Netwerk kaarten

vbimport

Ik net al een tijdje bij @home en hebben bij de aansluiting daarvan een farralon kaart erin hebben gezet.
Nu heb ik nog een 3com 3c900 kaart liggen en vraag ik mij af of deze beter is dan die farralon. Is er verschil te merken bij deze twee kaarten?
Is er iemand die me kan helpen bij deze vraag???

3COM zijn over het algemeen erg goede en betrouwbare kaarten, maar kijk wel goed naar het type ook.

“Why fix when it ain’t broken” zeg ik maar, als het goed werkt, waarom zou je dan proberen een andere kaart te gebruiken, je snelheid is toch capped bij @Home en niet op je netwerkkaart…dus je zult er aan snelheid niets op winnen…

Ik denk niet dat je snelheid winst zilt maken door van netwerkkaart te veranderen. Namelijk al is de netwerkkaart van @home die ze erbij leveren 10Mbits/s dan zou die dus 1,25MB/s kunnen verwerken (simpel gezegt dan)

Je verbinding van @home is toch gecapped up en down en dat was dacht ik zo rond 4Mbits/s(down) en je ziet ziet dus dat je met je 10Mbits kaart al zo gauw een 6Mbits/s sperring over hebt.

Hetgeen waar dit misschien wel een goede keus is om te kiezen voor minder processor belasting en zo dus de beste nic kiest voor je PC zodat hij het beste presteerd.

Een andere reden waarvoor je ook kan kiezen is dat je misschien minder communicatie errors krijgt(maar dit valt denk ik wel buiten beschouwing)

Maar om eerlijk te zeggen zou ik zeggen probeer het gewoon eens en neem dan een conclusie want vaak kan het al verschillen per configuratie.

Ik zou in het algemeen voor de 3COM gaan:

-CPU belasting is lager
-ondersteuning is beter in verschillende OS’en
-stabieler dan elke andere
-compatibiliteit met andere hardware zal minder snel problematisch zijn

maarja als het goed loopt kun je het altijd laten lopen he…

ps dat type 3COM kaart ken ik niet… ouder type?

Ik heb het net even nagezocht…Dee-ehn heeft (zoals vaak) helemaal gelijk!!

Originally posted by skydyr
Ik heb het net even nagezocht…Dee-ehn heeft (zoals vaak) helemaal gelijk!!

Ik voel me gevleid :slight_smile:

Zelf heb ik goedkope RealTek kaartjes gehad, maar die werken ook perfect. Nu heb ik 3Com kaarten… het verschil is nauwelijks merkbaar…

Originally posted by skydyr
Zelf heb ik goedkope RealTek kaartjes gehad, maar die werken ook perfect. Nu heb ik 3Com kaarten… het verschil is nauwelijks merkbaar…

Zelf heb ik eens problemen gehad met een Realtek kaart: compu met een AMD 751/756 chipset (eerste Athlon borden) werkte er niet mee samen, alles ging opeens heel erg traag…