Netwerk (zucht : ) ) Worden jullie al gek van me?

vbimport

Dag mensen

Misschien voor de gene die dat nog weet ik heb al een keer een topic geplaatst over netwerkje aanleggen tussen 2 pc's (peer2peer)
(tnx nog mattel07 voor de mega list met info )
Het is me dus gelukt dat netwerkje opzetten alleen kan de andere pc niet internet gebruiken. Ik kan dus wel bestanden copieren van de ene pc naar de andere etc maar ik krijg dat internet niet aan de gang.
Ik heb geprobeerd om dat via i-net connectionsharing (Win98se) en dat zag er wel mooi en gemakkelijk uit maar goed win98se maakte een diskje aan waarmee de andere pc in te stellen zou zijn nou zo gezegt zo gedaan alles netjes opgevolgd alleen werkt het voor geen meter. Ik heb ook nog diverse proxy's geprobeerd maar maybe ben ik gewoon een idiot ofzo wingate proxy+ analogx proxy weet 'k het nog meer tervergeefs allemaal... Kan iemand die zo nice wil zijn mij stap voor stap uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg ?? Op deze pc (Packard Bell met 2 netwerkkaarten (1tje voor internet die verbonden is met kabel modem en die andere voor intern netwerkje) Maar goed hoe krijg ik het voor elkaar ? intern-ipadres van deze pc is 192.168.0.1 en van die andere dan 192.168.0.2

Alvast mega thanks ofzo voor degene die me hiermee uit de brand helpt ofzo alles geprobeerd maar voel me nu dus wel een sukkel ofzo argh damn netwerk enzo..

Anyway thanks voor reading dit ook al weet je het antwoord niet...

Piepneus

Als een lan hebt en je wil via win98 gebruik maken van internetshare moet je twee tcp/ip protocollen installeren.Een moet je gebruiken voor je netwerkkaart dus een ip adres toekennen en de andere moet je gewoon in de originele instellingen laten(obtain an ip adress from dhcp server,voor internetshare).
Een andere hele makkelijke oplossing is Avert-gateway.Het programma spreekt voor zich.Ik kan je er alleen geen site van geven waar je het kunt downloaden.Maar ik kijk wel effe of ik het nog ergens heb liggen en dan stuur ik het je wel per email.(ik dacht dat ik het nog wel ergens heb liggen met crack en handleiding in pdf)

pinda

Je moet gewoon effe SyGate downloaden van
<http://www.sybergen.com/>
Hoef je nix in te stellen of zo. Het programma doet alles voor je.
Voor de registratie gewoon effe zoeken op astalavista of zo.
Werkt PERFECT!!!

klopt dat is een BUG in windows…

download winproxy op www.winproxy.nl (is overigens de best proxy server die er is)
en stel de ip adressen in en voila

voor cracks voor winproxy ga naar www.astalavista.box.sk