Netwerk ok?

vbimport

Ik heb afgelopen week bij mijn vriendin thuis een netwerk aangelegd (zodat er op beide pc’s genet kan worden)…

Ik het het als volgt gedaan:
PC1: nic1, daaraan hangt het chello modem
PC1: nic2, dat is voor het LAN
PC2: nic3, gekoppeld aan nic2 van het PC1

Als sharing software heb ik Sygate Home Networking 4 gebruikt. Beiden PC’s krijgen bij het starten van Winblows zelf een IP adres en van Sygate heb ik de DHCP optie gebruikt…

Op zich werkt het allemaal prima… maar nog 1 vraag: kan Chello “zien” wat ik gedaan heb of is en blijft dit voor hen invisibile…?

Zolang je er maar geen HUB tussen zet merken
ze niks zou ik zegge

Zorg wel dat je kabelmodem bijv. in de meterkast of wat dan ook ligt en je een UTP trekt naar je pc
als ze dan onverhoopt langskomen als je er nie bent
om de verbinding te testen
en mamma zegt: ja hoor, kijkt u maar even!

dan hebben ze bij je pc niks te zoeken en daar hoeven ze dan ooknie te wezen.

dus
enzow

Hmm dat in die meterkast leggen wordt een beetje moeilijk… gelukkig zijn de Chello installateurs zelf zo corrupt als maar wat :slight_smile:

Maareuh is het niet te zien dat 2 IP adressen aanvraag doen op het modem? Of zorgt Sygate er zelf al voor dat het maar 1 IP adres is wat op het modem aanvraagt?

Het lijkt mij dat ip2 vraagt bij ip1 en dat ip1 dan bij Chello aanklopt… maar ik kan het fout hebben natuurlijk! :wink:

pas op da ge uw schjiven niet met internet shared > SCANNERS > hackjehack

MaFd0n

Wookie: dat d8 ik ook maar dat wil ik ff zekers weten…

MaFdOn: daar heb ik wel voor gezorgd…

Kan je nie ff met ip2 proberen bij IRC te komen en dan daar kijken met ip1 (die ook dan op IRC is) of je hetzelfde IP gebruikt!
Snappie waar ik op doel?! Dus vergelijken!

Probeer eens het proggie Wingate heb er zelf zeer goede ervaringen mee en dit is makkelijk te downen plus makkelijk te kraken ! :slight_smile:

Je kan op je 2 oren slapen, Sygate dekt de zaak netjes af, je kabelprovider merkt er niks van.

pc2 en pc1 werken toch met LAN ips met elkaar?

en PC 1 heeft ook inet IP en die haalt alles af voor pc2 waarna het over Lan word gestuurd naar pc2 (over Lan ips)

dus niks te vrezen normaal

er word maar 1 aanvraag naar je modem verstuurd
en namelijk vanaf de pc die server is, chello merkt
hier absoluut nix van aangezien dit hetzelfde
is al waneer lokaal vanaf die pc internet word
opgevraagd…

Ok ik ben gerustgesteld :smiley:

Iedereen: bedankt voor de moeite!

op school hebben we 20 computers op kabel inet aangesloten en werkt nou ja perfect wil ik niet zeggen maar dat ligt aan het bedrijf dat het aanbied “met rendo naar de klote” :frowning: maar verder werkt het wel met een snelheid 1,0 Kb/s wat wil je ook he met zon school wingate er tussen geen problemen en nog nooit lastige personen gezien van de rendo de klote dus… oja als hier toevallig een medewerker van de rendo zit sorry niks persoonlijk maar zorg eens dat dat kabel net werk eens een beetje sneller gaat want met 4,5 kb/s schiet het voor geen ene flikker (sorry) op

Groetjes

Edje_007

Ik deel mijn internet ook d.m.v. een stand-alone computer met 2 nics erin.
Als software gebruik ik Winroute pro. En het loopt al een half jaar als een tierelier. Nooit problemen gehad.
Teniminste ik heb m’n buren nog nooit horen klagen :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
Iedereen: bedankt voor de moeite!

Uiteraard no prob! :wink:

Ik snap alleen nog niet wat die hub ermee te maken zou hebben waar Baggeraar het over heeft.
of je nou een twisted cable of een hub ertussen hebt hangen maakt toch geen enkel verschil.
Een netwerk mag iedereen hebben daar heeft upc niks mee te maken.
Het gaat dan ook alleen maar over het charen van Inet waar upc het over heeft.
de rest of chello het ziet is al duidelijk uit de doeken gedaan door de anderen hier, bij twijfel: bel upc ff

Heb weleems gehoord dat ze het merken, maar dan komen ze alleen kijken of je niet de hele buurt van goedkoop internet voorziet :wink:

Originally posted by Baggeraar
[B]Zolang je er maar geen HUB tussen zet merken
ze niks zou ik zegge

Zorg wel dat je kabelmodem bijv. in de meterkast of wat dan ook ligt en je een UTP trekt naar je pc
als ze dan onverhoopt langskomen als je er nie bent
om de verbinding te testen
en mamma zegt: ja hoor, kijkt u maar even!

dan hebben ze bij je pc niks te zoeken en daar hoeven ze dan ooknie te wezen.

dus
enzow [/B]

Ach als ze langs willen komen boven dan zegt mamma even wachten en die instueer je om een stekkertje uit de server te halen en zo is het geen netwerk meer en kunnen ze niets zeggen.

Greets Shittie