Netwerk over ISDN

vbimport

Naar mijn weten is het mogelijk om tussen 2 pc’s die op dezelfde ISDN aansluiting zitten een netwerk te laten draaien. Het gaat erom dat ik eens berichtjes naar me ma beneden kan senden als zij d’r pc aanheeft dan!
Beide pc’s zitten dus op dezelfde kabel.

Ik heb ook eens iets gehoord over dat je bij elkaar moet inloggen dan. Maar hoe kan ik via me ISDN kaart me pc een ip geven?! Kan ut nie vinden! :frowning:

Thx ieg! :slight_smile:

Ik heb dit ook wel eens gehoord. Dat zou volgens mijn bron met RVS Com pro moeten kunnen… ik heb het programma zelf niet en ook nooit geprobeerd echter…

je moet als het goed is dan gewoon bij elkaaar inbellen…
maar ik denk dat het makkelijker is om gewoon een netwerkje met utp aan te leggen

Originally posted by delirium
je moet als het goed is dan gewoon bij elkaaar inbellen…
maar ik denk dat het makkelijker is om gewoon een netwerkje met utp aan te leggen

Klinkt idd beter ja, maar ik weet nog hoe het was om die ISDN lijn door al die gaatjes naar boven (naar mij dus) te proppen! Geen aanrader! Denk btw ook niet dat er nog een netwerkkabel bij past! :wink:

dan doe je het draadlooz…
check www.sitecom.nl

is wel een duur grapje, en absoluut niet snel… maar hoef je niet meer met kabels ouwehoeren…

hee de groete

Als ik weet dat het kan via bestaande lijnen ga ik natuurlijk geen draadloos netwerk kopen hè! :wink:

thx anyway!

Het is veel makkelijker om een netwerk aan te leggen. Je installeerd gewoon 2 netwerk kaarten en dan gebruik je maar 1 isdn modem met internet sharing. Het makkelijkste is een crosscable er tussen tevens ook het goodkoopste. Je kan ook een hub gebruiken iets duurder maar je kan dan meer computers aansluiten

Greetz

Dicky:) :slight_smile:

Weet je wat het is, ik heb ISDN op zolder en me ma beneden. Beide hebben ook een netwerkkaart erin.
Maar er ligt alleen een ISDN lijn naar boven toe. Tussen de netwerkkaarten ligt nix!
Dus om nou 25mtr kabel te kopen alleen om een verbinding te krijgen schiet nie op! :stuck_out_tongue:

Toch bedankt! :wink: