Nero en dvd decrypter vraag

vbimport

ik lees dus dat je het beste een dvd naar een iso kan rippen.
maar ik draai dus win98 (fat32) en dacht dat iso files niet groter dan 4 gig konden worden … split dvd decrypter did automatisch

of moet ik het gewoon ifo doen?
ik weet dat ik dit gewoon zelf kan uitproberen mjah … … je weet tog :wink:

verder nog waarom is mij dvdbrand speed gelimiteerd tot 2x in Nero (ook voordat er een dvdtje inzit en hij kan dus tot 4x schrijven)

ik lees dus ook dat je het in nero het in nero een dvd film het beste kan branden onder (hoe toepasselijk) DVD video
maar ergens anders las ik dus dat je het beste las ‘‘udf’’ kan branden dit was beter of meer compatible ofzow :confused:
iemand? (waarschijnlijk niet nu om 4 uur snachts :o)

thanks alot

Ik doe eerlijk gezegd NOOIT rippen naar ISO. Ik doe altijd gewoon de moviefiles copieren en dan transcoden om vervolgens met Nero te branden in een DVDvideo compilatie. Dit heeft, bij mij, nog nooit voor problemen gezorgd!

Originally posted by The Shadow
[B]…

verder nog waarom is mij dvdbrand speed gelimiteerd tot 2x in Nero (ook voordat er een dvdtje inzit en hij kan dus tot 4x schrijven)

thanks alot [/B]
Omdat de media die jij gebruikt waarschijnlijk maar tot 2X is?

iso files groter als 4GB moet werken want dat heb ik ook gedaan op een fat32 partitie

Als de dvd maar 1laag heeft kun je de dvd met dvd decrypter als iso op de harde schijf zetten en daarna branden (dmv dvd decrypter) zonder een ander programma te gebruiken

Je hebt dan een 1 op 1 kopie en je hoeft dan niet te transcoden
dit is het snelst en het makkelijkst

Maar let op!!!
Dit werkt alleen met dvds die maar 1 laag hebben

Originally posted by tradeburner
iso files groter als 4GB moet werken want dat heb ik ook gedaan op een fat32 partitie

Euh ik moet me toch al heel erg sterk vergissen, wil de limiet van FAT32 niet bij bestanden van 4Gb liggen…

Wat de ISO betreft: het is idd niet noodzakelijk te doen. Zelf doe ik dit eigenlijk alleen als ik het gehele proces wil kunnen traceren (“debuggen”)…

ik heb het net even nagekeken maar ik heb iso,s van 4,22gb op een fat32 partitie staan op mijn ripcomputer

hmmm dat was dus gewoon slapgezwets dan(avi heeft ook een grens van 4 gig dus klonk wel logisch )

…maaruh ik kan dus in principe ook een gehele dual layer dvd naar me hd rippen in iso ?

en de media was 4x … maar ik heb gelezen dat door de nec firmware komt dies nogal kieskeurig ofzow en het was cheap media dus zal wel goed zijn,

dus weer bedankt mensen … 'k leer zo veel hier joh :wink:

[B]hmmm dat was dus gewoon slapgezwets dan(avi heeft ook een grens van 4 gig dus klonk wel logisch )

…maaruh ik kan dus in principe ook een gehele dual layer dvd naar me hd rippen in iso ?

en de media was 4x … maar ik heb gelezen dat door de nec firmware komt dies nogal kieskeurig ofzow en het was cheap media dus zal wel goed zijn,

dus weer bedankt mensen … 'k leer zo veel hier joh :wink: [/B]

je wilt een dual layer (zeg maar 2laags)dvd als iso op je harde schijf zetten?
met welk programma doe jij het transcoden dan?

Ik doe 2laags films met de volgende combinatie
ikzelf zet de volledige film met dvddecrypter (in file stand)op de harde schijf
transcoden doe ik met dvd2one en branden met coputodvd

Kijk maar eens op de site van dvd2one
Daar staat namelijk ook een handleiding voor dit programma
allemaal erg makkelijk

Eén van de vele linkjes via Google…

Edit:

Ik had het dus verkeerd, de 4Gb grootte limiet geldt alleen voor AVI bestanden. Dit probleem kan op verschillende manieren verholpen worden; de meest gehanteerde manier is echter het opsplitsen van een video in meerdere bestanden.

ik gebruik dvd decrypter - dvd2one en nero 6

als hij heel groot is dan zal ik wel dvd shrink gebruiken om het 1 en ander weg te hakken… of alleen de film is ook nog een optie, maar’k vin zon menutje tog wel leuk enzo :stuck_out_tongue:

DN het enige wat in die link staat is dat avi een 4gig limiet had op fat32 en dat lezers van de site het fout hadden en de links naar microsoft vertellen niet meer dan dat onder XP er een 32 gig partitie limiet omdat ze willen dat je ntfs gebruikt.

mjah boeit ook nie zoveel ik rip het gewoon maar naar iFo :cool:
opgelost

DN het enige wat in die link staat is dat avi een 4gig limiet had op fat32 en dat lezers van de site het fout hadden en de links naar microsoft vertellen niet meer dan dat onder XP er een 32 gig partitie limiet omdat ze willen dat je ntfs gebruikt.

Klopt… ik had het er eigenlijk bij moeten vermelden, aangezien ik echter aan de foon was is dit me even ontschoten. Ga ik zo eventjes toevoegen!

mjah boeit ook nie zoveel ik rip het gewoon maar naar iFo :cool:
opgelost

Voor 99% van alle gevallen werkt dit prima, dus geen reden om het niet te doen.

Ik zou je echter wel willen adiviseren om na het transcode proces de gemaakte bestanden om te zetten naar een ISO (met de Nero imagewriter) en deze te controleren. Het is me tot nu toe tweemaal gelukt een backup de mist in te helpen, beide malen door verkeerd geplaatste chapter informatie (met DVD2One was dat trouwens)…

Hallo?
ik heb het volgende probleem, ik heb een HDD-recorder van Panasonic DMR-EH50.
Als hiermee een DVD brand kan die op GEEN enkele andere DVD speler worden afgespeeld, en een DVD op PC gebrand met Nero kan ik ook niet lezen met mijn Panasonic toestel. Weet er iemand raad AUB.