaal gaat echter wel op in windows98 [/B]

Hij had die user dan allang aangemaakt moeten hebben of tenminste als administrator moeten inloggen met of zonder wachtwoord anders kom je erbij mij tenminste niet in en als administrator zie je wel degelijk het netwerk .Deze handelingen kun je beter als administrator doen en dan een nieuwe gebruiker aanmaken met minder bevoegdheden op de computers anders kun je net zo goed als administrator inloggen lijkt mij.
En als je naar start,zoeken,op het internet,computer,computernaam ingeven,enter klikt moet die hem vinden;)

ja ik geef je gelijk… :slight_smile:

Klopt wat je zegt. Ik dacht namelijk dat hij op de andere pc win98 draaide maar dat was niet zo…

Oh ja bmad kan je de andere pc wel pingen!!!

Klopt wat je zegt. Ik dacht namelijk dat hij op de andere pc win98 draaide maar dat was niet zo…

klopt wel op de hoofd pc win2000 en op de andere win98

Oh ja bmad kan je de andere pc wel pingen!!!

geen idee hoe doe je dat, stond niet in night hawk’s verhaal

ik had ze gisteren even aan de praat maar nu doen ze het niet meer:(

Originally posted by bmad
[B]
klopt wel op de hoofd pc win2000 en op de andere win98

geen idee hoe doe je dat, stond niet in night hawk’s verhaal

ik had ze gisteren even aan de praat maar nu doen ze het niet meer:( [/B]

Je gaat naar start,programma’s, bureauaccessoires, opdrachtprompt dan typ je ping 192.168.100.2 enter of het Ip-nummer wat je de computer gegeven hebt .
Het Ipnummer van een computer vind je door in de zelfde dos box in tegeven ipconfig enter te typen hier zie je meteen je subnetmasker en standaard gateway.Typ je hier nu ipconfig /all zie je het complete pc management waar onder fysiek adres en dergelijke en typ je nu ipconfig /? Enter zie je alle commando’s .
En bij een windows 98 computer typ je winipcfg enter dit kun je doen via start uitvoeren.

En als je naar start,zoeken,op het internet,computer,computernaam ingeven,enter klikt??.Heb je dit ook geprobeerd ??En als je via de verkenner naar mijn netwerklocaties gaat zie je dan ook niks??

als je wel op de ander pc win98 draait gaat mijn verhaal wel op… Ze zien elkaar natuurlijk wel maar als je op je shares van win2000 wilt komen moet je toch echt een user in win98 aangemaakt hebben en die ook aanmaken in win2000, en bij computer management in win2000 moet je die user aan je share van win2000 toekennen ,en voila finished!

Tuurlijk moet je in je win2000 machine als admin ingelogd zijn anders kan je geen andere users aanmaken. In win98 hoef je niet in te loggen als je opstart dus daar moet je wel een user voor maken…

Als je ze al aan de praat heb gehad moet je is dit proberen:
START - ZOEKEN - COMPUTER -naam van je win2000
dan moet ie hem vinden. Windows heeft er namelijk vrij veel last dat ze elkaar niet zien hoe dit komt ga ik niet in detail bespreken maar dit moet werken!

[QUOTE]Originally posted by drcrash
[B]als je wel op de ander pc win98 draait gaat mijn verhaal wel op… Ze zien elkaar natuurlijk wel maar als je op je shares van win2000 wilt komen moet je toch echt een user in win98 aangemaakt hebben en die ook aanmaken in win2000, en bij computer management in win2000 moet je die user aan je share van win2000 toekennen ,en voila finished![QUOTE]

Nu moet ik jou gelijk geven .

het lukt me maar niet ik ga van het weekend de netwerkkaart een keer uitbouwen en op nieuw inbouwen en installeren en kijken of dat wel werkt

jahoo het is gelukt na een paar dagen klooien is het gelukt :slight_smile: :slight_smile:
alleen lukt het me niet om mijn internet te delen :frowning: hoe doe ik dit.
graag ook in win200 en xp

b.v.d.