Netwerk en win_98

vbimport

(ik heb al een kut dag door die hd problems, zie elder op dit forum, en nu komt dit er weer bij :frowning: :frowning: )

anyways:

ik ben niet zo’n netwerkheld, maar ik heb van iemand een kaartje gehad, dit in een vrij slot gestoken, pc-pc crosslink kabeltje gehaald en de boel aangezet.

win_98SE start op, maakt melding van nieuwe hardware, ik gooi de drivers erop en alles lijkt te werken.

windows meldt dat het apparaat ‘correct’ werkt, maar zodra ik de wizard thuisnetwerk laadt begint windows ineens te ijlen dat er geen werkende netwerkkaart is geïnstalleerd…what’s up with that?

suggestions people, suggestions please…

ik heb ook eens die wizard gebukt maar doe dat niet meer want ik vind het persoonlijk fijner om het toch zelf in te stellen.

Als je je drivers voor je netwerkkaart heb geinstalleerd dan werkt in feite je netwerk al.

Zorg er wel voor dat je overal dezelfde werkgroep hebt.
Gebruik TCP/IP minimaal maar ik zou ook IPX en netbeui installeren.

Als je dan de HD wilt zien moet je ze eerst op delen zetten en dan ken je met de icoon netwerklocaties(of zoiets) je netwerk zien soms moet je even je werkgroep in en soms niet om de andere PC(s) te zien.

Als je internet wilt dele kun je gewoon de intenet deler gebruiken die bij win98se zit.

en dan kun je bij de externe Pc gewoon kiezen voor directe kabel verbinding en dan werkt het ook.

Die wizard wordt meer van belang zogauw je win95 gebruik dacht ik maar die draai ik op geen systeem meer dus dat kan ik niet zeker zeggen.

Kan aan mij liggen hoor, maar vraag je nie pcies hetzelfde in DEZE topic?!
Daar hebben ze toch een naam voor als mensen dat doen?! Hehe! :stuck_out_tongue: