Need Software

vbimport

Kheb een probleem,kheb een hp,cd-rw 9100i
mijn computer is weer eens gecrasht,maar’t probleem is dak de software niet meer heb van mijn cd-rw. DUS ik kan niet meer fikken, kan iemand me aan de volledige software helpen;,want op de hp site vind ik alleen maar upgrades, en alle drivers sites sturen me naar die home-page…
BEDANKT

Waarom gebruik je niet gewoon Nero + InCD.
De brander is niet gebonden aan bepaalde software en moet dus ook gewoon werken met andere software. www.cdrsoft.cc heeft een uitgebreid assortiment :wink:

Ik bedoel,mijn pc herkent hem ni,dus heb ik toch een driver nodig en geen upgrade want dat herkent hij ook niet… zeer dringend…

Die behoort in de BIOS al gevonden te worden. Je hebt over het algemeen (en bij de HP is het volgens mij ook het geval) geen driver nodig.

Als de brander niet gevonden wordt dan lijkt me er iets anders niet goed te zitten. Check of die in de BIOS wel gevonden wordt, als het daar al niet goed gaat moet je de kabels eens nalopen, of alles wel goed aangesloten is.

Als de drive daar wel gevonden wordt en niet onder Windows dan vind ik dat wel erg vreemd, er zou dan op z’n minst een nieuwe device gevonden moeten worden of in apparaatbeheer ergens een uitroepteken moeten staan.

Tja ik moet Tax opzich gelijk geven… maareuh zou het in de software liggen dan zit het NIET in de drivers voor je brander (sinds wanneer heeft een bander drivers?) maar in je IDE/mobo drivers! Of het is Windows… die heeft wel eens vaker gekke problemen met detecteren van IDE (CD) devices…

Wat voor mobo heb je? Of wat voor chipset?

Het master/slave gebeuren heb je nagekeken neem ik aan?

Als ik jouw was zou ik gewoon ff naar hp mailen. Als je brander in de garantie is dan sturen ze je de drivers gewoon op.
:rolleyes:

Er staat hier op mijn werk een pc met dezelfde brander, maar hier zijn er ook geen drivers geinstalleerd. Nero herkent de brander gewoon zonder troubles!

Master/Slave:
Pri Master: HDD
Pri Slave: DVD
Sec Master: CD-RW <- HP 9100i
Sec Slave: HDD

euhhhhh ikke ook 3 hp’s gehad en zover ik weet nooit of te nimmer een of andere driver gebruikt, dus ik moet met de rest instemmen dat het wel eens aan de kabels kan liggen of in ieder geval de instellingen in de bios(is ie daar niet toevallig op NONE gesprongen heb ik ook wel eens gehad VREEMD JA) en anders is ie gewoon gefryed??? :slight_smile:

de enige “drivers” die je nodig hebt zijn de ASPI drivers die de interface tussen brandsoftware en je brander verzorgt. Als je eerst bv Adaptec hebt geïnstalleerd worden deze meegeïnstalleerd en kan ook bv NERO er gebruik van maken. Je kunt ook altijd alleen die ASPI-laag installeren…

:rolleyes: Eric

… zitten de kabeltjes nog goed vast:confused: …

dat is namelijk altijd wat je vergeet, dus help ik je er ff aan herinneren…