Netwerk PC

vbimport

Hoi allemaal,

Ik heb op mijn oude school een netwerk pc staan die het netwerk niet pakt. Wij werken met skool. Hij is hij is gewoon aangesloten en de andere pc’s van dezelfde soort doen het wel gewoon. Hij start ook niet op van een bootable cd. Ik heb Ubuntu live cd geprobeert en ik heb OpenSUSE geprobeert maar dat werkte ook niet. Ik dacht namelijk dat er een fout zat op de hdd maar ja.
PLS HELP

Hoi allemaal,

Ik heb op mijn oude school een netwerk pc staan die het netwerk niet pakt. Wij werken met skool. Hij is hij is gewoon aangesloten en de andere pc’s van dezelfde soort doen het wel gewoon. Hij start ook niet op van een bootable cd. Ik heb Ubuntu live cd geprobeert en ik heb OpenSUSE geprobeert maar dat werkte ook niet. Ik dacht namelijk dat er een fout zat op de hdd maar ja.
PLS HELP

Werkt het netwerk met een DHCP server of dien je een IP in te stellen?
Brand het lampje van de UTP aansluiting op je netwerkkaart in de computer? Zo niet, dan heb je geeneens een fysieke netwerkverbinding.

Het is een DHCP server. En het lampje van mijn utp aansluiting brand. Als het helpt het is een hp7800 Mini. Hij pakt het trouwens wel, hij installeert eerst xp en daarna zou hij skool moeten installeren maar dat doet ie niet.
Alvast bedankt

Moment… XP installeert dus wel, maar daarna loopt het mis.

Ik heb dat Skool eens opgezocht. Google zeg me dat het een project van Paradigit is, dat met behulp van een centrale server draait.

Ik ken het pakket niet, maar ik vermoed dat het een PXE boot principe is waarin bij opstarten alles volledig klaargezet wordt via een image. Op zich heel handig en snel. Ik zie ook iets van Managed Exchange en SharePoint staan.

Indien de pc afwijkt van de andere, dan zou het best kunnen dat het image niet werkt. Misschien heb je ook niet genoeg licenties (geen idee hoe de licentiestructuur van Skool of je PXE server is).

Wat je wellicht als allereerste kan doen is wat ik altijd de “kruisbestuivings test noem”. Hiermee test je of het probleem "mee "verhuist als je hardware verhuist.

Sluit de machine aan op een netwerk aansluiting van een computer die gegarandeerd werkt. Gebruik hierbij ook de UTP kabel en 220V kabel en andere randapparatuur (toetsenbord, muis) van die computer die gegarandeerd werkt.

Als het aan de netwerk aansluiting zou liggen, dan zou de machine het , nu aangesloten op een gegarandeerde werkende aansluiting, het opeens prima moeten doen.

Als het echt aan de netwerk aansluiting zou liggen, dan zou de andere machine die nu is aangesloten op de “defecte aansluiting” het opeens niet meer moeten doen.

Mocht het allemaal niet baten, zet dan de orignele situatie weer terug. Denk aan randapparatuur.

Wellicht kan de Skool helpdesk je dan verder helpen: Volgens hier kun je ze bereiken op telefoonnummer (0)40 - 750 77 77

De computer is precies hetzelfde als de andere die het wel doen. We hebben voldoende skool licenties. Hij boot ook niet meer van een bootable cd (Misschien dat daar een probleem zit omdat ie dan misschien geen image bestanden kan lezen) Als ik de pc op een wel werkende pc aansluit dan gebeurt er ook niets.
Misschien nog suggesties?

Nee helaas geen suggesties meer. Het lijkt er op dat deze machine of niet goed ingesteld is, of gewoon defect is.