Netwerk

vbimport

Ik heb zelf een netwerkie bebouwd en ik heb het progje IShare ik kan dan internetten via 1 kabel met 2 computers. ik kan ook spellen spelen. maar ik kan die andere pc niet in Network Neighborhood vinden. heel raar want het werkt dus wel met dat programma IShare. maar ik wil ook graag dat hij hem kan vinden in Network Neighborhood zodat ik heen enweer kan kopieren. Weet iemand toevallig hoe ik hem er wel bij kan zetten

Alvast heel erg bedankt

Greetz Campo

Neem eens een kijk op onderstaande site voor meer informatie. Misschien heb je er wat aan.

http://www.kabelinternet.myweb.nl/

ja maar internet delen werkt wel maar ik kan die andere pc niet vinden in netword neighbershit heel irritant

nog bedankt fer2000
het is namelijk best een handige site ;-))

probeer is te pingen tussen de 2 computers door de verschillende IP’s in te vullen!

ehh ik weet niet hoe dat moet. zou je dat mij kunnen uitleggen. alvast bedankt voor de moeite

groeten lex

Kijk op welk IP elke pc staat en ga dan naar je MSdos prompt en typ daar: ping <ip>
Dus als je ip (bv) 192.168.0.1 is, dan typ je: ping 192.168.0.1 in!

oke bedankt
alleen weet ik dan nog niet hoe je kan kijken wat het ip is. maar iniedergeval al ontzettend bedankt

Op je desktop staat waarschijnlijk een icoontje die “Mijn Netwerklocaties” heet.

• Rechtermuis hierop en kies eigenschappen.
  • Dan zie je een rijtje met gelul; klik op het zinnetje TCP/IP (wel van het kaartje dat tussen de 2 computers zit hè!), en dan ook hier eigenschappen van kiezen!
  • Nu zie je op 1 v/d tabbladen iets van IP staan!! Dis je IP!

Staat er nou “auto geregeld” ofziets, dan moet je dit ff veranderen in een zelf ingestelde IP nm:
Voor je 1e PC: 192.168.0.1 met Subn. 255.255.255.0
En voor je 2e PC: 192.168.0.2 met Subn. 255.255.255.0

Klinkt mayB moeilijk maar valt wel mee! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]Op je desktop staat waarschijnlijk een icoontje die “Mijn Netwerklocaties” heet.

• Rechtermuis hierop en kies eigenschappen.
  • Dan zie je een rijtje met gelul; klik op het zinnetje TCP/IP (wel van het kaartje dat tussen de 2 computers zit hè!), en dan ook hier eigenschappen van kiezen!
  • Nu zie je op 1 v/d tabbladen iets van IP staan!! Dis je IP!

Staat er nou “auto geregeld” ofziets, dan moet je dit ff veranderen in een zelf ingestelde IP nm:
Voor je 1e PC: 192.168.0.1 met Subn. 255.255.255.0
En voor je 2e PC: 192.168.0.2 met Subn. 255.255.255.0

Klinkt mayB moeilijk maar valt wel mee! :wink: [/B]

hey dat is toevallig die ip adressen gebuik ik ook altijd :slight_smile:

ps als mocht je willen checken of hij ze wel echt de goede ip adressen heeft gegeven kun je dat ook nog
altijd doen via start>run en dan winipcfg.exe in te tikken

Originally posted by Xian
Das toevallig, die IP’s gebruik ik ook altijd

Heb je het zeker ook al is aan mij gevraagd! :wink:

thanks man!!
echt heel cool van je. maar ik kan het nog niet op die 2de pc proberen staat namelijk benenden en het alarm staat aan dus…
maar echt heel cool dat je dat allemaal heb opgezocht voor mij

Opgezocht?! Gewoon getypt uit me koppie! :wink:

Originally posted by Wookie

Heb je het zeker ook al is aan mij gevraagd! :wink:

nee van een collega geleerd :slight_smile: