Netwerk

vbimport

ik heb net een netwerk opgezet tussen twee computers.
allen heb ik nu geen idee hoe ik van de ene computer nu op de andere kan komen.
kan iemand mij hier bij helpen

Het gemakkelijkste is om op bijde PC’s het Netbeui te installeren. Ook moet je op bijde PC de schijven of directory’s ‘delen’. Dit is de gemakkelijkste methode die er is (aldus mij)

en waar kan ik dat vinden

Op je desktopblad staat een icoon Netwerkomgeving.
klik daarop met rechtermuisknop -> Eigenschappen -> toevoegen -> protocol -> Toevoegen -> Microsoft -> Netbeui.

Hierna installeerd win de Netbeui protocol. iervoor heeft ie de cd van windows en schijfje voor netwerkkaart nodig (bij mij tenminste).

Na toevoegen word PC gereboot.

schijf delen:

Mijn computer Dubbelklik hierop
Daarna met rechtermuisknop op een schijf (BV C:)
kies delen -> omschrijf naam en toegangstype

Doe dit op bijde PC’s

heb ik geprobeerd alleen op de computer met win2k is het gelukt op de andere met win98 wil het maar niet lukken.
ik heb al een paar keer geprobeerd maar het wil niet lukken.
graag nog andere suggestie’s

file en printer sharing voor windhooz ?? dat werkt toch prima ??

succezz

ik zou de tcp/ip protocol gebruiken voor je netwerk

Dit installeer je als volgt:

Ga op je desktop op het icoontje Netwerkomgeving staan en doe: rechtermuisknop -> Eigenschappen -> toevoegen -> protocol -> Toevoegen -> Microsoft -> TCP/IP.
Er wordt nu een TCP/IP protocol toegevoegd aan je netwerkkaart. Klik nu op de TCP/IP protocol van je netwerkkaart die je net hebt toegevoegd in het lijstje waar boven staat: “De volgende netwerkonderdelen zijn geinstalleerd”. Druk nu op eigenschappen. Een windowtje opent zich met de eigenschappen van de TCP/IP protocol. Klik in het tabje IP-adres op “Een IP adres opgeven”. Voer de volgende gegevens in:
IP-adres: 10.0.0.150
Subnet mask: 255.255.255.0
Druk nu op OK, en volg de verder instructies. Nu moet je je je stations gaan delen op de manier zoals Lathieza dat beschreef.

Doe dit op beide pc’s.
LET OP!! Op de 2e pc moet je als ip-adres 10.0.0.151 ingeven!!! Op de 3e 10.0.0.152 enz… Subnet mask blijft op elke pc 255.255.255.0

Mocht het verder niet lukken help ik je graag

suc6,
Joker007