Netwerk tooltje

vbimport

Ik ben net de gelukkige eigenaar geworden van een 24 poorts Compaq Switch. Ik heb in m’n netwerk een paar machines met 10mb en een paar van 10/100 mb netwerkkaartjes hangen.

De machines met 100mb hebben Intel kaartjes en hier kun je d.m.v. de Intel Pro set aan zien dat ze ook daadwerkelijk op 100mb draaien. Ik ben nu op zoek naar een soortgelijk tooltje die dat ook kan weergeven op machines die een ander type kaart heeft. Ook wil ik de daadwerkelijke snelheid zien te meten tijdens het kopieeren.

Heeft iemand een suggestie?

welk besturingssysteem gebruik je ?

Ik draai eigenlijk “alle” OS’en. Windows 2000, Windows 98 en Millenium(helaas).

windows 2000 : rechtermuisknop netwerkomgeving en eigenschappen en dan verbindingseigenschappen en een vinkje zetten bij show in taskbar

voor dat meten enzo heb ik een paar programma
maar ik geef u morgen de urls …

Netstat Live vertelt je alles

Bedankt voor de link. Ik heb hem geinstalleerd, maar ik vind hem niet zo erg duidelijk. (Zal misschien aan mij liggen)

Andere suggesties zijn nog steeds welkom. Vooral tooltjes zoals Intel pro set, maar dan wel die werken met andere kaarten onder Windows 95,98,ME.

Alvast bedankt,

tja
meestal kijk je dat eenmalig ff na & dat ken je met 3com 10/100
kaartjes zien achterop de pc’s op t kaartje zelf dmv dat het lampje groen brand bij 100.

maar n tooltje om dit te zien…weet k nie

Helaas, dan zit er voorlopig niets anders op op maar over te gaan naar Win2k. Op zich geen probleem, maar je blijft bezig. Ik heb nu net een systeem met WinXp geinstalleerd, en op het eerste gezicht ziet het er nogal kinderlijk uit. Het is altijd weer een verassing waar MS de reeds bekende proggie’s en tools weer heeft verstopt.

V.w.b het netwerk, dat is inderdaad eenvoudiger te monitoren vanuit Win2k/WinXP. Ik ben aleen benieuwd of 100mb ook echt gehaald wordt bij het kopieren.

Toch bedankt,

Aangezien ik toch niet helemaal “happy” was met de netwerksnelheid, heb ik maar eens de linkspeed settings van de individuele netwerkkkaarten aangepast van Autodetect naar 100mb/Full Duplex. En zie daar nu praten we over snelheid. Het kopieeren van een 1gb vob file duurt nu 2, 5 minuut. Enig idee waarom autodetect niet of niet goed werkt? Op alle systemen werd voorheen ook al netjes aangegeven dat de link op 100mb draaide.