Netwerk wil maar niet werken

Tijdje geleden heb ik een notebook gekocht met een SIS 900 Fast Ethernet adapter als netwerkkaart. Eertst met WinMe geprobeerd om dat netwerk te kunnen doen draaien. Nu XP geinstalleerd maar wil ook niet werken. Heb al de laatste driver installed en nog veel meer geprobeerd maar niets wil helpen.

Ik kan zelfs m’n eigen pc niet vinden in werkgroep dus denk ik wel dat het aan de kaart zelf ligt.

De onderdelen die geinstalleerd zijn zijn de volgende:

• client voor microsoft netwerken
  • tcp/ip protocol
  • bestands en printerdeling
  • qos pakketplanner

Zelf denk ik dat het aan de IRQ ligt. De Netwerkkaart gebruik IRQ10 terwijl de modem en ACPI to PCI bridge (of iets dergelijks) die ook gebruikt. Maar ik ben niet in staat die irq te wijzigen. XP en ME “regelen” dat allemaal zelf, zelfs niet in veilige modus, van geen van de apparaten dus.

Hoe los ik dit op?

Bedankt op voorhand

Weird! Meestal ligt het niet aan de hardware, maar als je dus de werkgroup hebt ingesteld en file sharing staat aan dan ziet je hem in het netwerk niet?

NETBEIU installed?
bij mij lag het probleem daaraan…

Kan ook nog idd.

Als je naar apparaat beheer gaat staat er dan een geel uitroep teken bij je netwerkkaart.
Als je naar start zoeken computer gaat vind die hem dan ook niet?
En netbeui zit helaas niet meer in XP .
Als dat allemaal niet werkt zul je een netwerkkaart moeten halen die IRQ’s kan sharen.

als naar start zoeken ga vind ik nu mijzelf. (Had het nog niet geprobeerd met die nieuwe driver) Wat ik toch raar blijf vinden is dat ik mijzelf niet kan zien als ik op de normale manier tewerk ga (netwerklocaties --> werkgroep)

Er staat geen uitroeptekentje bij de netwerkkaart (dit apparaat werkt correct)

En nog iets, mag ik twee computers verbinden met een utp-kabel zonder een hub ertussen?

Vader heeft zelfde pc maar die draait op ME. Hier krijg ik zelfs het aanmeldingsvenster niet.
Wanneer ik daar dan op mijn netwerklocaties klik krijg ik: netwerklocatie niert gevonden, …
Heb ook al nieuwe drivers geprobeerd, ns alles gewist en opnieuw geinstalleerd, …

Rare zaak vind ik

Originally posted by The Ultimate
[B]als naar start zoeken ga vind ik nu mijzelf. (Had het nog niet geprobeerd met die nieuwe driver) Wat ik toch raar blijf vinden is dat ik mijzelf niet kan zien als ik op de normale manier tewerk ga (netwerklocaties --> werkgroep)

Er staat geen uitroeptekentje bij de netwerkkaart (dit apparaat werkt correct)

En nog iets, mag ik twee computers verbinden met een utp-kabel zonder een hub ertussen? [/B]

Dan heb je een Crossed-Over kabel nodig als je nu eens op IRC komt kanaal #cdfreaks zie http://nl.cdfreaks.com/document.php3?Doc=3 kan ik je beter helpen

kom er direct aan, ff mirc downen (max 10 min)