Nero 5.0.0.9 probleem >> cd fout bij 100%?

vbimport

Als ik met deze versie van nero (gister geinstalleerd, serial via die core-generator)een cd kopie maak van een audio cd (data nog niet geprobeerd) dan wordt de cd netjes gebrand, zogauw hij 100% is krijg ik netjes de melding “brandproces voltooid met 8x” . Maar ipv “geluich” krijg ik dat Boo geluid (mislukt). Ook blijft in het overzichtsscherm “bezig met schrijven lead out” staan (kan zo horen hoor, dat weet ik dus niet).

Ik heb die wave file al gecheckt bij voorkeuren en daar staat toch echt gejuich bij “opneem proces succesvol”

Hoe kan dit??? De audiocd speelt dus wel gewoon, maar niet in mij discman, wat dus voorheen met nero 4 en dezelfde cdr’s wel kon.

???

Dat er een “boo” bug in Nero zit, kun je elders op het forum lezen.
Ik veronderstel dat je de CD’s niet overbrandt, want dan kun je er donder op zeggen, dat de CD niet of niet volledig wordt afgesloten.
En waarom ze het niet doen in de discman en vroeger wel?
Lens van discman al eens schoon gemaakt, brand je tegenwoordig op hogere snelheid?

dat van die boo-bug wist ik nog niet, thx!

Enne, ik merk het ook met andere cdpselers, bijvoorbeeld autoradio en ghettoblaster. De cd’s zijn “gevoeliger” geworden lijkt het wel, soms pakt ie de cd wel, dan weer niet. Ik gebruik toch echt precies dezelfde cd’s (fuji74min) uit dezelfde doos zelfs. En, nee ik brand gewoon normaal, dus no overburning!

Ik ben zelf ook tevreden over de gewone Fuji (het soort zonder speedopgave) en dat spul van hun dat ze nu spotgoedkoop in Rotterdam verkopen(12xspeed).
Als de CD’s slechter worden afgespeeld dan voorheen, lijkt het erop dat ze ook wat onnauwkeuriger gebrand worden.
Zodra ik dat merk met m’n Plextor, haal ik de lenscleanercd te voorschijn.
Om dat voor te zijn controleer ik af en toe met cdrdiagnose hoelang het duurt, voordat een volle datacd gecheckt is.

Ja, het is bekend dat Nero .0.9 f*cked up is
Downgrade gewoon naar .0.3 dan zou je weer
gewoon moeten kunnen bakken.

Greetz,

Tha Sentinel