Netwerk vraagje

vbimport

Oke, hier komt mijn netwerk vraagje:

ik heb 3 computer: computer 1, 2 en 3, in pc 1 zit een netwerkkaart voor chello en een coax kaart voor het netwerk, nu wil ik die kaart met coax doorlinken naar computer 2 met een coax kaart erin en nog een 2e kaart voor utp, en die kaart met utp wil ik via crosslink naar computer 3 linken waar ook gewoon een utp kaart in zit, gaat dit werken? met internet sharen en alles?

Ik hoop dat jullie hier een fatsoendelijk antwoord voor mij op hebben.

Alvast bedankt,
CB-Man

Alles is in theorie mogelijk! Bedenk wel dat als comp3 wil internetten dat dit dan via comp2 en via comp1 gaat wat dus ook ten koste van de snelheden op deze pc’s gaat. Zal nie veel zijn maar wel wat! :slight_smile:
Misschien beter HUB/Switch aan het ‘begin’ hangen waar je alle pc’s aanhangt! Tis maar een ID hoor… :wink:

Het kan zeker, maar het is niet makkelijk te configgen en zeker niet goed voor je snelheden (denk alleen maar eens aan de prioriteiten die je hierdoor krijgt…).

Het beste is idd om in iedere pc UTP nics te zetten en deze naar een hubje door te lussen. Al met al kost dit nix meer tegenwoordig en je hebt er zeer veel profijt van!

Bedankt, dat van die hub weet ik natuurlijk ook wel, maar ik heb hier een paar oude computers staan die wel nog via een coax kabel aan de hoofd computer hangen, alleen nu komen er in de vakantie een paar vrienden voor te lannen, en 1 daarvan heeft dus alleen een pci utp kaart, en tsja, geen van ons heeft een pci coax/combo kaart omdat die gast weer geen isa sloten meer heeft, en toen vroeg ik me af of dit in praktijk kan werken.
Maar wat moet er dan nog speciaal geconfigd worden wil ik op pc 3 kunnen internetten?

kun je vanuit pc3 pc1 zien (over het lan he;))? zonietn dan denk ik dat je pc2 “dual” komt in te richten: hij gebruikt zelf pc1 als proxy en hij moet ook weer proxy spelen voor pc3…
anders kun je natuurlijk pc1 als proxy voor pc2 en pc3 gebruiken…