Nero naast EZCD en winme

vbimport

Ik moet van het weekend ff de computer van mijn schoonmama leeggooien en tja… daar moet natuurlijk ook burner software op. Nu is zij nogal “gebrand” (leuke woordspeling) op EZCD 3… nouja ze wil er nu wel 4 op maargoed, ik heb het ook zogek gekregen dat ze Nero erop wilt hebben.

2 vragen:
kan EZCD tegenwoordig wel naast nero (kan me eens herrineren dat dat niet kon)?

zijn er problemen bekend met winme en ezcd?

thanx!

OP de site van Ahead staat ergens een bootmenu geloof ik.

Weet niet hoe het zit met Windows ME.

Maar de problemen ontstaan niet direct met EZCD en Nero, maar met DirectCD en Nero…

Dus als je DirectCD niet installeert mag het geen problemen opleveren. InCD kun je gebruiken voor CDRW (packet writing) (misschien wachten tot versie 2.0, in ieder geval wel voor Windows 2000)

Direct CD wil ik niet eens gebruiken dat is nog grotere troep dan EZCD :slight_smile:

Ja dat bootmenu dat ken ik dat werkt na lang klooien wel maar dat is nix voor haar het moet allemaal makkelijk enzow zijn…

maar Nero en EZCD moet kunnen?

Ik kan me herrineren dat 2 jaar geleden als je Nero erop had WinOnCD vet veel fouten ging maken ondet het writen…

Kan me herinneren dat ik ooit EZCD4 en Nero tegelijkertijd geïnstalleerd had zonder bootmenu, maar wel zonder DirectCD.

Maar nu heb ik alleen Nero, Fireburner en CloneCD geinstalleerd staan (en gebruik eigenlijk alleen Nero)

Nouja ik ga het gewoon proberen als ze een week met Nero heeft gewerkt wilt ze geen EZCD meer lijkt me zo

Originally posted by Dee-ehn
Nouja ik ga het gewoon proberen als ze een week met Nero heeft gewerkt wilt ze geen EZCD meer lijkt me zo

Dat denk ik ook niet. Moet je voor de aardigheid maar eens het brandartikel lezen in Computer!Totaal van maart. Daar kijken ze ook naar NERO en EZCD. Als zo’n objectief blad al een duidelijke voorkeur voor NERO heeft dan lijkt mij de beste software wel duidelijk :wink:

Jij noemt dat soort bladen onafhankelijk?
Het is toch wel opvallend in de meeste computerbladen dat als je gaat adverteren je in een keer betere resultaten haalt in tests en dergelijke…

Er zit zeker een kern van onafhankelijkheid in, maar ik ben in het afgelopen jaar toch wat sceptischer geworden over dit soort dingen…

Hoewel ik Nero verreweg beter vind dan EZCD, dus in hun oordeel kan ik me best vinden (twas meer een opmerking in het algemeen)

Ik ben het er mee eens dat Nero pakken beter is dan EZCD, maar bepaalde functies van EZCD (zoals Spindoctor om via analoge geluidsbron op te nemen) vind ik nog wel handig.

Maar kheb et dan wel met een dual-boot systeem gedaan. EZCD draait op WinMe en Nero op Win2000. Maar dat zal te omslachtig zijn waarschijnlijk :frowning: Win2000 werkt wel fijn hoor; 2 on the fly copietjes tegelijkertijd en terwijl nog video-editten :). (scsi natuurlijk :))

Nero en EZCD samen hoeft echt geen probs op te leveren mits, zoals al eerder gezegd is, je NIET DirectCD erbij pleurt! Ik heb het al velen malen zo samen geïnstalled gehad zonder probs! :smiley:

Maar eh… heeft je schoonmammie weleens met Nero gewerkt?! Ze zal waarschijnlijk EZCD fijn vinden omdat ze dat nu begrijpt! (bekend probleem; heb zelluf ook ouders met een computer! :wink: )
Maar als je haar laat kennismaken met de Nero-Wizard dan zal ze zien dat het eigenlijk precies hetzelfde is!!
Probeer het eens zou ik zeggen! Zet gewoon eerst Nero erop en laat haar dat dan zien! Zeg dat je anders “helemaal” EZCD erbij moet zetten; dat klinkt veel werk en dan zal ze sneller zeggen dat Nero ook wel ok is! :smiley:
Maar als ze dan nog persé EZCD wil zit er natuurlijk niks anders op dan die er dan maar ook bij te pleuren! :frowning:

Veel install-fun dit weekend hoor! :stuck_out_tongue: