Netelenbos

vbimport

ik hoorde vanmiddag op de radio dat netelenbos (wanneer word er nou eindelijk eens een aanslag op dat mens gepleegd ?? ) weer iets nieuws heeft bedacht ipv tolpoortjes iet met een kilometerheffing, en volgens mij zei ze ook nog dat ze het idee van tolpoorten eigenlijk nooit helemaal een goed idee heeft gevonden ??? heeft iemand hier al wat meer over gehoord ? ziet er dus naar uit dat dit nog erger word dan rekeningrijden want voor zover ik het begrepen heb kon je bij rekeningrijden kiezen voor of file maar gratiz of betalen en zonder file rijden, maar nu wil ze dus dat je gewoon per kilometer betaald ofzo ???
hoe wil ze dat trouwens gaan controleren ?? komt ze nou elke week op je teller kijken ofzo ?

Volgens mij is het zo dat je in de spitsuren altijd moest betalen en dat zo’n rijbaan die tegen een nog hoger bedrag, maar dan wel file vrij, in de toekomst dan weleens zou kunnen komen!
In elk geval is kilometerheffing beter dan de huidige status van dokken voor karren in dit land!
Dan zou nm. de wegenbelasting afgeschaft worden, wat in veel landen al lang zo is, en zou de brandstofprijs stijgen om dat te compenseren. Dit is veel eerlijker omdat degene die meer rijdt dan ook meer betaald!!
Ik als iemand die vrij veel rijdt (ong. 3000km/mnd oftewel 36000km/jr) ben hier wel voorstander van!
Maar let wel op, je wordt hoe dan ook toch wel genaaid door de overheid!!! :frowning:

is dan idd wel eerlijker ja…
maar alleen jammer dat ik oldtimer rijd en nu dus ook al geen wegenbelasting betaald…DAMNN !

Das dan minder ja!

Wat voor Oldtimer rij jij dan?! (US car?)

Ik kan maar 1 ding hierop zeggen: het hele kabinet heeft ze niet op een rijtje maar die Netelenbos is toch wel de achterlijkste van ze allemaal volgens mij hebben ze die uit een gekkenhuiz ofzow gehaald met al die kuren van haar

Dat de overheid er is om ons te naaien dat is bekend, maar ze naait iedereen 123942307840324 keer en dan is ze nog niet tevreden… stom kreng :frowning:

Laatst bij het “lagerhuis” << debatprog. op ned2 of zo…:

Daar maakte iemand een heel sterk punt vond ik; namelijk die vent vertelde dat hij 40.000 km per jaar reed, maar nog geen 10 minuten file had gehad. Hij vond het dus ook belachelijk dat mensen die meer rijden meer moeten gaan betalen, en dat dus de wegenbelasting omhoog moet omdat men in de randstad de files weg wil krijgen. Die vent woonde dus ergens in gelderland of zo…en reed heel veel kilometers, maar dus allemaal “achteraf”, en dus wil ie niet betalen voor al die idioten in de randstad in de file staan.

Ik von dhem wel gelijk hebben, rij zelf ook 30.000 per jaar (vrij veel voor student) maar ook bijna alleen maar filevrij hoor, lekker hier in het zuiden :wink:
Ik heb dus ook geen trek om die fileoplossingen te gaan betalen, want ik ben er niet schuldig aan!!

Het principe “degene die rijdt” betaald, blijft toch het eerlijkst! Hoe je het ook went of keert, dat moet je zelf ook toegeven! Dat jij nou nie in de file staat en iemand anders wel staat daar buiten.
Die tolpoorten zou jij dan ook geen last van hebben als jij op plaatsen rijd waar toch nooit file is en dan dus ook geen tolpoorten zouden komen!
Waar het nu ff om gaat is dat we dan geen wegenbelasting zouden gaan betalen (waarschijnlijk wel kenteken houderschap ofzo, zoals in de US; prikkie per jaar!) en dit dan vereffenen met de brandstof! Dit is dus wel het eerlijkst zou je zeggen! Maar onze regering kennende gaan die prijzen natuurlijk weer extra ver omhoog omdat ze anders bang zijn dat ze te weinig binnen krijgen! Maar achteraf toegeven van we hebben teveel gekregen… ho maar! Kan je wel vergeten! Eens gegeven blijft gegeven! Moet je is te weinig betalen, worden ze helemaal gek!!! :stuck_out_tongue:
Maar om ff nie off-topic te gaan, dat deel van de wegenbelasting zou dan verdeeld worden over de 12 mnden en dan gedeeld door het aantal liters dat je verbruikt in zo’n jaar. Maar ipv 25000 km(als dat het gemiddeld aantal km per auto zou zijn!) aan te houden nemen ze een lager aantal zodat de literprijs dan veelste hoog wordt!!! En de staatsschuld kleiner! (waarom denk je dat NL de minste staatsschuld ter wereld heeft?! Of 1 v/d minste?!) Maar daar hebben wij niks aan!

Aanvulling…?!

Originally posted by Dee-ehn
Dat de overheid er is om ons te naaien dat is bekend, maar ze naait iedereen 123942307840324 keer en dan is ze nog niet tevreden… stom kreng :frowning:

123942307840324 keer?! Das nie eerlijk! Dan ben ik al 28,5 keer teveel genaaid!!! (Is de heer Moskovitz aanwezig op het forum?! :wink: )

Nog zo’n voorbeeld is dat “de vervuiler” aangepakt zou worden!
Rij je dan in je auto op LPG, vervuilt zga niks, maar is goedkoop dus de overheid verdient nie genoeg op je dus gaat de wegenbelasting daarom maar omhoog! :frowning: Slaat toch nergens op?!

En dan nog wat, de vervuiler?! Wat de vervuiler? Als ik me nie vergis raakt de atmosfeer maar voor 4% vervuild door uitlaatgassen!!
Maar ja, degene die de auto’s rijden hebben geld, dus moeten die maar dokken! Want ja, als kabinetslid moet je natuurlijk wel elk jaar een nwe auto kennen kopen! Flikkers!

Maar wij zijn ook dom hoor, klagen klagen klagen maar gewoon gaan werken en toch betalen! Te welvarend?! Denk het wel!

Het ligt natuurlijk moeilijker dan jullie allemaal zeggen. Niet dat ik het beter kan zeggen of overdenken maar het is een heel gecompliceerd probleem.

Ik heb eens op school geleerd ( :wink: ) dat kabinetten en regeringen dit soort besluiten bijna niet durven nemen omdat het niet binnin hun ambstperiode alleen kan. Mevrouw netelenbos wil je stap wel nemen met als risico dat ze volgende jaar, of de volgende verkiezingsronde ofzo (hoe ging dat ook weer?) zo inpopulair is dat ze werkeloos thuis kan blijven.

Ze waagt dus eigenlijk de stap die niemand anders zou durven. Ikzelf rijd geen auto (nog niet, wel brommer) dus ik heb er weinig mee te maken. Op zich vind ik het wel een goed idee…al moeten ze dan ook met goede alternatrieven komen (snelle, comfortabele, op tijd rijdende, treinen en bussen)

Originally posted by jojk
…al moeten ze dan ook met goede alternatrieven komen (snelle, comfortabele, op tijd rijdende, treinen en bussen)

Lame nie lagge man! Als ik naar me werk wil 's ochtends dan kom ik minstens een half uur te laat, evt op zaterdag gewoon 2 uur te laat! En me reistijd is 2 keer zo lang! Krijg ik dan dat ook betaald!? Denk het nie! :frowning:

Hmmmm en hoe stel je het je voor als je wat mee moet nemen? Bij veel mensen is dit het geval… dan ben je met een bus egg niet zo gelukkig hoor… laat staan een driedubbelovervolle trein…

Originally posted by Wookie
Nog zo’n voorbeeld is dat “de vervuiler” aangepakt zou worden!
Rij je dan in je auto op LPG, vervuilt zga niks, maar is goedkoop dus de overheid verdient nie genoeg op je dus gaat de wegenbelasting daarom maar omhoog! :frowning: Slaat toch nergens op?!

/me rijdt ook op LPG, en is het hier dus HELEMAAL mee eens, alhoewel de G3 regeling wel leuk is >> 700,- subsidie !! dus omgerekend betaal ik bijna net zoveel wegenbelasting als op lpg dan dat ik benzine zou rijden :slight_smile:

Aanrader voor iedereen die meer dan 10.000 rijd!! ik bespaar me hierdoor per jaar, met alles erin meegerekend minimaal 2000,- !!

Geef mij toch maar die tolpoorten in de randstad…
Daar word het meeste geld naar toe gesluisd…
Rij zelf niet zo veel per jaar, maar toch blijf ik erbij dat
niet de gehele bevolking moet boeten voor iets wat redelijk lokaal afspeeld…

Greetz :smiley: Lathieza :smiley:

Originally posted by djrolo
[B]/me rijdt ook op LPG, en is het hier dus HELEMAAL mee eens, alhoewel de G3 regeling wel leuk is >> 700,- subsidie !! dus omgerekend betaal ik bijna net zoveel wegenbelasting als op lpg dan dat ik benzine zou rijden :slight_smile:

Aanrader voor iedereen die meer dan 10.000 rijd!! ik bespaar me hierdoor per jaar, met alles erin meegerekend minimaal 2000,- !! [/B]

Dat G3 is wel relaxed ja, maar meestal zit dat alleen in nieuwere auto’s! :wink:
En dat vanaf 10.000km/jr klopt nie helemaal hoor! Je vergeet dat LPG auto’s wel een wat hogere onkosten hebben dan benzine auto’s en dan nog is 10.000 een beetje te laag; eerder 15.000 tot 20.000 km/jr en dan zijn de kosten even hoog als benzine als je zo’n 35.000km/jr zoals ik rijd dan schiet LPG wel op ja! :wink:
(je wordt toch per km genaaid dus het kost toch teveel; altijd! :wink: )

En wat nou als NIEMAND zich op straat vertoond als of de tolpoorten of de kilometer heffing ingaat? Echt gewoon niemand. Iedereen gaat telewerken ofzo of is zogenaamd ziek. En iedereen die toch op straat komt krijgt me toch een pak rotte tomaten naar zijn/haar hoofd geslingert dat diegene weer terug naar huis moet om zijn/haar hoofd te verschonen. Dan is iedereen gelukkig denk ik. De minister is gelukig omdat het fileprobleem is opgelost en de burgers zijn gelukig omdat ze niet hoeven te dokken…:wink: hoop dat het wat wordt.

[B][QUOTE]Originally posted by jojk
…al moeten ze dan ook met goede alternatrieven komen (snelle, comfortabele, op tijd rijdende, treinen en bussen)

Lame nie lagge man! Als ik naar me werk wil 's ochtends dan kom ik minstens een half uur te laat, evt op zaterdag gewoon 2 uur te laat! En me reistijd is 2 keer zo lang! Krijg ik dan dat ook betaald!? Denk het nie! :frowning: [/B][/QUOTE]

Ik zeg toch ook niet dat het al helemaal goed is?

[B][QUOTE]Originally posted by djrolo
[B]/me rijdt ook op LPG, en is het hier dus HELEMAAL mee eens, alhoewel de G3 regeling wel leuk is >> 700,- subsidie !! dus omgerekend betaal ik bijna net zoveel wegenbelasting als op lpg dan dat ik benzine zou rijden :slight_smile:

Aanrader voor iedereen die meer dan 10.000 rijd!! ik bespaar me hierdoor per jaar, met alles erin meegerekend minimaal 2000,- !! [/B]

Dat G3 is wel relaxed ja, maar meestal zit dat alleen in nieuwere auto’s! :wink:
En dat vanaf 10.000km/jr klopt nie helemaal hoor! Je vergeet dat LPG auto’s wel een wat hogere onkosten hebben dan benzine auto’s en dan nog is 10.000 een beetje te laag; eerder 15.000 tot 20.000 km/jr en dan zijn de kosten even hoog als benzine als je zo’n 35.000km/jr zoals ik rijd dan schiet LPG wel op ja! :wink:
(je wordt toch per km genaaid dus het kost toch teveel; altijd! :wink: ) [/B][/QUOTE]

Toch klopt 10.000 bij mij wel he…
Ik heb de aanschafkosten van een G3 installatie alleen niet meegerekend, want in mijn occasion (honda civic coupe 1996) zat die namelijk al in, en daar betaal je bij aanschaf van de auto niks extra voor :wink:

Dus de enige kosten die LPG rijden met zich mee brengen voor mij is de iets hogere wegenbelasting, om precies te zijn 140,- per jaar.

En extra kosten van onderhoud voor lpg wagen??? dat is verwaarloosbaar volgens mij.

Rekensom:
Benzine:
10.000 km 1 op 12 >> 833 liter per jaar >> 833 x 2,40 = 2000,-

G3:
10.000 km 1 op 10 >> 1000 liter per jaar >> 1000 x 0,85 = 850,- + extra wegenbelasting van 140,- maakt totaal 990,-

Oftewel: bij 10.000 km per jaar scheelt het de helft!!!
Ga dan nu nog maar eens rekenen bij 25.000 km (die ik dus rijd) :slight_smile:

als ik het goed begrijp willen ze dus gewoon de benzin noooooooooog duurer maken ??? dan word het voor veel mensen nog aantrekkelijker om in duitsland te gaan tanken :)…

en dat mens zit ook de hele tijd te zeuren dat ze wil dat het autogebruik in nederland flink achteruit gaat…nou vraag ik me af hoe ze dat wil doen ?? we hebben in NL de keuze of met de auto of met het openbaar vervoer of niet gaan werken. Aangezien het Openbaar Vervoer nu al 1048745 x over z`n maximale capaciteit zit is dit niet echt een alternatief en bovendien veel te duur daarbij komt nog dat iedereen dan elke dag te laat zou komen wat ook niet echt bevorderlijk is voor de nederlandse economie… blijft natuurlijk nog over niet gaan werken naja of ze in de regering daar zo blij mee zijn lijkt mij ook niet echt…

als ze het file probleem echt willen oplossen zullen ze niet moeten proberen om de mensen uit de auto te houden, dit lukt gewoon niet files los je naar mijn mening alleen op door bredere (bij 4 baans) of meer wegen op de drukke punten.

Idd ja… en als we dan echt meer MOETEN gaan dokken voor die rijdende kutbak, laat haar dan iets nuttigs met het geld doen. Ik bedoel laat haar dan gewoon de wegen verbreden.
Helaas zal dat er nooit van komen. Voorbeeldje: recent hebben ze bij mij in de buurt een autoweg verlengd. Hierdoor snij je een groot stuk door een centrum en een woonwijk. Dat is heeeeeeeeel mooi. Wat nu het achterlijke is: je gaat door een weiland heen (heeeeeeeel groot weiland zelfs) ennuh… die weg is dus zeeeeer smal (ja het is een verlengde van een autoweg), er zitten kronkels, rotondes zonder afslagen en drempels in. MAXspeed daar is 50…
stom stom stom… maar het zal in de toekomst steeds meer gebeuren…

We worden idd door de overheid genaaid zoals ik al eerder zei… en daar ben ik niet blij mee!