Netwerk probleempje

wanneer ik mijn netwerkadapter op 100MB zet valt mijn internet verbinding weg. Wie weet hoe ik dit kan oplossen.
(Switches zijn 100MB netwerkkaat ook, ik heb deze 100MB noodig voor mijn NAS-Disk)

Wie geeft mij een hint

• Wat is het type, merk en firmwarenummer
  • Staat ie op Auto, Full of Half Duplex?
  • Hoeveel kb intern geheugen hebben je switches?
  • Hebben andere systemen er ook problemen mee als je ze op 100MB zet?
  • Heb je de allerlaatste stabiele drivers geïnstalleerd staan?
  • Heb je throttle software draaien?
  • Gebeurt dit ook in veilige modes met netwerkondersteuning?

netwerkkaart: Intel® PRO/100 S Desktop Adapter Fijitsu Siemens workstation Celcius 600 met 1,5 MB intern geheugen

HP netwerk switch Procurve 408
Linksys WRT 54G-EU wireless router

speedtouch ADSL modem

de PC is aangesloten op de HP en gaat via de Linksys en het moden op internet. wanneer iki mij n PC op 10 MB FD zet werkt dit prima.

alleen zodra ik overschakel op 100MB FD krijg ik geen verbinding meer?

Heb je hier iets aan?

Als je nu de computer direct aansluit op de speedtouch modem, heb je dan wel 100MB?

Ik neem aan dat je aan de ProCurve niets hoeft in te stellen en dat de LinkSys zodanig is ingesteld dat hij 100MB incoming traffic accepteerd. Sluit anders de LinkSys eens direct aan op de pc.

Op alle mogelijke aansluitingen geld dat het wel werkt als ik mijn netwerkkaart van mijn systeem op 10MB FD instel wanneer ik overschakel op 100MB FD valt de internetverbinding weg.

het lijkt wel dat het aan mijn netwerkkaart of een van de instellingen

Op de HP procurve switch kan ik niets in te stellen. ik heb de laatse driver van de FSC site afgehaald deze zal ik eerst op mijn syteem installeren.

Thanks,

Nieuwte netwerkdriver geinstalleerd.
Probleem blijft aanwezig.

FB

Ik blijf het vreemd vinden. Kijk hier voor de laatste driver van Intel voor je netwerkkaart. Misschien kun je hiermee in de geavanceerde instellingen iets veranderen.

Mr Belvedere,

Ik heb de nieuwste driver deze was een paar maanden nieuwer dan degene van de Fujtsu Siemens site geinstalleerd op mijn systeem. er is geen verbetering opgeterden m.b.t het probleem. Internet werkt nog steeds alleen als mijn netwerkkaart is ingesteld op 10 MB.

Mijn kaart werkt wel goed op 100 MB i.c.m. mij NAS-Disk alleen dan heb ik geen Internet verbinding.

Weet je mischien welke instellingen ik kan veranderen om ervoor te zorgen dat het Internetprotocol trager verzonden wordt dan de normale conumicatie over het netwerk?