Netwerk Problemen

vbimport

Ik heb dit weekend hier een medefreaker thuis zitten en we zitten hier met een groot probleem.
We willen graag een netwerk hebben en dat gaat ons redelijk af met alle info die we hebben opgezocht. Maar het lukt ons niet we kunnen geen verbinding krijgen met elkaar .
Het is ons een keer gelukt om verbinding te krijgen maar alleen van host naar server en NIET andersom.Dit is knap irritant want zo kan hij nog niet internetten.

Jongens heeft iemand de exacte instellingen voor ons we hebben allebei win98se en we maken het netwerk via onze netwerkkaarten (server zelfs twee) met een crosscable.

Graag snelle reactie dank je jongens van ons allebei.

Freakers untited:p

Originally posted by Balkie
[B]Ik heb dit weekend hier een medefreaker thuis zitten en we zitten hier met een groot probleem.
We willen graag een netwerk hebben en dat gaat ons redelijk af met alle info die we hebben opgezocht. Maar het lukt ons niet we kunnen geen verbinding krijgen met elkaar .
Het is ons een keer gelukt om verbinding te krijgen maar alleen van host naar server en NIET andersom.Dit is knap irritant want zo kan hij nog niet internetten.

Jongens heeft iemand de exacte instellingen voor ons we hebben allebei win98se en we maken het netwerk via onze netwerkkaarten (server zelfs twee) met een crosscable.

Graag snelle reactie dank je jongens van ons allebei.

Freakers untited:p [/B]

http://nbf.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=33039&highlight=netwerken :wink:

uhm:

Server pc- 2de netwerkkaart (of welke verbinding heeft met andere pc (lan)) IP op 192.168.0.1 en andere pc op 192.168.0.2, ffies pingen van client naar server (als dat lukt dan mag het verder geen probs geven) je moet dns & gateway ook instellen (192.168.0.1) last Sygate installeren (is nog het makkelijkst)

hi daar

Welk progie gebruik je heb je een hub? je moet wingate gebruiken das toch wel het handigst en het bestwe in mijn ogen ik had gister me netwerk gemaakt met 2 com’s en een hub
maar kon alleen van de host naar de andere computer kijken maar niet anders som het probleem was dat ik hem niet had toegevoegd in het lijstje van dns,gdp servers ik weet niet of je wingate gebruikt maar daar moet je dus wel de ip’s adden

greetz arjan

Originally posted by SoulShower
ffies pingen van client naar server (als dat lukt dan mag het verder geen probs geven)

en als dat nou niet goed gaat?

Kun je wel je eigen computer pingen?

Originally posted by Night Hawk
Kun je wel je eigen computer pingen?

ping 127.0.0.1 :slight_smile:

veel heb je er niet aan

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

ping 127.0.0.1 :slight_smile:

veel heb je er niet aan [/B]

Zo kun je wel kijken of het probleem op hem zijn computer zit of de andere computer het probleem geeft.

PS
Balkie heb je het Netbeui-protocol erbij geinstalleerd?
Zo niet doe dat dan dit is een klein maar snel protocol voor data overdracht voor netwerken .

Originally posted by Night Hawk
Zo kun je wel kijken of het probleem op hem zijn computer zit of de andere computer het probleem geeft.

Nee hoor , localhost doet het zelfs ZONDER netwerk kaart in je pc.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Nee hoor , localhost doet het zelfs ZONDER netwerk kaart in je pc. [/B]

Of topic
Mag dan eigenwijs overkomen maar ik kan veel netwerkbeheerders die als er problemen zijn met het netwerk hun eigen computer pingen om te kijken of er geen problemen zijn met de winsockets vooral bij Windows 95/98
En ook in computerland geldt dat er meer wegen naar Rome leiden. :wink: