Nero-audio cd

vbimport

Zit met een probleemje
Heb daanet audio-cd naar mijn harde schijf geript met audiograbber in wav-files;
De nummers staan er perfect op, zonder klikken ofzo.
Heb dan een audio-cd gebrand met Nero met die wav-files, maar op die cd staat het vol klikken!!!
Kan iemand mij helpen, please???

Brand de cd als DiscAtOnce en niet TrackAtOnce!!! Dan moet je geen klikken horen!

heb ik allemaal al gedaan!!!

Loopt er vanaf je CDRW een kabeltje naar je geluidskaart?!

Originally posted by Wookie
Loopt er vanaf je CDRW een kabeltje naar je geluidskaart?!

Vertel ons eens waarom dit belangrijk is, lijkt me wel intressant

Ander merk CDR
Lagere brandsnelheid

Anders zou ik het ook niet weten, zeker omdat de WAV files blijkbaar geen tikken hebben moet je het probleem puur zoeken in de brander en het brandproces (de software is ook goed, hooguit een herinstall van Nero om te kijken of dat nog iets oplevert)

Originally posted by RaSta
[B]

Vertel ons eens waarom dit belangrijk is, lijkt me wel intressant [/B]

Misschien dat het kabeltje stiekum toch signalen opvangt en bij het schrijven klikkies toevoegd…opzich een apart verhaal maar anders weet ik ook nie wat ie er mee bedoeld…en ik gok dat ie nouw slaapt dus zal ik maar ff een antwoord bedenken voor em! Hij heeft het toch al zooo druk :stuck_out_tongue:

Sja dan ben ik toch benieuwd wat Wookies uitleg geweest zou zijn bij die opmerking van dat audiokabeltje…It better B Good, want wilma maait je zo onder het gras met haar kennis! :stuck_out_tongue: :wink:

Uiteraard kan ik Wilma geen ongelijk geven. :wink:
Wat ik in me hoofd had zitten is dat het kabeltje misschien verkeerd was aangesloten wat sluitingen kon opleveren waardoor er tijdens het branden toch misschien wat fout gegaan kon zijn. Ik weet dat het maar een kleine kans heeft dat dit de oplossing zou zijn, maar je weet het nooit. Zelf laat ik die kabeltjes over het algemeen mar achterwege.
Overigens als ze juist zijn aangesloten lijkt het me nie dat ze ruis oid zouden kunnen opwekken tijdens het branden, maar je weet het nooit hè! :slight_smile:

Dat is waarschijnlijk Jittering, dit treedt op bij een aantal gevallen:

• snelheid te hoog (had ik al ergens gezien hier) Dus… 1xsp branden!
  • fout merk cd speler (pioneer, oude kenwoods, jvc, etc…overigens niet alle types)
  • verkeerde media (denk aan de reflectie, b.v. gold_on_gold, gold_on_silver of silver_on_blue) (had ik al ergens gezien hier)
  • gebruik maken van “Burnproof” en in sommige gevallen multi-sessie cd’s
  • Verkeerde software (vermijd software als Roxio Direct CD e.d.)

Als je CD zo klinkt:

An(tih!)d now t(tih!)he end i(tih!)s near(tih!), bla b(tih!)la bla b(tih!)laaaa, i d(tih!)id it (tih!)my way! (tih!)

Dan is dat zeker Jittering :wink:
(kun je veel over vinden op het net!)

Good luck…

Wookie heeft gelijk ik had dat probleem ook altijd en helemaal van van cd-rom naar harde schijf zetten zat er altijd bij de laaste 2 a 3 nummers tikken op het eind in.Ik heb inmiddels het kabeltje ook verwijdert en viola geen tikken meer.

EAC helpt ook.:wink:

Originally posted by Marsz-=FX
[B]Dat is waarschijnlijk Jittering, dit treedt op bij een aantal gevallen:

• snelheid te hoog (had ik al ergens gezien hier) Dus… 1xsp branden!
  • fout merk cd speler (pioneer, oude kenwoods, jvc, etc…overigens niet alle types)
  • verkeerde media (denk aan de reflectie, b.v. gold_on_gold, gold_on_silver of silver_on_blue) (had ik al ergens gezien hier)
  • gebruik maken van “Burnproof” en in sommige gevallen multi-sessie cd’s
  • Verkeerde software (vermijd software als Roxio Direct CD e.d.)
    [/B]

Het is ook een combinatie van verschillende dingen hè. Ik burn gewoon audio @ 12x op Platinums zonder dat er een speler is die daardoor de audio-cd nie kan lezen.
Gebruik altijd Nero om cd’s te bakken en CCD voor 1:1.
Burnproof is overigens nog nooit uit geweest! :wink:

Originally posted by Wookie

Het is ook een combinatie van verschillende dingen hè. Ik burn gewoon audio @ 12x op Platinums zonder dat er een speler is die daardoor de audio-cd nie kan lezen.
Gebruik altijd Nero om cd’s te bakken en CCD voor 1:1.
Burnproof is overigens nog nooit uit geweest! :wink:

Inderdaad, je hebt er meet de meeste configuraties totaal geen last van. En natuurlijk kun je audio CD op 16x branden, echter de “Bitjesneukers” en audiofreaks onder ons hebben een goudenregel " Audio CD altijd van wav/aiff op single speed branden! " Als een CD gemastered wordt dan branden ze ook op singlespeed. De storing die op kan treden horen de meeste mensen niet eens, immers zo’n CD werkt al snel en zeker op je computer! Bij Audiospelers heb je veel eerder last van jittering.

Als je op een hoge snelheid CD’s bakt dan wordt er meer errorcorectie toegepast, dit zijn gewoon onderbrekingen in de audiostream en miet iedere DAprocessor zal dit goed omzetten…

Ik heb zelf ook een Plextor net als jij (las ik in ander bericht) Toch krijg ik ook last van dat tikken als ik, met nero, Disc to Disc een CD fik op hogere snelheid… Burnproof staat bij ook altijd aan, een maat van mij heeft er echter vaak troubles mee (Lite-on ding)

Het blijven dus i.d.d. lastige problemen, en dus ook moeilijk op te lossen…:wink:

n.b. Als je MP3 ombakt naar audio CD dan zullen de kwaliteitseisen ook wel niet erg hoog zijn… Dus: What ever rocks your boat… it’s fine 4 me…! :stuck_out_tongue: