Netwerk probleem

vbimport

Hoi,

Ik heb thuis een netwerkje met 2 pc's en een kabel naar de buren met daar nog 2 pc's. Nu heeft 1 pc een netwerkkaart die juist geinstalleerd is <zegt windows> maar hij kan niks copieren of een server zijn van een of ander spel, want dan vinden we hem niet
Als hij bij een ander op de pc wil kijken krijgt hij de foutmelding dat hij zich niet kan aanmelden op de desbetreffende pc. Alle 4 pc's hebben windows98 SE geinstalleerd <allemaal NL> Wie o Wie kan mij helpen met dit probleem??

Rush

Zorg ervoor dat je op al de pc’s hetzelfde protocol en dezelfde client gebruikt. Voor games: IP/IPX. Mag ook TCP/IP maar gebruik dan volgende adressen: IP: 192.168.140.x
met x= 1, 2, 3, 4 en subnet: 255.255.255.0
Wat het ook kan zijn is je netwerkkaart. Sommige netwerkkaarten zijn zeer kieskeurig wat IRQ betreft. NE2000-compatibel: moet op IRQ 12. Geef eens het merk van je netwkrt.
Wat er in de lijst moet staan:

• Client voor Microsofft Netwerken
  • “Netwerkkaart”
  • IPX of TCP/IP
  • Bestands en printerdeling voor Microsftnetw
    Probeer het eens en als het nog niet werkt mail me op dee_ultimate@hotmail.com

Ik heb ook een soortgelijk probleem, vandaar dat ik het hier maar onder zet: Ik heb vanalles geprobeerd om met 2 pc’s (allebei op W2K pro) internet via de modem te delen, maar het lukt niet! Ik heb winproxy, sygate, enz. gebruikt maar geen resultaat. De ip-instellingen zijn (volgens mij) in orde, ongeveer hetzelfde wat hierboven stond…
Heeft iemand een goed advies??

Ongelooflijk buggy is dat van win2k_pro volgens mij een opzettelijke bug!! ga anders gewoon een file transfer aan via internet…?