Netwerk vraagje :)

Zo, voor iedereen begint te roepen dat ik in verkeerde forum zit en search moet gebruiken (iedereen is tegenwoordig searchknopgeil) daarover gaat het nou net niet.

Op school hebben wij, zoals vele andere scholen, een netwerk liggen. Nou is het punt, dat dit netwerk zó vaak kapot is, evenals computers, dat ik me afvraag hoe ze het in godsnaam voor elkaar krijgen.

Want ik snap echt niet hoe het mogelijk is dat die computers zó vaak stuk gaan. Het zijn misschien niet echt top of the bill computers, maar dat is mijn oude 486 ook niet en die doet ook nog altijd trouw dienst.

Dus, iemand (misschien systeembeheerders op scholen?) een suggestie hoe dit komt?

Specs dude, specs!!!

Welke school, wat voor pc’s, wat voor netwerk, wat voor netwerk OS!

Er is eigenlijk maar 1 ding wat geldt:

zolang het je eigen spullen zijn doe je er een stuk voorzichtiger mee!!

En vooral op scholen lopen er nogal wat van die gefrustreerde muisbaljatters, toetsenbordrammers, dradenknippers en 220 --> 110V omzettertjes rond. Dus dan gaat er ook een hoop stuk… al was het alleen maar uit verveling, of omdat ze gewoon erg zeilig zijn.

100% eens met MagikChris

En de leraren zijn geen haar beter overigens !

Ken het probleem, op mijn schooltje (HTS) is het ook een ramp. De traagheid van het netwerk niet te harden (een .txt openen duurt gemiddeld meer dan 1 minuut!), de computers zijn om de haverklap kapot en de hele zooi ligt geregeld plat.
Oorzaak? Tja… als ze/we dat eens wisten? Het is echt niet meer normaal…

Als ik echter mag raden ligt het probleem bij de servers van ons schooltje. We hebben 1 groot domein (NT4) voor 15.000 users. Hoeveel clients weet ik niet, maar way 2 much voor NT4.
Verder hebben we voor ik weet niet hoeveel studenten 1 server staan, hetgeen veel te zwaar is voor die p3-800tjes…
Het ligt iig niet aan de bekabeling ofzow… van het 100mbit netwerk wordt gemiddeld 2mbit gebruikt (triest he).
Verder hebben we allemaal komprak systemen die om de haverklap kapot zijn. Meestal is of de hdd, de fdd of de vga gaar… en dat is dan niet de schuld van de studenten als je het mij vraagt; ze worden niet zo slecht behandeld bij mij op school…

Dan tref ik toch wel met mijn HTS.
Ze hebben hier een 100 MBit/s netwerk dat altijd full use gebruikt wordt, voor de informatica afdeling zijn 9 lokalen met alleen maar P3-1GHz systemen. Verder staan er hier ook superbrute servers. En verder ligt hier het knooppunt van SurfNet Rotterdam dus hebben we ook een 1 Gb/s inetlink.

Het enige probleem hier zijn virussen, en dan vooral bootsector virussen. Het uitroeien van die dingen is godsonmogelijk met al die removable hdd’s die hier rondlopen!

Originally posted by Sorcerer
[B]Specs dude, specs!!!

Welke school, wat voor pc’s, wat voor netwerk, wat voor netwerk OS! [/B]

Middelbare school in Arnhem. Het ‘Arentheem College locatie Thomas à Kempislaan’

OS is win98 of 95 (zou best kunnen ;)) en het netwerk is volgens mij kennisnet ofzo. (althans, voor internet enzo) Interne netwerk is geloof ik novell :frowning:

Originally posted by jojk
Interne netwerk is geloof ik novell :frowning:

:confused: Novell, rulles das easy hacking…!!!

Verder, tja een middelbare school (neem ik aan) heeft meestal geen “goede” systeembeheerders dus het is meestal een teringzooi daar. Verder zitten de meeste van apen alleen maar te kloten op die pc’s terwijl ze er geen verstand van hebben.

Dat zie ik hier op school nou nooit, het enige waar ik een hekel aan heb zijn al die mensen die kazaa en zo installeren!!!

Originally posted by Sorcerer
[B]

:confused: Novell, rulles das easy hacking…!!!

Verder, tja een middelbare school (neem ik aan) heeft meestal geen “goede” systeembeheerders dus het is meestal een teringzooi daar.
[/B]

Mja, ze hebben wel ‘echte’ maar degene die er altijd zit (en denkt dattie er verstand van heeft) is ook maar zo’n bibliothekaris (of hoe je het schrijft).

Meeste leerlingen weten meer dan hij: die pik wist niet eens dat je met F11 een volledig beeld kan krijgen in IE. Kwammie naar een jongen toe: ja, jij staat op de zwarte lijst omdat je de instellingen hebt verneukt :smiley:

Originally posted by jojk
ja, jij staat op de zwarte lijst omdat je de instellingen hebt verneukt :smiley:

Hehe…

ik vond 't altijd wel lekker als er weer een uurtje uitviel… Immers ik wist toch alles al… (ook hoe 't stuk moest:p )

Anyway…, ik was geen fan van school. Toch zou ik 't nu wel heel laten. Wellicht geniet ik momenteel van een lichte vorm van volwassenheid… (Kwenie zeker hoor)

p.s. kennen jullie de truuk met de vuur flop? Is echt een killer! Maarja… laat ik m’n kop maar houden…

Die vuur flop roelt, maar moet je wel mee oppassen :slight_smile: Zoek op Jolly Roger als je meer wilt weten erover :smiley:
Verderz; het zijn de gebruikers die t altijd verneuken en de systeembeheerder bij mij op school snapt t ook niet helemaal…

Dan nog: Windows NT… …zucht dat staat op veel scholen geinstalled overal, op Uni’s denk ik weer net niet :slight_smile: UNI zal wel roelen, van Twente bijv. HBO, HTSsen ook wel denk. Sorcie speelt multiplayer met een leraar, als je bij ons meel checkt wordt je eruit gezet… …alleen diegenen die het controleren weten niet eens hoe ALT TAB werkt…:cool:

Ik koester een sympathie voor programma’s met een “bosskey”. Toch je ziet ’t steeds minder… jammer hoor!:stuck_out_tongue:

Wat doen we weer moeilijk

anarchists cookbook