Netwerk zonder software sharing

vbimport

weet iemand misschien de instellingen in wi98/2000 om een internet sharing te doen zonder software zoals winroute sygate en al die andere proggies ik weet dat het er iets is je moet dan iets in windows aanpassen maar eneco wil dat niet vrij geven omdat je dan ook ongelimiteerd aantal computers aan kan loggen zonder dat ze daar iets van merken.ik heb in mijn hoofdcomputer 2 netwekkaarten zitten eentje direct en die andere om mijn andere computers door telussen via een hub wie weet hier een antwoordt op
alvast bedankt

Ja hoor…
Configuratiescherm >
Software >
Windows Setup >
Internet werkset >
Delen van internet verbinding…
“ok”
hoe je 't precies moet instellen weet 'k nie.
'K gebruik zelf namelijk Sygate. Om eerlijk te zijn snap 'k ook niet waarom je Sygate ofzo niet gebruikt, maar goed. Zo kun je 't in ieder geval installeren.

Succes,

Viper®

http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is f*cking useless!”

nee dit is niet wat ik bedoel ik weet dat je internet kan sharen maar dan moet ik ook mijn hoofd computer aanzetten. maar ik wil juist dat ik welke computer ik ook aanzet ik direct het internet op kan. maar hier heb ik geloof ik ook het ip adres nodig van mijn modem maar hoe kom ik hier aan.

Lukt dit ook met een @home verbinding?

Ow…die auto.
Nou, dat kan in principe wel. Je kabelmodem met een crosslink kabel op je hub aansluiten, of via een normale utp op je uplink. beide pc’s op de hub. En bij allebij de pc’s de informatie voor de kabelmodem inzetten. Alleen je gaat een probleempje krijgen als je beide pc’s tegelijk aanzet. Want dan zitten ze op 'tzelfde Ip. En 1 van de 2 krijgt dan geen verbinding.
winipcfg (gewoon in start>uitvoeren intypen)
kun je je ip, gateway, dns aflezen.
of eigenschappen van’t netwerk. En dan eigenschappen van’t tcp/ip protocol voor de netwerkkaart.

Viper®

http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is !@#$%^&() useless!
But I use it anyway, 'cauze it’s !@#$%^&
() easy,
and I’m a lazy asshole!”