Nero 5.5 en 90 min of 800 mb

Hey,

ik probeer met nero een cd te branden van 764 mb als ik wil gaan branden krijg ik de melding dat het medium niet over genoeg opslagcapaciteit beschikt.

De CD’s die ik gebruik zijn 90min of 800 mb eigenlijk groot genoeg.

komt dit probleem door de CD of door een instelling in NERO?

Gr Cord

Cord,

Heb je toevallig de mogelijkheid tot overburnen ingeschakeld? Zo niet, ga dan in Nero naar de Preferences (via het File menu), kies voor de Expert features en schakel “Overburning” in. Zorg ervoor dat je voldoende capaciteit (min. 90min) kiest hiervoor…

Dee-ehn,

Dank je voor je antwoord we hebben dit geprobeerd maar wil ook niet werken. Verkenner van windows geeft wel aan dat de opslagcapaciteit van de CD 703 mb bedraagt, mogelijk dat er een fout op de CD zit??? Is een Dixons product.

Je kunt je Nero eens proberen te upgraden. Ik kan me herrineren dat er in versie 6.0.0.x (ik dacht x=11 maar dat weet ik niet meer zeker) een overburning bug zat. Je hebt kans dat dit ook hier de oorzaak van is… zodra je immers boven de 80min uitgaat beschouwt Nero dit als overburning!

Weet je trouwens zeker dat je brander >80min ondersteunt? Indien je dit niet weet: welke brander heb je?