Nero en mp3 vraag

vbimport

hoi,

ik brandt nog wel is mp3tjes als audiocds en gebruik nero die ze gelijk omzet in wav files

enige probleem is dat elke keer weer de laatste 2 seconden van het liedje wegvallen
dit is best wel klote als je mixes brandt enzo

ik heb dit altijd met nero als ik mp3 als audio cds brandt
enig idee hoe ik dit tegen zou kunnen gaan?

heb zitten zoeken in de settings maar niks kunnen vinden
alvast bedankt

Shadow

‘2 second gap remove’ uitgezet?

In sommige gevallen wil die dan nog wel eens de laatste 2 seconden verwijderen terwijl dit niet de bedoeling is…

Originally posted by Marsz-=FX
[B]

Wellicht vallen er geen twee seconden weg, maar komen er juist 2 bij? Dat is n.l. een default instelling van Nero…

Het is overigens aan te bevelen om er een een Wav van te maken en dan vervolgens op singlespeed branden. Dat kost wel meer tijd, maar de kwaliteit is dan ook veel beter…

Nero maakt geloof ik ook niet de meest compatible Audio CD’s, een Pioneer of JVC CDspeler kotst 'em nog wel eens uit! Kijk eens naar Soundforge CD arch. of evt. Steinberg Wavelab…

[/B]

Hmmz kewl ik wist niet dat je met Soundforge kon fikken, maar heb het net gesjekt en ziet er goed uit! Aanradertje! SpanX! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Marsz-=FX
[B]

Wellicht vallen er geen twee seconden weg, maar komen er juist 2 bij? Dat is n.l. een default instelling van Nero…

Het is overigens aan te bevelen om er een een Wav van te maken en dan vervolgens op singlespeed branden. Dat kost wel meer tijd, maar de kwaliteit is dan ook veel beter…

Nero maakt geloof ik ook niet de meest compatible Audio CD’s, een Pioneer of JVC CDspeler kotst 'em nog wel eens uit! Kijk eens naar Soundforge CD arch. of evt. Steinberg Wavelab…

[/B]

Klopt! Nero zet standaard 2 seconden tussen elk nr. Je moet gewoon al je te branden nrs droppen en dan allemaal selecteren behalve de 1e track, en dan eigenschappen ervan kiezen en de 2 seconden op 0 seconden zetten!
Nu branden als DAO (Disc At Once) en dan moet alles goed komen!

Zelf doe ik heel vaak mp3z fikken zodat Nero ze zelf omzet naar wav en die gaat prima! En brand overigens gewoon op 12x! Voor de zekerheid kan je een max instellen van 8x maar dat moet je zelf weten! (Gebruik overigens een Plex1210a, dat maakt ook wel uit!)

Originally posted by Wookie

Klopt! Nero zet standaard 2 seconden tussen elk nr. Je moet gewoon al je te branden nrs droppen en dan allemaal selecteren behalve de 1e track, en dan eigenschappen ervan kiezen en de 2 seconden op 0 seconden zetten!

Dat klopt in principe wel, maar als je per ongeluk track 1 meegeselecteerd hebt en daar dus ook de 2 sec. verwijderd hebt, krijg je van Nero toch een melding dat ie de seconden er weer voorplakt als je op “burn” klikt…

Niet erg belangrijk, maar ff een aanvulling…

Mvg,

Tha Sentinel (a.k.a. Neefje)

zal toch ff proberen wat je zei wookie->thanx

maar nee , er komen zeker geen 2 seconden bij.

want ik heb het niet alleen bij mixen maar elk mp3tje

dus een liedje of intro etc dat eindigt op woorden of gezang etc… wordt dus aant einde gewoon in de zin opeens onderbroken. en dat dus bij elk liedje op een cd
kan bhoorlijk hinderlijk worden … valt alleen soms niet op omdat veel liedjes eindigen met een fade-away

Originally posted by The Shadow
[B] … valt alleen soms niet op omdat veel liedjes eindigen met een fade-away

[/B]

Kan je btw ook instellen met Nero, dat ie een Fade-out doet! Handig voor als je niet wilt dat je LiveSet ineens ermee kapt omdat je aan je max mb’s zit! :wink: